2010-08-29, 06:42
Medlem
Peace-Bomb1s avatar
Nej, dricker man T-RÖD så kan man fan inte ha mycket innanför pannbenet.

Men såna finns de gott om har på flashback....

Skulle chansa på att dom som dricker det redan har tungt missbruk liggande i ryggsäcken.
2010-08-29, 10:58
Medlem
f0cuss avatar
Nej, det är genomvidrigt och du kommer spy efteråt.

Mvh,
2010-08-29, 11:51
Medlem
gobbegroggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 819Xras819
Du, han bor på ett jävla behandlingshem. Tror du han ska ha tillgång till ett jävla labb för tillverkning av hembränt?
du, har man tillgång till dator och fritt internet 24/7, kan supa sig full på t-röd under 2 dagar innan dom märker något, så tror jag inte dom är så hårda om grabben vill ha en kopp te..
2010-08-29, 12:00
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av playahead7
om inte någin redan har sagt det här i tråden så ska jag ge dig ett tips, om du äter en jävla massa piggelin innan så kommer kräkmedlet som finns i t-röden komma åt det som finns i kroppen, har glömt vad det heter, som gör att du spyr av det, för det kommer att vara nedkylt . det funkar
Det finns inget jävla kräkmedel i teknisk sprit, det som finns är ämnet bitrex som är helt ofarligt men smakar apa. Anledningen till att man käka piggelin är för att dels kyla ner mun och hals, dels för att det lägger en skyddande hinna, dessutom tar piggelin bort det mesta av den bittra smaken
2010-08-29, 12:24
Medlem
ft.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzlin
Orkar inte läsa tråden, var det värt det ?

Gammel Man tycker det, iallfall.

Ni som säger att han är en börda för samhället:

Jag tror att många av er skriver i omtanke till honom, men att sitta och klaga i stil med "Äähh vafan sluta med drogerna nu så någon annan kan ta din plats, sluta drick nu! osv" hjälper inte, skulle jag tro.

Jag anser att antingen kan man pusha honom, han har det ju tufft, det ser väl alla, eller så hjälper man honom på djupet. Kanske tar ett nummer av honom osv så kan man snacka ordenligt. Jag lever efter tesen att antingen accepterar man en annan människas handlingar, låta honom må bra för en stund, eller så hjälper man honom från djupet. Det blir nog bara jobbigt efter ett tag med alla semi-försök att säga åt honom att sluta, det biter inte!

Jag har några polare som börjar spåra ur nu IRL. Jag sitter inte och slänger ur mig halvtaskiga kommentarer, det får dem nog snarare mer taggade att forsätta, de känner att de har kohones. Utan istället försöker att reda ut vad problemet EGENTLIGEN ligger i, för det är uppenbart att något är fel om man dras ner i skiten.

Jag håller på dig Gammel Man, du är trevlig prick och jag hoppas att du en dag kommer ur skiten med livet i behåll.

/ ft.
2010-08-29, 13:56
Medlem
Falstaff Fakirs avatar
Nej det är inte värt att dricka T-röd. Vad gäller risken att bli blind är den noll numera. Den vitt utbredda uppfattningen att man blir blind av T-röd kommer sig av att man bladar ihop T-röd med gamaldags rödsprit. Rödsprit var ren metanol som bryts ner till formaldehyd och myrsyra av kroppens metabolism, dessa metaboliter är giftiga och kan bland annat orsaka blindhet. T-röd får inte innehålla metanol på grund av förgiftningsrisken, men istället är spriten denaturerad med ämnen som smakar ve och fasa vilket man säkert kan bli bra sjuk av. Dessutom kan T-röd nog innehålla isopropylalkohol, som i och för sig inte är särskilt giftigt men som enligt litteraturen skall ge en bakfylla som är tiopotenser värre än vad som är fallet för etanol. Summa sumarum, ge fan i att dricka T-röd, du dör inte av det men du kommer alldeles säkert att må som en liten skit i en stor tunna.
2010-08-29, 14:01
Medlem
Falstaff Fakirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenpenis
Man ska inte lita på vad folk säger på flashback! Nu för tiden verkar både t-röd och hembränt vara helt ofarligt

Beror väl lite på vad du menar med helt ofarligt. De fall av förgiftningar som förekommer handlar uteslutande om att folk druckit teknisk sprit som innehåller helt/eller delvis metanol. Traditionell hembränd sprit är ganska harmlös men är den dåligt destillerad kan den i och för sig göra att du mår apdåligt, men farligt nja det vet i fan.
2010-08-29, 14:32
Medlem
Ett Hunds avatar
Raderade ca 400 inlägg, men eftersom tråden spårat ur fullständigt så kommer hänglåset fram.

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in