2010-08-25, 22:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej sev - här finns det ingen att döma - ingen utpekad part, ingen som får schavottera, bli utpekad eller anklagad.

Hon är anonym, han är helt anonym -- det finns ingenting mer än hennes trauma att ta ställning till. Ingen pekas ut som skyldig.

Fattade du inte ens det.

Jag skiter ganska fullkomligt i rabiatfeminists öden och äventyr. För mig är detta bara en ren fråga om rättssäkerhet och om du vill leka psykolog så gärna för mig, men det här resonemanget är fullständigt vidrigt och det innehåller tankegångar och möjliga konsekvenser som jag absolut inte vill vara med och uppmuntra. Trauma? Tycker du verkligen att den där människan verkar traumatiserad?

Det där är ju också bara ett modeord precis som förträngda minnen - vem f-n tror på sådant nonsens?
Citera
2010-08-25, 22:31
Medlem
Nasse13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tildai
Det där bevisar att ditt ex betedde sig väldigt illa och att du förmodligen ska vara glad att slippa henne. Men dina upplevelser räcker inte för att påvisa att det är ett vanligt förekommande samhällsproblem.
Försöker du påskina att det inte finns ett problem med omedvetna föreställningar om könsroller i samhället?
Män som beklagar sig får rådet att gaska upp sig, spotta i nävarna och "komma igen".
Kvinnor som beklagar sig blir betraktade som offer.
Det är ju inte bara kvinnor som drabbas av könsstereotypa föreställningar och förutfattade meningar. Är du ny här i världen? Vilken garderob har du levt i?
Citera
2010-08-25, 22:33
Bannlyst
Citat:
Vi får väl hoppas att han hade anmälan och dom att visa upp så du kan vara säker på att han talade sanning också - och inte bara drog nån jävla snyft historia för att vinna poäng.

Men män kanske faller under andra regler - vad vet jag.

Som sagt - jag kände honom och hade därför alla skäl i världen att tro på honom. Nu är du faktiskt bara löjlig och dina försök att försvara en sjuk sak blir bara patetiska. Jag har kvinnliga vänner också och de som förblir mina vänner är de som visat sig trovärdiga, men glöm det nu och hjälp istället rabiatfeminist att få upprättelse, ställ upp som karaktärsvittne och tala om att du kommit i kontakt med rabiatfeminist på FB och tror stenhårt på hennes story och vem vet....med dina djupa kunskaper så lär väl intet öga vara torrt efter den förhandlingen...
Citera
2010-08-25, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nasse13
Jag är ingen kvinnohatare. Jag har däremot förbannat svårt att förlika mig med feminismen av idag. Jag kan väl utan att överdriva påstå att jag i övrigt ganska väl förstår hur världen och samhället fungerar, men det här fascistoida feministdogmerna anser jag har spårat ur rejält, och övergått till rent mansförtryck i Sverige. Därför sitter jag här på FB och dividerar frågan med andra. Jag har ju insett att "rabiata feminister" är oerhört överrepresenterade i media och bland våra folkvalda, och i princip helt saknar stöd hos Svenska folket i övrigt, även kvinnorna. Det är alltså inte mig det är fel på utan feministerna.
Har jag fel får du mer än gärna berätta för mig vad jag missuppfattat, men om du är otrevlig, oresonlig, fördömande, dogmatisk eller på annat sätt beter dig som i princip alla andra feminister hittills i detta forum så minskar ju risken avsevärt att jag ska fästa någon större tilltro till din utsaga.

Fan att man aldrig kommer härifrån

Jag har som sagt enbart bemött folk med samma ton och respekt de visat mig. Detta har inget att göra med att jag är kvinna och feminist. Du och en del andra i den här tråden tycks tyvärr ha väldigt jobbiga erfarenheter av kvinnor i bagaget, men snälla, låt inte det bli till allmänt gallaspyande över alla som kämpar för ett jämställt samhälle.

Det pratas ofta om galna feminister i media som manar till något slags mansförtryck men varje gång jag ber om konkreta exempel på detta(förutom när det kommer till vårdnadstvister då jag också anser att kvinnor har en klar fördel, och att männens rättigheter ska stärkas) så får jag inget. Bara ännu mer hat mot kvinnor med starka åsikter.
Citera
2010-08-25, 22:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rabiatfeminist
Fan att man aldrig kommer härifrån

Jag har som sagt enbart bemött folk med samma ton och respekt de visat mig. Detta har inget att göra med att jag är kvinna och feminist. Du och en del andra i den här tråden tycks tyvärr ha väldigt jobbiga erfarenheter av kvinnor i bagaget, men snälla, låt inte det bli till allmänt gallaspyande över alla som kämpar för ett jämställt samhälle.

