2010-08-29, 15:47
Medlem
dojchs avatar
Såg att det fanns ett bryggeri inte långt ifrån Göteborg som heter Ahlafors Bryggeri.

Är det nu någon som har testat på någon produkt där ifrån?

Jag blev iaf sugen på att testa!
Citera
2010-08-29, 15:51
Medlem
Danro80s avatar
Jag var i Alafors förra sommaren på någon slags "Ölfestival" med lite tyskstuk och där serverade dom enbart Alafors jag tyckte den var riktigt god, men det var många som gnällde.

Någon blandning mellan ljus lager och Ale tycker jag.
Citera
2010-08-29, 17:44
Medlem
mrnemtrixs avatar
Ahlafors bryggeri ligger exakt som det låter i alafors 3 mil utanför göteborg i Ale kommun.
Aldrig varit inne i bryggeriet men det är inte stort...ligger i en gammal stenfastighet tillsammans med en mängd andra företag.

Jag har provat deras ljusa öl en del och tycker väl det är ok......dock kanske ingen gastronomisk upplevelse. Deras julöl brukar vara hyffsad.

Men för all del prova.....jag har turen att systembolaget här i stort sett alltid har det inne.
Citera
2010-08-29, 18:21
Medlem
dojchs avatar
Okej!

Tack för era svar. Sitter just nu och planerar utbudet på öl på en nyöppnad restaurang. Tanken är att vi ska ha mycket lokala drycker i all dess form.

Ska köpa lite av de jag ej testat på systemet och utvärdera
Citera
2010-08-29, 19:19
Medlem
Provat både Ahlafors Lagar och Kungälvs lager som jag egentligen tror är samma öl. Helt okej. Beställde på Systemet för något år sedan. Då kunde man beställa styckvis.
Citera
2010-08-29, 20:59
Medlem
In och smaka på Cheers pub i Göteborg
Citera
2010-08-29, 21:16
Medlem
Fuzes avatar
Japp, helt okej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera