2012-02-15, 21:01
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rothery
Hur f-n kan Morberg avslöja till de andra hur många rätt Per fick? Snacka om att frångå rättvisa spelregler för att skapa dramatik..

Det kändes orättvist ja. Överhuvudtaget gillar jag inte smaktestet som utslagsform även om de haft den tidigare och hade den som ett delmoment i finalen förra året också. Det hela känns för chansartat. Som Sigrid som tvekade på om det var viltfond eller kalvfond i grytan och hade tur att välja viltfond.
Citera
2012-02-15, 21:02
Medlem
Freakshow2ks avatar
Citat:
Hur f-n kan Morberg avslöja till de andra hur många rätt Per fick? Snacka om att frångå rättvisa spelregler för att skapa dramatik..

Tänkte precis samma sak. Tyckte det va helt fel av honom om jag ska vara ärlig.

Citera
2012-02-15, 21:03
Medlem
El-Knoxs avatar
Kanske jag som är känslig men fan vad äcklad jag blev när alla stod och slevade i sig från samma gryta.

Hade man varit sist på grytan i det läget så had man ju gissat hejvilt men aldrig fan hade man smakat på grisatråget.
Citera
2012-02-15, 21:06
Medlem
Vad hette låten som spelades i slutet? Sjuk!
Citera
2012-02-15, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenibaren

Mad World med Gary Jules tror jag du tänker på?
Citera
2012-02-15, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Knox
Kanske jag som är känslig men fan vad äcklad jag blev när alla stod och slevade i sig från samma gryta.

Hade man varit sist på grytan i det läget så had man ju gissat hejvilt men aldrig fan hade man smakat på grisatråget.

Håller med dig, fyfan vad äckligt!

Jag tycker att Mirjam borde åkt ut. Hon verkar ju vara helt efterbliven. Pratar som ett barn och beter sig som ett också. Bara att heta Mirjam säger ju en del också...
Citera
2012-02-15, 21:10
Medlem
Lillbubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenibaren

http://www.youtube.com/watch?v=L3UhT...e_gdata_player

Mad world.
Citera
2012-02-15, 21:36
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ännu värre tycker jag det var när Morbergs kelgris Urban tvekade på vissa ingredienser och Morberg krävde inget slutgiltigt svar, utan han nöjde sig med att fått höra vad Urban eventuellt kunde tänkas tro finnas i grytan. Sedan när han sa att det fanns enbär och sedan ändrade sig till kryddpeppar så lyfte Morberg ändå på locket och visade enbären. Tycker Per borde fått godkänt på svamp då, i rättvisans namn, utan att behöva specificera sort.
Citera
2012-02-15, 21:44
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Ännu värre tycker jag det var när Morbergs kelgris Urban tvekade på vissa ingredienser och Morberg krävde inget slutgiltigt svar, utan han nöjde sig med att fått höra vad Urban eventuellt kunde tänkas tro finnas i grytan. Sedan när han sa att det fanns enbär och sedan ändrade sig till kryddpeppar så lyfte Morberg ändå på locket och visade enbären. Tycker Per borde fått godkänt på svamp då, i rättvisans namn, utan att behöva specificera sort.

Fast verkade som att första svaret var det som gällde, dvs enbär..När han sa karljohansvamp tidigt, så ropade han ju "nej varför sa jag det"..Så verkar inte få ta tillbaka/ändra sitt svar.
Citera
2012-02-15, 21:52
Medlem
rotherys avatar
Ett annat alternativ hade ju varit att inte ha "sudden death" i smaktestet utan att man hade fått säga 15 saker utan inbördes ordning, och så torskade den som hade minst antal rätt helt enkelt över alla 15. Men återigen, varför göra något mer rättvist när man kan skapa lite extra dramatik istället..
Citera
2012-02-15, 22:20
Medlem
Fyfan vad jag stör mig på Urban han är en sån jävla klyscha och genom falsk, han eller Mirjam måste fan åka nästa vecka...
Citera
2012-02-15, 23:24
Bannlyst
Tråkigt att per åkte ut, hade hoppats på mirjam eller josephine.

Det skulle vara jävligt intressant och få smaka på det som lagas, när leif och markus säger att något är riktigt bra så tolkar jag det som något RIKTIGT RIKTIGT bra, men att dömma av det man ser på TV så verkar nivån vara ganska medel ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in