2010-08-29, 19:08
Medlem
Har en person som ringer och trakasserar mig hela dagarna från ett 08-nummer.
Finns det något sätt att spärra detta nummer från att ringa mig?? Det verkar inte finnas någon sådan inställning för iphone 3gs som jag använder. Och operatören tror jag heller inte kan göra något för att stoppa detta?
Någon med lösning?
Citera
2010-08-29, 19:11
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberbug
Har en person som ringer och trakasserar mig hela dagarna från ett 08-nummer.
Finns det något sätt att spärra detta nummer från att ringa mig?? Det verkar inte finnas någon sådan inställning för iphone 3gs som jag använder. Och operatören tror jag heller inte kan göra något för att stoppa detta?
Någon med lösning?

Du kanske ett tag ska låna/köpa en mobil som har svartlistning av nummer.
Citera
2010-08-29, 19:30
Bannlyst
08 nummer... Kan det vara Mr Green? =D
Citera
2010-08-29, 19:32
Medlem
Har ett liknande problem, fast de är en tant som ringer mig från privatnr. Hon slår förmodligen fel nr eftersom hon säger bara ojdå eller ursäkta innan hon lägger på.

Och hon kan alltså ringa flera ggr på en vecka, och ibland inget alls. Och de som är irriterande är att hon har ringt och väckt mig tidigt på helgerna ett fler tal ggr.

Är ju inte världensundergång men om nån vet någon smidig lösning så är jag tacksam
Citera
2010-08-29, 19:38
Medlem
Forbliranonyms avatar
Finns det ingen blacklist app då?
Citera
2010-08-29, 20:13
Medlem
invisuss avatar
Lät också intressant detta för mig, borde ju gå ringa sin operatör och be dom spärra ALL trafik till ens nummer ifrån ett visst nummer? någon som har någon erfarenhet av detta?
Citera
2010-08-31, 15:05
Medlem
Inget mer förslag?
Citera
2010-08-31, 15:11
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Inget mer förslag?

Har du ändå kanske övervägt att byta nummer? Det verkar en framkomlig väg.
Citera
2010-08-31, 15:24
Medlem
Vill inte byta nummer tyvärr. Har haft samma i typ 10 år. :/
Citera
2010-08-31, 15:28
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Vill inte byta nummer tyvärr. Har haft samma i typ 10 år. :/

Kanske du kan göra som jag skrev tidigare. Skaffa en billig Nokia eller nåt liknande, som har svartlistefunktion samt ett tillfälligt kontankort att sätta i din riktiga mobil under tiden.

Då tröttnar säkert 08-typen efter ett tag. Då är det ju bara att byta tillbaka som du vill ha det igen.
Citera
2010-08-31, 17:09
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bog11
Kanske du kan göra som jag skrev tidigare. Skaffa en billig Nokia eller nåt liknande, som har svartlistefunktion samt ett tillfälligt kontankort att sätta i din riktiga mobil under tiden.

Då tröttnar säkert 08-typen efter ett tag. Då är det ju bara att byta tillbaka som du vill ha det igen.
Kan du nämna några som har "Svartlistefunktionen", låter ju intressant.
Fungerar det både på samtal och sms,mms?
Citera
2010-08-31, 17:29
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stelex
Kan du nämna några som har "Svartlistefunktionen", låter ju intressant.
Fungerar det både på samtal och sms,mms?

Hej stelex,

Jag stack ner händerna i vår diverselåda här och kollade snabbt på ett par "Nokia 199kr". De hade båda denna funktion. De kallar det för nummerkontroll. Det gäller enbart för inkommande samtal. Inkommande sms och mms hanterar sändaridentitet på ett annat sätt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in