Okej, det finns nog flera som lockas att säga att jag har varit dum i huvudet och förtjänar trubbel men i alla fall, om någon kan hjälpa mig med att komma på saker att kolla upp/personer att kontakta för att kunna bestrida ett skadeståndskrav? Detta är storyn, i mycket korta ordalag;
1. Jag skrev på kontrakt på nybyggd bostadsrätt, mer än 4 miljoner och har redan betalat handpenning.
2. Jag fick känslan av att något var lite fishy med bygget.
3. Efter koll i lägenheten blir det nu tydligt att allt är genomgående slarvigt byggt. Det ger nya olustkänslor. Bl.a. är golven dåligt lagda, det är sjuuukt lyhört (konstaterat fel på nå't), dörrar sitter fel, ventilationen låter som en finlandsfärja i badrummen, etc... utan att gå in på alla småskador.
Någon har helt klart sagt, vid något tillfälle; bygg så billigt som möjligt, använt de billigaste materialen och köp bara det billigaste från IKEA och sälj så dyrt som möjligt.
Nåja, det är ovidkommande. Det som är vidkommande är huruvida allting också HAR gått snett till. Jag är ganska säker på att vi kan snacka allt från svarta polackbyggen till slarv med byggnormer och så vidare.
Frågan är; vilka kan jag kontakta för att kolla upp? Fastighetsjurist är jag redan med på men mer..?
Kan jag kolla nå't själv?
Tacksam för hjälp.