Citat:
Ursprungligen postat av LFE
Dock inte CSN + Bostadsbidrag som för din lägenhet borde ligga på 1000 spän.
Förutsatt att han är under 29 och inte tjänar för mycket på något annat vis, eller hur det är.
Fast det där är ju ännu en grej jag inte visste när jag pluggade.
Tycker hela systemet med CSN + försäkringskassan + arbetsförmedlingen (lönebidrag och dylikt väl?) + försörjningsstöd är skit.
Allting borde vara samordnat, ha koll på varandra (vilket ju inte är några problem under samma tak) och ge vad man helt enkelt har rätt till, vare sig mer eller mindre.
Tror reglerna för försörjningsstöd kan skilja sig emellan kommun till kommun, vet inte om man någonstans tillåts leva på försörjningsstöd istället för att göra "som alla andra" och ta bidrag och lån från CSN. Jag vet dock att undantag har förekommit men kan inte alls förstå varför, varför skall vissa behöva slippa undan att ta lån?
Men det rör sig väl antagligen om folk som redan lever på soc och sedan kanske lyckas få börja delta i något på universitetsnivå via något vuxendagis som slickar röv och försöker komma överens om något med någon sockärring för att ungen de har fått på halsen whinear så förjävla mycket.