Citat:
Ursprungligen postat av Huzzlin
Orkar inte läsa tråden, var det värt det ?

Gammel Man tycker det, iallfall.
Ni som säger att han är en börda för samhället:
Jag tror att många av er skriver i omtanke till honom, men att sitta och klaga i stil med "Äähh vafan sluta med drogerna nu så någon annan kan ta din plats, sluta drick nu! osv" hjälper inte, skulle jag tro.
Jag anser att antingen kan man pusha honom, han har det ju tufft, det ser väl alla, eller så hjälper man honom på djupet. Kanske tar ett nummer av honom osv så kan man snacka ordenligt. Jag lever efter tesen att antingen accepterar man en annan människas handlingar, låta honom må bra för en stund, eller så hjälper man honom från djupet. Det blir nog bara jobbigt efter ett tag med alla semi-försök att säga åt honom att sluta, det biter inte!
Jag har några polare som börjar spåra ur nu IRL. Jag sitter inte och slänger ur mig halvtaskiga kommentarer, det får dem nog snarare mer taggade att forsätta, de känner att de har kohones. Utan istället försöker att reda ut vad problemet EGENTLIGEN ligger i, för det är uppenbart att något är fel om man dras ner i skiten.
Jag håller på dig Gammel Man, du är trevlig prick och jag hoppas att du en dag kommer ur skiten med livet i behåll.
/ ft.