2010-08-28, 21:30
Medlem
bongiovis avatar
Hej på er!

Jag blev uppring av en Tele2försäljare. I vanlig ordning fick jag höra att jag är en av deras absolut bästa kunder.
Jag avbröt han ganska fort och bad han komma till sak.
Han ville att jag skulle binda mig i 24 månader och få 2 månader utan kostnad.
Då frågade jag om dom inte har någon mobil som man få billigt? Känns dumt annars...
Jodå! En HTC Desire för 100kr.
Det lät för bra för att vara sant så jag frågade om det är allt jag behöver betala för telefonen, etthundakronor bara? - Ja!

ok så sa jag, då kör vi på det. Sen bandade han in vårt samtal och jag var nöjd men samtidigt väldigt fundersam.

Igår kom ett bekräftelsebrev hem i lådan.

Där står det att jag har bundit mig i 24 månader, får 1 gratis månad + en htc WILDFIRE för 100kr i månaden !

Alltså helt fel.....
Jag ringde upp tele2´s kundtjänst och killen som jag pratade med fick inte heller ihop det. Han försvann 2 gånger för att reda ut det hela. (Antagligen lyssnade han på inspelningen)
Efter ett lång stund kom han tillbaka och sa att han inte får tag på inspelningen. Han skulle få den skickad till sig och lyssna på den och återkomma på Måndag.

Nu till min fråga!

Om tele2 hör allt som jag och försäljaren kom överrens om och inser att jag har hört rätt, vad kan då tele2 göra åt saken?
Kan dom häva detta? Jag vill ju gärna ha en HTC Desire för 100:-

Jag kommer stå på mig ordentligt på Måndag
Citera
2010-08-28, 21:34
Medlem
Redituss avatar
Tele2 kommer antagligen aldrig att erkänna att de hade fel då det inte finns några bevis emot dem. Det du däremot borde ha gjort var att fråga personen om du också fick banda samtalet
Citera
2010-08-28, 21:35
Medlem
ShogunAssasins avatar
Försök att pressa dom jävlarna så mycket som möjligt nu, alla fula knep, hota med aftonbladet och hela köret!
Citera
2010-08-28, 21:59
Medlem
Henkots avatar
Dom bandar väll bara när han vill att du ska acceptera hans villkor?
Vad han sagt innan har du nog svårt att bevisa
Citera
2010-08-28, 22:45
Medlem
bongiovis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkot
Dom bandar väll bara när han vill att du ska acceptera hans villkor?
Vad han sagt innan har du nog svårt att bevisa

Ja, precis. men allt som vi kom överrens om finns på inspelningen. Det är desamma som det vi sa innan inspelningen. .
Så..

Jag ska stå på mig
Citera
2010-08-28, 23:25
Medlem
Miless avatar
Alla samtal bandas så det är väldigt enkelt för dom att kolla detta. Sedan så gör dom ju också ett muntligt avtal som spelas in, så dom borde ju följa vad som avtalats i detta

Du kan även begära ut inspelningen på det muntliga avtalet
Citera
2010-08-28, 23:33
Medlem
bongiovis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miles
Alla samtal bandas så det är väldigt enkelt för dom att kolla detta. Sedan så gör dom ju också ett muntligt avtal som spelas in, så dom borde ju följa vad som avtalats i detta

Du kan även begära ut inspelningen på det muntliga avtalet

Så dom spelar in från början till slut? Alltså inte bara under själva "muntliga avtalet" ?
Citera
2010-08-30, 13:43
Medlem
TM spelar inte in "uppvärmnings/övertalningspratet", bara delen där du uppger personnummer, bekräftar att du står som abonnemangsinnehavare och tackar ja till erbjudandet. utanför inspelningen kan han lova hur mycket som helst, men det finns inte på band.

Dom sitter även rätt skyddade, telefonförsäljarna. Allt för dom där 50kr extra i provision
Citera
2010-08-30, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KÅTDDP
TM spelar inte in "uppvärmnings/övertalningspratet", bara delen där du uppger personnummer, bekräftar att du står som abonnemangsinnehavare och tackar ja till erbjudandet. utanför inspelningen kan han lova hur mycket som helst, men det finns inte på band.

Dom sitter även rätt skyddade, telefonförsäljarna. Allt för dom där 50kr extra i provision

Nja, har jobbat på en några företag som telefonförsäljare och en del av företagen spelade faktiskt in hela samtalen.
Citera
2010-08-31, 20:33
Medlem
bongiovis avatar
En liten uppdatering.

Jag skulle ha blivit uppring igår, Måndag. Självklart ringde ingen från Tele2 som dom lovat.
Efter 30 min telefonkö kommer jag fram. Jag förklarar att jag väntat på att någon från tele2 skulle ha kontaktat mig idag. Då sa han att han skickar en påminnelse till den som "hjälpte" mig i Fredags.
Han sa att tele2 kommer att ringa mig imorn (idag tisdag). Ingen har ringt.

Jag ska ringa upp dom imorn igen.

Återkommer om vad som händer....
Citera
2010-08-31, 21:06
Medlem
Om du vill har du alltid en möjlighet att utnyttja din ångerrätt och frånträda avtalet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in