2010-08-24, 12:37
Medlem
z2joiss avatar
Bumpar denna tråd, då det är dags för en reunion snart.
Fick i dagarna ett andra, väldigt påskotat brev, från ett företag som heter Barabamba. (Bamba är tydligen göteborgsslang för skolmatsal, vilket inte är så lätt att veta om man inte är därifrån.)

Jag loggade in på deras hemsida, och där finns en massa informationsfilmer och presentationer av företaget och reklam för allt möjligt. Men ingen information om vad som ingår i paketet. Det är inte för att jag är snål, men man undrar ju lite om man ska äta middag innan festen, finns det bar, vem står för musiken?

Det skulle kännas otroligt sugigt om man betalar 400 för en fest och så visar det sig att det inte ingår någonting (På Barabambas väldigt snyggt gömda FAQ kan de inte heller svara. På frågan "Vad ingår i priset?" kommer en lååång utläggning om hur det stackars männen slitit som galningar för att få tag på personerna till varje klass. Och det kostar får man veta. Samt samarbetet med "lokala restauranger!!" Men frågan kvarstår, vankas det trerätters eller en påse jordnötter? Någon som har erfarenhet av fest med dem?
Citera
2010-08-24, 12:51
Medlem
Protons avatar
Jag tog mej friheten att bryta ut din fråga till en egen tråd, eftersom den har noll och inget att göra med systemutveckling. Vi flyttar den till företags-skvaller så får vi se vad som händer med den där. I Systemutvecklingsforumet är den i vilket fall som helst helt fel ute.

Systemutveckling egna projekt -> Företagsskvaller /Mod
Citera
2010-08-24, 23:07
Medlem
Dennos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z2jois
Fick i dagarna ett andra, väldigt påskotat brev, från ett företag som heter Barabamba. (Bamba är tydligen göteborgsslang för skolmatsal, vilket inte är så lätt att veta om man inte är därifrån.)

Jag loggade in på deras hemsida, och där finns en massa informationsfilmer och presentationer av företaget och reklam för allt möjligt. Men ingen information om vad som ingår i paketet. Det är inte för att jag är snål, men man undrar ju lite om man ska äta middag innan festen, finns det bar, vem står för musiken?

Det skulle kännas otroligt sugigt om man betalar 400 för en fest och så visar det sig att det inte ingår någonting (På Barabambas väldigt snyggt gömda FAQ kan de inte heller svara. På frågan "Vad ingår i priset?" kommer en lååång utläggning om hur det stackars männen slitit som galningar för att få tag på personerna till varje klass. Och det kostar får man veta. Samt samarbetet med "lokala restauranger!!" Men frågan kvarstår, vankas det trerätters eller en påse jordnötter? Någon som har erfarenhet av fest med dem?

Var precis på en återträff som dom fixade. Dom gör väl egentligen inget mer än förmedlar kontakterna. Insidan av siten är ju helt ologisk och som gjord av en 5åring. Men det fungerade utan problem och vad maten smakar beror ju på stället dom har hyrt.
Citera
2010-08-24, 23:10
Medlem
Jag fick också inbjudan av dem i våras. Reagerade på att det var mycket pengar, man skulle få ta del av en kall pastabuffé vilket var allt. Kanske var det en välkomstdrink också, minns inte så noga.

Avvaktade lite och det visade sig att bara 2st från klassen anmälde sig, haha!
Citera
2010-08-25, 11:38
Medlem
Dennos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakkaduva
Jag fick också inbjudan av dem i våras. Reagerade på att det var mycket pengar, man skulle få ta del av en kall pastabuffé vilket var allt. Kanske var det en välkomstdrink också, minns inte så noga.

Vi hade förätt, varmrätt och efterätt har jag för mig. Helt ok mat.
Citera
2010-08-25, 16:23
Medlem
zewmahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakkaduva

Samma problematik när dom skulle arrangera liknande i hemstaden. Såpass få anmälda att plejset valde att styra av partajet och istället hålla öppet 'som vanligt'.
Citera
2010-08-25, 23:38
Medlem
När dom skulle arrangera från våran skola, sex olika avgångsklasser, så fick dom inte tag på två av klasserna! Dom skyllde på kommunen tror jag
Skitdåligt! Och det var visst inte många som kom heller från dom andra klasserna.
Väldigt dålig info dessutom.
Citera
2010-08-26, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z2jois

Ja, tyvärr har man ju varit på en reunion anordnad av dom. Vi blev infösta i den lilla ortens Folkets Hus och så fick vi välkomstdrink och när vi väl satt oss ner fick vi nåt kallskuret och lite potatissallad... discjockeyn som hade anlitat var rent ut sagt tvärkass... han envisades med att spela 80-talsmusik den första timmen... inget fel i 80-talsmusik iofs... men ENBART 80-talsmusik blir lite väl långkörigt...

Då när man skulle regga sig på deras hemsida så buggade den loss och var allmänt cp av sig...

Mitt intryck av detta företag ligger på minus.

Det var så få anmälda så att dom valde tydligen att ha med niorna från TVÅ grundskolor från trakten...
Senast redigerad av Thiesen 2010-08-26 kl. 02:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in