Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-08-24, 23:16
Medlem
Midozs avatar
Mod får gärna placera den här tråden vars han tycker är lämpligt vet inte riktigt vars jag ska sätta den
Heej jag har varit och köpt en HDMI kabel till mitt HIS radeon 5770 kort , iden är att den ska gå mellan min tv (Hyfsat ny samsung tv 1,5 år med 3 hdmi ingångar osv) samtidigt som jag har ikoplat min vanliga skärm (dvi) När jag satte ihop allt första gången så sa Cataclys center (det är programet till graffekortet) att den kände av min tv det stod samsung och model om jag inte minns fel
Men själv så stod det bara Söker efter signal på min tv , efter det så lyckades jag göra något tror jag så jag satte min tv till main skärm vilket gjorde att varje gång jag kopplar i min tv så går min andra skärm i vilo läge och visar bara min bakrund och jag kan inte se nått mer och min tv fortsätter vara svart

MEN om jag startar i safemode så ser jag skärmen precis som att jag skulle sakna driv rutiner ( alltså massa olika färger etc) Efter det har jag kommit fram till att---
Det måste vara driv rutinerna eftersom att allt pekar på det Själv är jag inte helt sämst på datorer men när det kommer till mjukvara och drivrutiner så är jag dålig Eftersom att jag har hört att om man startar dator i safemode så används några speciella drivrutiner eller någonting och att man kan starta så och därför kan jag se min skärm MEN här kommer det konstinga jag har installera alla nya drivrutiner via cataclys center (Graffe programmet) utan framgång och efter det så har jag laddat ner alla drivrutiner via radeons hemsida MED HDMI rutinerna som man finns bland dom och ändå samma sak :/
Längden på kabeln borde inte vara några problem 8 meter och kosta runt 400 spänn , en kompis har en på 14 meter för 85 kr som fungerar fint
Så vars kan jag tanka dom rätta drivrutinerna , Eller är det nått annat fel? Jag har ett ganska vanligt HIS RADEON 5770 kort cir 6 månader gammalt det borde vara några som har ett sånt och kan hjälpa mig jag vill gärna få det här att fungera snart
Ska svara på frågor så snart som möjligt
2010-08-24, 23:52
Medlem
Fixa Dator skärm först

Stäng av datorn.
Dra ur HDMI kabeln från grafikkortet.
Starta datorn.
Starta Cataclys Controll Center / Ändra till basic läge / använd guiden.
Stäng av datorn.

HDMI och en av DVI portarna delar med varandra så om stegen nedanför inte funkar så måste du flytta DVI kabeln till andra porten.

Skärm och Dator samtidigt + ljud

Koppla HDMI kabeln till TV.
Starta TV förts. Speciellt första gången och om du inte får ljud.
Starta datorn.
Starta Cataclys Controll Center / Använd basic läge / använd guiden.
Stäng av datorn.

Vill du få ljud via HDMI måste du kolla i Start / Kontroll panelen / ljudinställningarna och välja att du vill ha ljud via grafikkortet eller var det nu är du kan välja.
Senast redigerad av panpo98 2010-08-24 kl. 23:56.
2010-08-25, 13:12
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midoz
jag har varit och köpt en HDMI kabel till mitt HIS radeon 5770 kort , iden är att den ska gå mellan min tv (Hyfsat ny samsung tv 1,5 år med 3 hdmi ingångar osv) samtidigt som jag har ikoplat min vanliga skärm (dvi)

https://www.flashback.org/t16973
Om du hade sökt lite så skulle du finna en del officiella trådar, bl.a denna.

//Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in