Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-08-26, 13:57
Medlem
Tellyfoams avatar
Hallå där. En halvt bekant till mig nämnde att hans kusin ville sälja sin Macbook Pro, modell 1,1.
Jag kan inte så mycket om mac, men vad jag hittat (jag är en väldigt dålig googlare, därför skriver jag här) så verkar den vara från 2006. Den ska tydligen ha 2 ghz, 2 gb minne, 512 mb grafik och 15 tum skärm. Och runt tretusen ville han ha för den.
Någon som vet något mer om 1,1-varianten och om det här är ett bra köp?
Lyckades läsa något om att den modellen är dålig på wifi? Och jag kommer behöva använda det mycket. Annars om någon är bra på internetsök så hjälp mig gärna med länkar om 1,1-modellen!
Tack.

/MacN00b
Citera
2010-08-26, 15:00
Medlem
http://apple-history.com/

Sen förstår jag inte, vad menar du med 1.1? (jag är bättre på powerpc modellerna)
Citera
2010-08-26, 15:04
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellyfoam
Hallå där. En halvt bekant till mig nämnde att hans kusin ville sälja sin Macbook Pro, modell 1,1.
Jag kan inte så mycket om mac, men vad jag hittat (jag är en väldigt dålig googlare, därför skriver jag här) så verkar den vara från 2006. Den ska tydligen ha 2 ghz, 2 gb minne, 512 mb grafik och 15 tum skärm. Och runt tretusen ville han ha för den.
Någon som vet något mer om 1,1-varianten och om det här är ett bra köp?
Lyckades läsa något om att den modellen är dålig på wifi? Och jag kommer behöva använda det mycket. Annars om någon är bra på internetsök så hjälp mig gärna med länkar om 1,1-modellen!
Tack.

/MacN00b

Jag tycker 3.000 låter som ett rimligt pris.

Vad ska du använda datorn till? Vet du vilken version av Mac-OS du får med?

Funkar batteriet någonting? Brukar vara helt slut på så gamla maskiner.

Får du med orginalskiva till senaste snow-leopard så är det ett plus.
Citera
2010-08-26, 19:35
Medlem
ah.huevos avatar
imponerande med 512 mb grafik på en MBP från 06 när de bästa som går att köpa idag har 256
Citera
2010-08-26, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ah.huevo
imponerande med 512 mb grafik på en MBP från 06 när de bästa som går att köpa idag har 256

finns 512 nu med plus att dom kör väl med dubbla grafikkort ? intel hd och nvida 330m
Citera
2010-08-26, 21:04
Medlem
3000 är riktigt bra pris faktiskt, skulle köpt direkt.

4 viktiga saker att tänka.

Håller batteriet mindre än 1h är det i stort sett bara att byta direkt, för 1000kr +/- lite).

Har skärmen döda pixlar?

tillbehör (skärmadapter, laddare osv)

Vilken modell det är, som verkar osäkert just nu
Citera
2010-08-26, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannes89
finns 512 nu med plus att dom kör väl med dubbla grafikkort ? intel hd och nvida 330m

"dubbla integrerade grafikkort", riktigt höjdare. Två är dubbelt så bra, och apple ska börja sälja pc.

Och det handlar om första macbook pro från 06 och inte den nya, läs tråden.
Citera
2010-08-27, 08:08
Moderator
Rassas avatar
Hmm, om det är den första MacBook Pro (1,1) som kom 2006, så har den 128 eller 256 mb grafikkort enligt Mactracker. Den har Intel Core Duo-processor, medans den modell som släpptes senare samma år fick Core 2 Duo-processor.

Men 3000 kr låter hursomhelst som ett bra pris, om datorn är i bra skick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in