Flashback bygger pepparkakshus!
2010-08-28, 21:18
Medlem
Ferres avatar
Hej!

Installerade nod32 på en kontorslaptop som redan hade ett antivirus installerat; "Officescan"

Jag försökte att avinstallera Officescan innan installation av nod32 men avinstallationen krävde lösenord så jag tänkte att jag skulle gå in på msconfig och hindra den att startas vid uppstart. Efter en omstart så öppnas windows med båda antivirusen och helt plötsligt fastnar datorn ibland eller blir riktigt seg. Jag kan alltså inte gå in på kontrollpanelen för att avinstallera eller göra något annat, som att öppna något program.

Hur löser jag detta? Alternativt; hur tar jag bort Nod32?
Citera
2010-08-28, 21:29
Medlem
Eckepeckes avatar
Starta datan i felsäkert läge. Är det f8 man spammar vid start för att få upp menyn?

Gör det i alla fall, sen är det bara att avinstallera nod.
Citera
2010-08-28, 21:32
Medlem
Nights avatar
Om man kör två antivirusprogram samtidigt så kan det bli ordentliga konflikter när dom försöker läsa samma filer samtidigt.

Se denna tråd:
http://eforum.idg.se/topic/181596-varfor-inte-tva-olika-antivirusprogram-samtidigt/

För att fixa ditt problem så behöver du starta datorn i felsäkertläge och avinstallera något av antivirusprogrammen.
Citera
2010-08-28, 21:36
Medlem
Ferres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Night
Om man kör två antivirusprogram samtidigt så kan det bli ordentliga konflikter när dom försöker läsa samma filer samtidigt.

Se denna tråd:
http://eforum.idg.se/topic/181596-varfor-inte-tva-olika-antivirusprogram-samtidigt/

För att fixa ditt problem så behöver du starta datorn i felsäkertläge och avinstallera något av antivirusprogrammen.

Det gick inte förr att gå in på felsäkert läge, eller det gick. Men datorn fastnade ändå och jag kunde inte göra något. Däremot gick det att tacka nej för att fortsätta i felsäkert läge och istället göra systemåterställning. Vilket var det jag gjorde. Problemet verkar vara löst.

Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in