Hej på er!
Jag blev uppring av en Tele2försäljare. I vanlig ordning fick jag höra att jag är en av deras absolut bästa kunder.
Jag avbröt han ganska fort och bad han komma till sak.
Han ville att jag skulle binda mig i 24 månader och få
2 månader utan kostnad.
Då frågade jag om dom inte har någon mobil som man få billigt? Känns dumt annars...
Jodå! En HTC Desire för
100kr.
Det lät för bra för att vara sant så jag frågade om det är allt jag behöver betala för telefonen, etthundakronor bara? - Ja!
ok så sa jag, då kör vi på det. Sen bandade han in vårt samtal och jag var nöjd men samtidigt väldigt fundersam.
Igår kom ett bekräftelsebrev hem i lådan.
Där står det att jag har bundit mig i 24 månader, får 1 gratis månad + en htc WILDFIRE för 100kr i månaden !
Alltså helt fel.....
Jag ringde upp tele2´s kundtjänst och killen som jag pratade med fick inte heller ihop det. Han försvann 2 gånger för att reda ut det hela. (Antagligen lyssnade han på inspelningen)
Efter ett lång stund kom han tillbaka och sa att han inte får tag på inspelningen. Han skulle få den skickad till sig och lyssna på den och återkomma på Måndag.
Nu till min fråga!
Om tele2 hör allt som jag och försäljaren kom överrens om och inser att jag har hört rätt, vad kan då tele2 göra åt saken?
Kan dom häva detta? Jag vill ju gärna ha en HTC Desire för 100:-
Jag kommer stå på mig ordentligt på Måndag