• 1
  • 2
2010-08-29, 16:08
Medlem
Zanizailas avatar
Vid huset där jag växte upp (och bodde tills jag var sjutton) har vi över tjugo djur begravna, allt från en halv ekorre som katten tog, till kaniner, marsvin, hamstrar och papegojor.

Men har man ingen tomt blir det såklart svårare. Djurkyrkogård, visst, eller så kan man göra som en bekants mormor gjorde när hennes gamla hund dött - hålla askan i en fin urna inomhus. Eller sprida ut askan, kanske på ett ställe som djuret älskade att vara.
Citera
2010-08-29, 21:12
Medlem
Frihet2010s avatar
Sprida askan tycker jag känns fint!
Citera
2010-08-29, 21:21
Medlem
Fuzes avatar
Håller med angående askan, åter till naturen!
Citera
2010-08-29, 21:25
Medlem
mizzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuze
Håller med angående askan, åter till naturen!

Gräver man ner en hel kropp så kommer ju även den åter till naturen, men inte på ett lika flashigt vis.

Det är lite romantiserat med att sprida aska, men jag skulle inte känna mig helt bekväm med processen för att förvandla kroppen till just aska. Alternativet är inte så trevligt det heller, men känns för mig mer naturligt.
Citera
2010-08-29, 21:28
Medlem
Fuzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mizzz
Gräver man ner en hel kropp så kommer ju även den åter till naturen, men inte på ett lika flashigt vis.

Det är lite romantiserat med att sprida aska, men jag skulle inte känna mig helt bekväm med processen för att förvandla kroppen till just aska. Alternativet är inte så trevligt det heller, men känns för mig mer naturligt.
Jojo, känns mer "rätt" med aska bara
Citera
2010-08-29, 21:47
Medlem
I en gammal filt under et träd. Det är i alla fall så jag vill bli begravd. Dyra urnor och stenar och väsen är bara lurendrejeri.
Citera
2010-08-29, 21:50
Medlem
Crunchies avatar
Givetvis ska man bygga en liten flotte dränkt i tändvätska som man lägger hunden på. Katter förtjänar igen sådan respekt. Man skjuter ut flotten i havet samtidigt som man skjuter små brinnande pilar på den.

Farewell
Citera
2010-08-29, 22:07
Medlem
tryds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mizzz

Citat:
Ursprungligen postat av pr0teus
I en gammal filt under et träd. Det är i alla fall så jag vill bli begravd. Dyra urnor och stenar och väsen är bara lurendrejeri.

Håller med er båda
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in