2010-08-26, 13:35
Medlem
LFEs avatar
Vet inte om det var snövit som sa det eller om det var någon men det vore mycket bättre att dela upp matforumet i en del för matlagning av all sort och en annan av mat som man kan köpa i affärerna där det diskuteras kvalité, historia, priser osv.

Kanske även ett forum för matredskap i sig för att diskutera knivar, spisar (ptja varför inte?) och så vidare.

Jag vet att det här kommer olägligt nu precis efter att en förändring skett men jag ser absolut inget positivt med förändringen.

Nu diskuteras chips och godis på ett ställe, matlagning för ett och mat från affärer har inget ställe.
Trots att chips kan "lagas" så ska det alltså förekomma på ett forum som mest var tänkt för alla som jämför OLW med Estrella, typ. Eller den godisen med en annan.

Därför föreslår jag verkligen dessa tre forum istället för de nuvarande två:

Matlagning.
Matlagningsredskap och köksvitvaror.
Mat - allmänt. - Till exempel hur lång tid det tar att en tomat blir oätlig, men främst tänkt för matvaror som man köper i affärn och diskussion kring dessa samt mataffärerna i sig.

Jag föreslår också att Matlagning och Matlagningsredskap blir ett underforum av Mat - allmänt eller att Matlagning samt Mat - Allmänt är två egna forum med matlagningsredskap som underforum till matlagning.

Trådar vet vi alla kan hittas, det handlar bara om en omstrukturering. Men jag kan leta upp en massa om ni vill. Tack för ordet.
Citera
2010-08-26, 15:21
Moderator
skunkensunes avatar
Tycker du har en bra idé förutom Mat -allmänt. En sådan kategori passar lika bra under matlagning. Bättre då att ha:

Matlagning. (matlagning, hur länge håller en vara osv)
Matlagningsredskap och köksvitvaror. (redskap i köket)
Livsmedel - köpråd. (matbutiker, var kan man köpa det eller det livsmedlet).
Citera
2010-08-26, 16:29
Medlem
LFEs avatar
ahh håller med, kom bara inte på ett bra namn .
Tänkte lixom att det var lite underförstått att Mat-allmänt innebar allt annat än det som nämns i de olika forumen. Kanske mat övrigt då är bättre? men gillar nog ditt namn bäst
Även om det då ibland säkert kan komma någon trådskapare som inte vet vart han ska placera sin tråd. Men det får man nästan ta för att få lite ordning på saker och ting.

Tyvker även att uppdelningen på 3 forum är bra för det ger riktigt utrymme att utvecklas på. Blir det väldigt många trådar om hur man just gör bakverk så kan ju ett unerforum under matlagning formas osv.
Senast redigerad av LFE 2010-08-26 kl. 16:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in