2014-03-05, 20:58
Moderator
Dr Kings avatar
Sveriges Mästerkock 2014 står alltså mellan Ala, Amir och Markiz.
Citera
2014-03-05, 21:01
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Sveriges Mästerkock 2014 står alltså mellan Ala, Amir och Markiz.
Jag tror punkAnders kommer vara topp 3. Monika har inget där att göra, inte Ala heller.
Citera
2014-03-05, 22:18
Medlem
Anders Ö verkar vara den enda som kan matlagning på riktigt, att Ala och Markiz är kvar för att de har rätt hudfärg känns ganska uppenbart, Amir och Monika är väl bättre än medelamatören men långt ifrån några mästerkockar.
Citera
2014-03-05, 22:20
Medlem
von_Ss avatar
Irriterar mig smått på Amir. Känns som han läser innantill ur ICA-kuriren eller dylikt. "Den här falukorven ska få åka iväg på en resa till Indien"

Ala borde åka ut men samtidigt är det väl ingen som direkt glänser i köket heller. Detta är första säsongen jag ser men det har tydligen varit högre klass tidigare år om jag förstår er rätt? Tycker t ex att man iaf bör ha gjort rödvinsås tidigare om man söker till en tävling som har ordet "mästerkock" i namnet, och om man inte har gjort det borde man väl för fa-an åtminstine öva på det innan man åker till uttagningen? Känns rätt givet att det kan komma som en tävling.

Gillar Anders som är kvar men känns ändå som att han inte är så väldans duktig när han alltid hamnar i elimineringstävling...
Citera
2014-03-05, 22:21
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Irriterar mig smått på Amir. Känns som han läser innantill ur ICA-kuriren eller dylikt. "Den här falukorven ska få åka iväg på en resa till Indien"
Ja precis. Lite för... regisserat... på något sätt. Han känns inte äkta.
Citera
2014-03-05, 22:22
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runesune
att Ala och Markiz är kvar för att de har rätt hudfärg känns ganska uppenbart

Tror snarare de är kvar för att de ger "bra TV".

Missförstå mig inte nu. Jag tycker inte att skrikande flyktingar är bra TV men 75% av TV-tittarna är efterblivna.
Citera
2014-03-05, 22:23
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Gillar Anders som är kvar men känns ändå som att han inte är så väldans duktig när han alltid hamnar i elimineringstävling...
Se det positivt. Det är såna som verkligen lär sig. Dels blir de tvingade till det och dels får de göra fler moment och övningar istället för att stå på läktaren och glassa.

Glider man på räkmacka åker man ut förr eller senare.
Citera
2014-03-05, 22:28
Medlem
Citat:

Knappast hans fel den här gången, att röda laget var bättre såg väl alla, tjejerna bråkade och stökade, Aujalay är verkligen pilsk på Ala och Markisen, "ett tyst kök är ett dött kök".
PK4 kan inte gå med på att en jury med män låter det manliga laget vinna, går bara inte, twitter skulle krascha.
Citera
2014-03-05, 22:38
Medlem
Provokatörs avatar
Vad är det för djävla påhitt att ha köttbitar som ser ut som prinskorvar? Förmodligen är det den där djävla sillstryparen Mannerholm som lagat dagens kocktallrik. Man märker vad det är det han bidrar med, utslagningsrätterna, rödvinssås, steka ägg och biff Rydberg sen springer han runt och godtyckligt petar i äggen mm. Abraham Rydberg roterar i sin grav!

Reflekterar över att kunskapsnivån hos ungarna i den amerikanska versionen i form av Junior Master Chef är klasser bättre än vad vi med vuxna i Sverige kan prestera, hur kan det vara så illa?

Vi har i en internationell jämförelse riktigt bra krogar/kockar i Sverige trots att vi är en spelare på marginalen, men amatörkockar och matprogramledare som kan göra bra TV det saknar vi.

Hur djävla svårt kan det vara?

/Provokatör
Citera
2014-03-05, 22:44
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Vad är det för djävla påhitt att ha köttbitar som ser ut som prinskorvar? Förmodligen är det den där djävla sillstryparen Mannerholm som lagat dagens kocktallrik. Man märker vad det är det han bidrar med, utslagningsrätterna, rödvinssås, steka ägg och biff Rydberg sen springer han runt och godtyckligt petar i äggen mm. Abraham Rydberg roterar i sin grav!

Reflekterar över att kunskapsnivån hos ungarna i den amerikanska versionen i form av Junior Master Chef är klasser bättre än vad vi med vuxna i Sverige kan prestera, hur kan det vara så illa?

Vi har i en internationell jämförelse riktigt bra krogar/kockar i Sverige trots att vi är en spelare på marginalen, men amatörkockar och matprogramledare som kan göra bra TV det saknar vi.

/Provokatör

Det här genomsyrar program av den här typen över huvud taget.

Vinnare av Sveriges Mästerkock får sina 15 minuter, men de blir aldrig en stor kock/krögare.
Vinnare av Idol får sina 15 minuter, men de blir aldrig storsäljare/världsartister.
Vinnare av xxxxxxxx får sina 15 minuter, men de blir aldrig yyyyyyyy/zzzzzzzzzz.
Citera
2014-03-05, 23:13
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör

/Provokatör

Fick inte ungarna träna i flera veckor innan programmet? Har iaf för mig att jag hört det någonstans!
Citera
2014-03-05, 23:54
Bannlyst
Lovisa (hon åkte ut för ett par veckor sedan) sade faktiskt att en del tagits ut enbart för att göra bra tv, stod i HN för Några veckor sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in