Det pratas ofta om galna feminister i media som manar till något slags mansförtryck men varje gång jag ber om konkreta exempel på detta(förutom när det kommer till vårdnadstvister då jag också anser att kvinnor har en klar fördel, och att männens rättigheter ska stärkas) så får jag inget. Bara ännu mer hat mot kvinnor med starka åsikter.

Så du anser dig slåss för ett jämställt samhälle då du tycker at det borde finnas särlagar för kvinnor där inte samma bevisbörda ska behöva företes som då det gäller andra brott? Man skäms ju!
Citera
2010-08-25, 22:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jok3r
Ingen godtycklighet i juridiken med andra ord? OK, då blir det väldigt svårt att döma i fall där underförstått sex förekommit. Varför klassar du det som våldtäkt då det oftast inte går att bevisa och ord står mot ord? Du borde hålla med mig, gumman.
Det du beskriver är våldtäkt - det finns inget som heter underförstådd sex - endera har du samtycke eller också föreligger inte samtycke och då är det våldtäkt.
Citera
2010-08-25, 22:40
Medlem
tildais avatar
Citat:
Försöker du påskina att det inte finns ett problem med omedvetna föreställningar om könsroller i samhället?

Nej, jag förtydligade att personliga erfarenheter inte kan ligga till grund för en debatt som sägs beröra ett samhällsproblem. Jag ville få en uppfattning om hur pass vanligt det är med falska våldtäksanmälningar, och det fick jag inte genom att du delade med dig av din historia.
Citera
Medlem
Nasse13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabiatfeminist
Jag lämnar er med VIKTIG läsning som bevisar att antalet falska våldtäktsanmälningar är ytterst få.

Frågan är alltså vad det finns för täckning för påståendet att det är vanligt med falska våldtäktsanmälningar.

Något som minst lika viktigt är ju också hur man faktiskt blir bemött i samhället. Blir man bemött med misstro hos polisen, eller rycker dom ut med blåljus.
Om båda föräldrarna i en vårdnadstvist beskyller den andra, varför får så gott som alltid kvinnan vårdnaden?
Osv, osv...

Dessutom - viktigast av allt!
Det har ju inget med falska anmälningar att göra.
Så kallat "allmänt åtal", är ju inte ens en anmälan. Alltså, man berättar att man blivit våldtagen (sant eller falskt) polisen är tvingade att själva göra en anmälan. Blir det fällande så blir det ju fällande. Blir det däremot friande dom, är det ju rent juridiskt ingen som har gjor en anmälan som överhuvudtaget finns att betraktas som falsk. Inte ens falsk tillvitelse.
Sug på den du!
Citera
Bannlyst
Citat:
Det du beskriver är våldtäkt - det finns inget som heter underförstådd sex - endera har du samtycke eller också föreligger inte samtycke och då är det våldtäkt.

Och fortfarande handlar det om bevisbörda.
Citera
2010-08-25, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Så du anser dig slåss för ett jämställt samhälle då du tycker at det borde finnas särlagar för kvinnor där inte samma bevisbörda ska behöva företes som då det gäller andra brott? Man skäms ju!

Och det har jag sagt...?
Citera
2010-08-25, 22:42
Bannlyst
Citat:
Så kallat "allmänt åtal", är ju inte ens en anmälan. Alltså, man berättar att man blivit våldtagen (sant eller falskt) polisen är tvingade att själva göra en anmälan. Blir det fällande så blir det ju fällande. Blir det däremot friande dom, är det ju rent juridiskt ingen som har gjor en anmälan som överhuvudtaget finns att betraktas som falsk. Inte ens falsk tillvitelse.
Sug på den du!

Har jag faktiskt aldrig tänkt på, men det är så det måste vara väl?
Citera
2010-08-25, 22:43
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Som sagt - jag kände honom och hade därför alla skäl i världen att tro på honom. Nu är du faktiskt bara löjlig och dina försök att försvara en sjuk sak blir bara patetiska. Jag har kvinnliga vänner också och de som förblir mina vänner är de som visat sig trovärdiga, men glöm det nu och hjälp istället rabiatfeminist att få upprättelse, ställ upp som karaktärsvittne och tala om att du kommit i kontakt med rabiatfeminist på FB och tror stenhårt på hennes story och vem vet....med dina djupa kunskaper så lär väl intet öga vara torrt efter den förhandlingen...

Du kände honom!!!

Därför är han alltså trovärdig - jaha. Det luktar lite Bjästa.

Vi andra här på forumet då - varför skall vi tro på din story - du kanske bara berättar den för att få smutskasta en gammal rival och ställa dig själv i god dager bland anti-feministerna.

Två flugor på smällen.

Vi har ju inte sett någon anmälan och dom.

Fast kvinnor kanske man får peka ut smutskasta på nätet utan anmälan och dom -- de kanske är okej att "falskanklaga" dem när man vill göra poänger. Eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in