2010-08-24, 09:04
Bannlyst
Tjo på er grabbar.

Den här tråden ägnast endast för dom som sitter inne på antingen: Psyket, rättspsyk, behandlingshem, p-12or, kåken OSV.

Jag har suttit inne i 4 år i perioder och har haft både benzo, lyrica, stilnoct, imovane (z-analoger) OSV

Just nu har jag :

6 mg xanor/dag
600mg/Lyrica
15mg/Imovane

Och resten av dom medicinerna jag har skriver jag inte upp för dom kan man inte få något rus av.

Så jag ska dela med mig av mina erfarenheter till er som sitter inne och vill spara piller för att på påverkade.

Vi börjar med benzo:

Iktorivil : Går perfekt att spara, ( Linda in dom i en bit toapapper och torka av tabletterna så dom inte är blöta.
Stesolid: Går inte så bra att spara eftersom dom smälter i munnen ganska snabbt men det går att spara dom om man lurar personalen med att man inte har något vatten i muggen sen skynda er snabbt till toan för att torka av dom.
Xanor: Beror på vilket märke det är osv. Just nu får jag 1mgs (Upjohn90) dom lila små och dom går inte att spara. smälter direkt i munnen. Men jag har fått 2mgs (Stavarna nu och dom går bra att spara.
Sobril: Ingen erfarenhet av denna kärring benzo.

Z-analoger:

Imovane/Zopiklon: Går perfekt att spara, bara att torka av dom med toa papper som jag skrev ovan.
Stilnoct/Zolpidem: Samma sak där som med imovanen.

Centralstimulantia:

Concerta: Går bra att spara, inga som helst problem.
Ritalin: Dom är i kapslar oftast så ni får linda in dom i papper direkt så dom blir stenhårda efter några timmar. Sen är det bara att förstöra kapseln och krossa dom små kulorna till den blir en fint pulver och sen är det bara att snorta.

Övriga mediciner som man kan bli påverkad av:

Lyrica: Beroro på vilken styrka ni har på kapslarna, desso mer mg ni har dessto bättre. Jag har 300mgs och de går perfekt att spara.

Sen kommer jag inte på några mer mediciner som man kan få utskrivet på sånna här ställen.

Ni kanske tycker det är en onödig tråd men tillslut sitter ni också inne på något psyke lr liknande och nöjer er inte med dosen ni får och vill spara och bli påverkade.

Så hoppas ni tar del av tråden. Som sagt det här är mina erfarenheter. Sorry för stav fel i tråden men är lite påverkad men hoppas ni fattar vad jag skriver.

Mvh
Senast redigerad av Gammel Man 2010-08-24 kl. 09:15.
Citera
2010-08-24, 11:33
Medlem
Om jag minns rätt så krossar de pillren (benz) på kåken och då är det egentligen nästintill omöjligt att spara dem, har du någon idè på hur man kan göra då? Samma sak gäller ju på vissa avgiftnings-ställen vad jag vet..
Citera
2010-08-24, 11:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oupi
Om jag minns rätt så krossar de pillren (benz) på kåken och då är det egentligen nästintill omöjligt att spara dem, har du någon idè på hur man kan göra då? Samma sak gäller ju på vissa avgiftnings-ställen vad jag vet..

Jag har varit på 1 ställe där dom krossa mina piller men då pratade jag med chefen och sa att de funkar inte för mig att få krossade mediciner och att jag inte fick någon effekt på de så då fick jag hela tabletter igen Får övertala chefen lite bara. Annars är de svårt.
Citera
2010-08-24, 18:35
Medlem
Mandic!s avatar
Kan man få benzo på kåken? Sluten anstalt alltså. Vet att du får det gammel man där du sitter, men tänker på just slutna anstalter..
Citera
2010-08-24, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Kan man få benzo på kåken? Sluten anstalt alltså. Vet att du får det gammel man där du sitter, men tänker på just slutna anstalter..

Ja det kan man få. Tror däremot inte det är speciellt vanligt, och jag tror det är jävligt svårt att få om man har dokumenterade missbruksproblem.
Senast redigerad av Oupi 2010-08-24 kl. 18:45.
Citera
2010-08-24, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oupi
Ja det kan man få. Tror däremot inte det är speciellt vanligt, och jag tror det är jävligt svårt att få om man har dokumenterade missbruksproblem.

Jag fick kämpa i 3 år innan jag fick benzo på recept eftersom det står i mina papper att jag har missbrukarbakgrund.
Citera
2010-08-24, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammel Man
Jag fick kämpa i 3 år innan jag fick benzo på recept eftersom det står i mina papper att jag har missbrukarbakgrund.

Jo, det är ju som sagt svårt att få benz ute i verkligheten (eller vad man nu ska säga, du sitter ju iofs inne, men inte på kåken) om man har droger i papprena, men jag tror det är ännu svårare på kåken faktiskt, och speciellt att få det som sin dagliga medicin. Det jag tror är det vanligaste är att folk får en kortare tid, typ mot "mucksjuka" alltså att de får benz strax innan de skall mucka om de mår dåligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in