Citat:
Ursprungligen postat av
medlemsheltannan
Stilnoct (Zolpidem). Fick den pga sömnproblem. Den hjälpte inte nämnvärt men den gjorde så att väven på mina väggar började röra sig i någon minut. Inte särskilt imponerande.
Men nu är jag absolutist annars och har aldrig testat något tyngre än socker i övrigt så... VILL dock väldigt gärna testa svamp. Får se om man kan hitta något i år när det blir säsong här nere i Skåne. Försökte förra året men hittade nada.
Edit: iom ihållande sömnproblem sedan barnsben har jag fått alla möjliga andra preparat utskrivna genom åren. Aldrig fattat grejen dock. De har inte haft någon betydande effekt. Imovane hjälpte till för att bli lite trött men sedan "hangover" dagen efter så den var lite meningslös.
Nämner det mer för säkerhets skull för du har säkert testat redan. Men ifall att inte... Jag och ett inte så litet antal bekanta har alla testat quetiapin ("ke-ti-a-pin" typ) för sömn och har hjälpt samtliga av oss förbluffande bra. Skall inte vara beroendeframkallande heller. Nätet har åsikter om den dock, långt bortom min nivå av nojighet, så läs på själv och sånt för jag är bara en random nisse på Flashback.
Det är en antipsykotisk på högre doser (150+ mg?) men har bara kört den riktigt låga mängden (25-50mg) så vet inte om det är viktigt. Och har haft sömnproblem sedan jag var 10, denna medicin är den enda som gjort något vettigt någon längre tid. Typ enda gången jag provat gå på något och känt att "vafan, en medicin laglig i Sverige som gör något, vadan detta?"
Man kan få lite hangover av den om man tar den för sent men inte något hemskt. Annars gör den att det blir lätt som x-n att somna typ. YMMV och sånt som alltid!