2010-08-27, 05:12
Medlem
Gargamel2009s avatar
Hoppsan, citrusfrukt över hela E4...
Skaplig karamel mellan två lastbilar, en har kilat vidare och en lättare skadad.
Citera
2010-08-27, 08:32
Medlem
tuzzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gargamel2009
Hoppsan, citrusfrukt över hela E4...
Skaplig karamel mellan två lastbilar, en har kilat vidare och en lättare skadad.

Enligt svt nyheterna så kommer E4 S vara avstängd fram till ca 1100 på fm, och all trafik leds om. Det intressanta är att få veta hur dom kunde frontalkrocka på en motorväg. Tog en av dom fel påfart när han skulle ut på E4 ? Eller har det hänt vid något pågående vägbygge där någon av lastbilarna har kört in på någon avspärrad del och krockat med ett arbetsfordon?

Bidrar med länkar.

http://www.expressen.se/nyheter/1.2111718/en-dod-i-lastbilsolycka

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7682036.ab
Citera
2010-08-27, 09:26
Medlem
theloins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuzzen
Det intressanta är att få veta hur dom kunde frontalkrocka på en motorväg.

Från SvD:
"Den ena bilen körde rätt igenom vajerräcket när den mötande lastbilen passerade på motsatt sida. "
Citera
2010-08-27, 11:19
Medlem
Frank Shamrocks avatar
Aha satt också och funderade på hur de kunde frontalkrocka, trodde det var betongblock hela vägen iom vägarbetet som pågår. Någon som somnade vid ratten kan man tro?

]
Senast redigerad av Frank Shamrock 2010-08-27 kl. 11:30.
Citera
2010-08-27, 11:33
Medlem
tuzzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank Shamrock
Aha satt också och funderade på hur de kunde frontalkrocka, trodde det var betongblock hela vägen iom vägarbetet som pågår. Någon som somnade vid ratten kan man tro?

]

Ser inte bättre ut, det stora vita är det som är kvar av skåpet ser det ut som.

Har för mig precis som du att det inte är wireräcken där, och dels är det gräsmellan norr/södergående på trafiken, studerar man bilden så ser man några bilar som åker i södergående fil.
Citera
2010-08-27, 12:37
Medlem
Frank Shamrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuzzen
Ser inte bättre ut, det stora vita är det som är kvar av skåpet ser det ut som.

Har för mig precis som du att det inte är wireräcken där, och dels är det gräsmellan norr/södergående på trafiken, studerar man bilden så ser man några bilar som åker i södergående fil.

Åker förbi där i eftermiddag, ska okulärbesikta platsen. Men kollar man bilden på svd så ser jag iaf betongblock mellan filerna, men det iom att ena bilen var lastad med maskin så kan den ju ha kört/stått i vägarbetszonen precis som du nämner ovan..?
Citera
2010-08-27, 13:47
Medlem
tuzzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank Shamrock
Åker förbi där i eftermiddag, ska okulärbesikta platsen. Men kollar man bilden på svd så ser jag iaf betongblock mellan filerna, men det iom att ena bilen var lastad med maskin så kan den ju ha kört/stått i vägarbetszonen precis som du nämner ovan..?

Såg det också så din teori ligger nära tillhands. Intressant att höra vad du ser där om det är ågra spår kvar, men synd bra på bilden var det hände som tur är.
Citera
2010-08-27, 16:34
Medlem
VonRofs avatar
Det är väldigt trångt där och man blir lätt överraskad eftersom det helt plötsligt blir enfiligt, vägen har dessutom betongblock lite här och var. Sett bilar varit nära att krocka flera gånger på vägen mellan tälje och Sthlm.
Citera
2010-08-27, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VonRof
Det är väldigt trångt där och man blir lätt överraskad eftersom det helt plötsligt blir enfiligt, vägen har dessutom betongblock lite här och var. Sett bilar varit nära att krocka flera gånger på vägen mellan tälje och Sthlm.

Passerade i em.. Såg ut som om ena bilen kommit söder ifrån, vid första vägbygget Moraberg gått över i södergående över betongfundament.
Citera
2010-08-27, 22:04
Medlem
Frank Shamrocks avatar
Ja precis, åkte förbi ikväll, det var en enkel rad med betongblock just vid den förmodade olycksplatsen som jag antar att en av bilarna forcerade i övrigt är det ju dubbla rader med vägarbete emellan vilket förvirrade mig.
Citera
2010-08-28, 00:37
Medlem
F Lars Backs avatar
Enligt uppgift ska den döde vara en utländsk förare i en svensk lastbil. Han ska ha suttit i bara kalsonger och kört. Hittades så i hytten. Död.

Om han var nyvaken, sjuk eller påtänd visar sig nog vid obduceringen

Den andra bilen dammade in i den välta bilen, som först hade prejat ner en massa betongblock.
Dödsbilen kom från Nyköpingshållet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in