Flashback bygger pepparkakshus!
2010-08-29, 17:20
Medlem
Erikons avatar
Vill bara säga att vi nu ska vi inte gå på IT termen Spam, utan livsmedel Spam.

Var på besök i Amerika i sommars, blev bjuden på middag hos ett par vänner. Och vi fick mycket god mat, Vi fick blandbannat något som i era ögon har samma konsistens som Stekt Falukorv, fast mycket godare. Fick se på burken att det hette " Spam" http://www.marcuswestberg.se/wp-content/uploads/2008/03/spam.jpg,

Eftersom det var så gott, åkte vi ner till en livsmedelsaffär och köpte ca, 2 dussin burkar. eftersom de var så billiga. Nu är burkarna på väg att ta slut, och det känns lite dumt att åka tillbaka till Amerika för att köpa, Så jag undrar om det finns att köpa här hemma? Har letat på Coop forum, och Ica Maxi, dock utan resultat.

Någon av er som vet om det finns i någon annan affär runt i landet. eller om man kan köpa genom weben?
Citera
2010-08-29, 17:24
Medlem
maitans avatar
Lär väl vara nästan samma sak som Picnic bog eller hur det stavas. Där är det också någon form av konserverad skinka.
Finns på ÖB och ICA
Citera
2010-08-29, 17:25
Medlem
Aakes avatar
Är det inte samma sak som de svenska picnicbogarna i konserver?
Citera
2010-08-29, 17:38
Medlem
Papa.Ubus avatar
49:- på The English Shop!

http://www.englishshop.se/art-1.asp?id=459&iPageID=10
Citera
2010-08-29, 17:44
Medlem
Erikons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papa.Ubu
49:- på The English Shop!

http://www.englishshop.se/art-1.asp?id=459&iPageID=10

Burkarna kostade 9:- i Amerika, är nog inte så desperat att jag betalar så mycket för En burk
Citera
2010-08-29, 17:48
Medlem
cammos avatar
Burkskinka hittar du i alla svenska affärer under olika namn.
Citera
2010-08-29, 18:06
Medlem
BadCops avatar
Importerat blir ju vansinnigt dyrt. Här i USA kostar Spam som sagt nästintill inget. Men å andra sidan får jag betala drygt $5 för en enda burk med Abbas Fiskbullar med hummersås!

Kanske borde man organisera något slags byteshandelssystem med pålitliga personer i Sverige som vill ha pryttlar härifrån Amerikat ;-) Skämt åsido tror jag inte man får exportera amerikanska köttprodukter till Sverige och vice versa - import/exportstopp beroende på genmodifieringar på den här sidan Atlanten vill jag minnas var problemet.
Citera
2010-08-29, 18:11
Medlem
Erikons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadCop
Importerat blir ju vansinnigt dyrt. Här i USA kostar Spam som sagt nästintill inget. Men å andra sidan får jag betala drygt $5 för en enda burk med Abbas Fiskbullar med hummersås!

Kanske borde man organisera något slags byteshandelssystem med pålitliga personer i Sverige som vill ha pryttlar härifrån Amerikat ;-) Skämt åsido tror jag inte man får exportera amerikanska köttprodukter till Sverige och vice versa - import/exportstopp beroende på genmodifieringar på den här sidan Atlanten vill jag minnas var problemet.

Skämt o sido, myndigheterna hade faktiskt öppnat vår väska, plockat ut allting och lämnat väskan i ett dåligt skick. Ironiskt nog låg det 24 burkar Spam i just den väska, (kanske därför de öppna den) burkarna var kvar när vi öppnade väskan sedan.
Citera
2010-08-29, 20:28
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadCop

Bra idé! Utvisa alla vidriga fiskbullar till USA till förmån för Spiced ham!

OnT: Finns en Amerikansk affär på Odengatan i Stockholm. Dem torde ha denna produkt!
Citera
2010-08-29, 22:41
Medlem
Erikons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Bra idé! Utvisa alla vidriga fiskbullar till USA till förmån för Spiced ham!

OnT: Finns en Amerikansk affär på Odengatan i Stockholm. Dem torde ha denna produkt!

Tack, får kolla det på Fredag.
Citera
2010-08-29, 22:45
Medlem
OdCaBos avatar
Det verkar vara lite för mycket slump för att det ska dyka upp två amerikanska butiker på samma gata så jag hugger väl in innan nån ger sig iväg för att leta - du syftar inte på Gray's? Det är några år sedan de la ner isf.

Om det finns en ny butik så vill jag å andra sidan veta mer

Oavsett vad lär det inte vara billigare där...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in