2010-08-28, 13:17
Medlem
Hej!

Gjorde en schysst middag igår med ugnsstekt älg, potatismos och sås och jag har idag kvar kanske 200-300g av älgfransyskan. Idéer på vad man kan hitta på med den idag uppskattas högeligen!

Tar gärna tips på vad man kan göra med kött i allmänhet "dagen efter" om man kanske inte bara vill värma i micron och så...
Citera
2010-08-28, 14:19
Medlem
Frysa in det.
Citera
2010-08-28, 14:43
Medlem
Blåbärskungens avatar
Jag vet att man i vissa delar av norra England brukar servera resterna av söndagssteken kall tillsammans med purjolökspaj.

Annars är väl lapskojs det första som dök upp i mitt huvud.
Citera
2010-08-28, 16:33
Medlem
Andersdamaans avatar
En köttsallad "Eden rock" kanske? Har inte gjort den på älg men iom att det är ett så fint och mört kött så torde det funka fint. Här finns recept:http://koppargrytan.nu/Hemsida/forratter/000623f.htm
Ett grovt bröd med kryddost plus en kall pils till så har du en smarrig lunch
Citera
2010-08-28, 17:32
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fowley
Hej!

Gjorde en schysst middag igår med ugnsstekt älg, potatismos och sås och jag har idag kvar kanske 200-300g av älgfransyskan. Idéer på vad man kan hitta på med den idag uppskattas högeligen!

Tar gärna tips på vad man kan göra med kött i allmänhet "dagen efter" om man kanske inte bara vill värma i micron och så...

Pytt-i-panna naturligtvis. Skär kött, potatis i kuber, hacka lök och stek. Serveras med inlagda rödbetor och stekt ägg samt HP-sås.
Citera
2010-08-28, 17:44
Medlem
Hispers avatar
Skiva tunt och ha som smörgåspålägg?

Har du tillgång till en smörgåsgrill, gör dubbelmackor med köttfyllning.
Citera
2010-08-29, 04:37
Medlem
rymdraketens avatar
Precis som redan påpekats är ju en lyxig pytt-i-panna en klassiker när man har något fint kött över. Bara att värma upp köttet och steka potatis och lök för sig. Det är förvisso simpelt, men även väldigt gott.
Citera
2010-08-30, 09:49
Medlem
Tackar för tipsen, de ska jag komma ihåg.

Dock gjorde jag inget av dem, slängde ihop en riktigt smarrig pastasås istället. Blev asgott
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in