2010-08-29, 22:35
Medlem
LakritstroIIets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baath
Sluta sniffa lim innan du sätter dig vid datorn.

Polismännen i sagda fall dömdes till fängelse för misshandel i tingsrätten. Hovrätten ändrade sedan domen till att bli böter för tjänstefel. Tre av hovrättens jurister ville dock döma poliserna till fängelse för misshandel.
Jag vet inte vilket inlägg du svarar på eller vilket fall du menar men om tre av hovrättens jurister ville döma till fängelse för misshandel så är det vad den domen blev.
Citera
2010-08-29, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LakritstroIIet
Jag vet inte vilket inlägg du svarar på eller vilket fall du menar men om tre av hovrättens jurister ville döma till fängelse för misshandel så är det vad den domen blev.

Hovrätten kan vara sammansatt av fyra lagfarna domare och tre nämndemän.
Citera
2010-08-30, 00:00
Medlem
LakritstroIIets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J_Man
Hovrätten kan vara sammansatt av fyra lagfarna domare och tre nämndemän.
Jodå, jag vet det (regleras i RB) men knappast i ett sådant där mål. De brukar ta in en extra vid långa och komplicerade förhandlingar.
Citera
2010-08-30, 00:20
Medlem
Zelogaths avatar
Jag tar aldrig intryck av påhittade serier på tv, jag bara kom att tänka på fenomenet och funderade på vad som skulle hända om någon gjorde en suicide-by-cop i Sverige
Vissa verkar tro att polisen här i Sverige kan komma undan med vad de vill, jag tror faktiskt motsatsen.
Poliser hängs ofta ut för att ha utfört deras arbete på ett korrekt sätt, men fel enligt media
Citera
2010-08-30, 00:28
Medlem
Jag är ganska övertygad att dom flesta inte mår så speciellt bra av att skjuta ihjäl någon och att det sedan skulle visa sig vara en leksak skulle nog inte göra saken bättre.

Är man sugen på att ta livet av sig finns det ett gäng sätt där man slipper blanda in andra.
Citera
2010-08-30, 01:49
Medlem
BadCops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tokjudas
Jag är ganska övertygad att dom flesta inte mår så speciellt bra av att skjuta ihjäl någon och att det sedan skulle visa sig vara en leksak skulle nog inte göra saken bättre.

Är man sugen på att ta livet av sig finns det ett gäng sätt där man slipper blanda in andra.

Helt rätt. De flesta som tvingas ta ett liv mår inte bra. Poliser här är säkert mer "trigger happy" än kollegorna i Sverige men jag har inte sett någon jämförelse per capita så om detta är faktum eller gissning vet jag inte. Intressant artikel från amerikansk polisiär synvinkel: http://www.policemag.com/Channel/Patrol/Articles/2010/04/Suicide-by-Cop.aspx
Citera
2010-08-30, 20:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
Jag tar aldrig intryck av påhittade serier på tv, jag bara kom att tänka på fenomenet och funderade på vad som skulle hända om någon gjorde en suicide-by-cop i Sverige
Vissa verkar tro att polisen här i Sverige kan komma undan med vad de vill, jag tror faktiskt motsatsen.
Poliser hängs ofta ut för att ha utfört deras arbete på ett korrekt sätt, men fel enligt media
Skitsnack. Det är inte påhittat, vakterna filmade förnedringen och glatt berättar att dom gör alla möjliga förnedringar dagligen och kommer undan.

Likadant i Sverige vad gäller poliser. Ett jävla pack är dom flesta som håller varandra om ryggen när kollega gjort grov misshandel och mord.
Citera
2010-08-30, 21:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BadCop
Helt rätt. De flesta som tvingas ta ett liv mår inte bra. Poliser här är säkert mer "trigger happy" än kollegorna i Sverige men jag har inte sett någon jämförelse per capita så om detta är faktum eller gissning vet jag inte. Intressant artikel från amerikansk polisiär synvinkel: http://www.policemag.com/Channel/Patrol/Articles/2010/04/Suicide-by-Cop.aspx
Idiotiskt. Det är ju som om du visar Ted Bundys försvar och hävdar att det är intressant artikel. Det är bevisat att dom flesta amerikanska poliser är galna jävlar som älskar att använda övervåld och mörda. Amerikaner i allmänhet är ett jävla pack som älskar våld, våldta andra länder och kalla det för demokrati.
Citera
2010-08-30, 22:40
Medlem
BadCops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerasim
Idiotiskt. Det är ju som om du visar Ted Bundys försvar och hävdar att det är intressant artikel. Det är bevisat att dom flesta amerikanska poliser är galna jävlar som älskar att använda övervåld och mörda. Amerikaner i allmänhet är ett jävla pack som älskar våld, våldta andra länder och kalla det för demokrati.

Absolut. Allihopa. Hela tiden....
Citera
2010-08-30, 23:20
Medlem
Citat:

Nu kommer jag säga en sak som jag normalt inte säger men du verkar ha huvudet så långt upp i arslet att det behövs sägas:

Kan du lägga fram de bevisen som finns och är allmänt accepterade som gör att det är bevisat att dom flesta amerikanska poliser är galna jävlar som älskar att använda övervåld och mörda?

Nej, jag trodde inte det heller. Ut med huvudet ur arslet nu, klipp dig, skaffa jobb och bli en bidragande del av samhället. Eller packa din loppätna lekamen till nordkorea eller annat frihetligt land där alla lever lyckliga och lejonen ligger med lammen.
Citera
2010-08-31, 02:24
Medlem
BadCops avatar
Jag tror nog att Gerasim varken har varit här i staterna eller har träffat vare sig poliser eller amerikanska plitar i verkliga livet.
Citera
2010-08-31, 20:22
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Låter som lite tonårsrevolt detdär
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in