Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-08-28, 13:44
Bannlyst
Varför har jag varningstexten parental advisory explecit content på min avatarbild när den inte är ett dugg stötande?
Jag vet att man kan kryssa av inställningarna, så att man kan se allas profilbilder, men det känns bara inte rätt att den blockas för de som inte vet.
Citera
2010-08-28, 13:47
Medlem
jimboo89s avatar
Du kanske har kryssat i "Min avatar är stötande"?
Citera
2010-08-28, 13:49
Medlem
Mhaels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hypnix
Varför har jag varningstexten parental advisory explecit content på min avatarbild när den inte är ett dugg stötande?
Jag vet att man kan kryssa av inställningarna, så att man kan se allas profilbilder, men det känns bara inte rätt att den blockas för de som inte vet.

Jag har svårt att de vad problemet är? Försöker du förneka att det är en avatar med ett sexuellt budskap? Varför ska de som inte vill se sånt vara tvungna att se den då? Det är ju precis därför det systemet används..
Citera
2010-08-28, 13:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mhael
Jag har svårt att de vad problemet är? Försöker du förneka att det är en avatar med ett sexuellt budskap? Varför ska de som inte vill se sånt vara tvungna att se den då? Det är ju precis därför det systemet används..

Jag ser inte exakt något sexuellt budskap med den + att den är tecknad.?
Det är ju framförallt 18års åldersgräns på FB.
Citera
2010-08-28, 13:51
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Vissa tycker reklamer med ostar är stötande så självklart kommer vissa tycka att din avatar är stötande

Citat:
Jag ser inte exakt något sexuellt budskap med den

Så du håller inte med om att det föreställer en smiley som slickar fitta?
Citera
2010-08-28, 13:56
Medlem
Mhaels avatar
Citat:

...Ja...såklart...Vi kanske inte använder samma definition av "sexuellt budskap"? Att något är tecknat är irrelevant för om det ska vara parental advisory explecit content.
Åldersgräns är även det oväsentligt, de har systemet så att den som inte vill se sånt ska slippa. någon har helt enkelt rapporterat din avatar, det, samt att en mod tydligen har ändrat din avatars status är väl ett tydligt tecken på att den faller under kategorin stöttande?
Citera
2010-08-28, 23:54
Medlem
ischs avatar
Vad är egentligen problemet?
Citera
2010-08-29, 00:03
Medlem
Mhaels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Vad är egentligen problemet?

Ska man tolka sista meningen i TS första post så verkar det som om han inte anser att det är rätt att blockera avatarer för folk som då inte vet vad de föreställer..

Citat:
(...) men det känns bara inte rätt att den blockas för de som inte vet.
Citera
2010-08-29, 07:54
Medlem
Jiiimboohs avatar
Tycker inte den är så farlig. Ett kolon och ett P som rör sig ovanför ett par andra symboler. (Ja, förstår vad den föreställer egentligen.) Heller inte hela världen att den är blockerad. Jag har inte orkat ändra i inställningarna så den är blockerad för mig, men jag kan se den om jag klickar in på TS profil.
Citera
2010-08-29, 09:45
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Problemet är nog att du är alldeles för dum i huvudet för det. Vad tycker du att den föreställer då? Jävla gnäll! Du är väl vuxen människa?
Citera
2010-08-29, 09:45
Medlem
Magnus.nilssons avatar
Tycker din tidigare är ganska fin och speciell, något man kommer ihåg.

Dock så trodde jag att texten som kommer fram nu var något du och många andra hade bytt till.
Citera
2010-08-30, 12:35
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Jo det är 18-årsgräns, men det handlar inte bara om det utan vi besöker alla FB från olika ställen, bibliotek skolor arbetsplatser hemmet osv. En del har då inställningen visa ej stötande avatarer just för att man inte ska behöva se dessa avatarer i trådarna eller snarare att andra inte ska se dessa om de kikar över axeln.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in