2010-08-29, 09:00
Medlem
Hejsan

Nu var det så att man ackumulerat ett hemskt, tovigt och ojämnt skägg under sommaren. Lagom till att man börjar återfalla i gamla rutiner i.o.m. att studierna börjat igen så vill jag se lite mer proper ut igen. Rakhyvel kommer tyvärr ej på tal längre, då min studieorts vinterkyla tenderar att göra nyrakad hud (särskilt hakan) torr och flagig som fnöske.

Som jag förstått det så bör valet stå mellan en Braun eller Phillips, men har ni tips på andra i ~max 1000 kr klassen så är dom varmt välkomna med.

Tack / W.
Citera
2010-08-29, 09:02
Medlem
Braun skulle jag säga.
I phillips fastnar man lätt och dom har inte alltid trimmer.
Citera
2010-08-29, 09:08
Medlem
Har du tips på någon särskiljd Braun Andiders? Alla braun ser lika hitech och fräcka ut, nästan som en hop rymdskepp som nyligen landat från framtiden. Vilken Braun har du?
Citera
2010-08-29, 09:15
Medlem
Jag använder inte apparat längre, lyckades nämligen kliva på den med arbetskängor (vet ej hur den hamnade på golvet dock)
Men jag hade en som säkerligen är gammal nu, men den hade trimmer vilket var perfekt när skägget blev för långt.
Skaffa bara en med trimmer så tror jag du blir nöjd.
Citera
2010-08-29, 09:36
Medlem
C0ldWaT3Rs avatar
Philips HQ 7320!
Citera
2010-08-29, 23:06
Medlem
braun 3 ?
Citera
2010-08-29, 23:54
Medlem
vonOlofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -weezerliegen-
Som jag förstått det så bör valet stå mellan en Braun eller Phillips
Philips, heter det. Phillips är en slags skruvmejsel/skruvtyp. ;)

Det beror alltid på skäggtypen vilken rakapparat som passar bäst. Braun-arkitekturen är en vibrationsrakare med skärblad som jazzar från höger till vänster, Philishave-varianterna från Philips har roterande skärblad.

Det tar alltid ett par dagar för att huden ska ställa om sig mellan olika rakningsmetoder, såväl för rakapparater som för manuella rakhyvlar.

Personligen föredrar jag (och min hud/skäggtyp) numera den roterande metoden, efter att ha testat vad som finns ända sedan jag började få skäggväxt i tonåren. Många bekanta har en totalt motsatt upplevelse i sina specifika fall.

Men vad gäller själva märkena Braun och Philips så är det definitivt inga dåliga produkter generellt. Även Panasonic med flera har tagit sig in på europeiska marknaden med sina produkter de senaste decennierna.

Ett alternativ är att behålla skägget, men skaffa en skäggtrimmer. Betydligt smidigare att hålla sig välansad med än att använda eventuell utfällbar trimmersax i en vanlig rakapparat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in