Citat:
Ursprungligen postat av HerrVit
visst är det så, men det är ju lättare sagt än gjort när man bara känner sig utanför och malplacerad när man ändå är socialt aktiv.
Jag känner igen det också. Att skratta med fast ändå vara fokuserad på att inte se konstig ut. Att prata med folk men egentligen bara tänka på hur man ser ut i deras ögon, vad man ska säga, hur man ska stå eller var man ska göra av händerna. Det står ett gäng människor runt en och pratar med en, men man känner sig ändå fruktansvärt osäker och väldigt, väldigt ensam. Man är på fester men känner sig utanför, som en alien. Alla verkar ha så roligt men själv är det mest skådespel. Man hittar på små lögner ibland för att göra sig intressantare och man plockar upp mobilen och låtsas prata med någon (som om det finns någon att ringa till) bara för att inte se så jävla ensam och svag ut. Och man hittar trevliga människor man skulle kunna umgås med, men hemlängtan tar över och behovet att få vara i fred är så stort att man kommer med ursäkter för att få åka hem och vara ensam.
Jo, jag vet. Hur det är. Jag övar varje dag. Men jag tror ändå det handlar mycket om inställning.