2010-08-24, 04:17
Medlem
elgecys avatar
Köpte precis en ny bärbar dator, (HP) och upptäcker att datorns maximala ljudnivå är löjligt låg. Det är på den nivån att film utan text är nästintill omöjligt, för man hör ingenting! Kan man på något vis komma omkring detta och få upp volymen? (Flytta tråden om den är felplacerad. Tack på förhand.)
Citera
2010-08-24, 04:20
Medlem
olucks avatar
fixa högtalare? ska inte vara så låg standard ljud på datorerna, ring och hör imorgon!
koppla in hörlurar?
Citera
2010-08-24, 05:41
Medlem
Vilken är på max då?

Totalt finns minst 3-4 st volymkontroller. Tex vid klockan finns några och andra finns i kontrollpanelen i ljud inställningarna.

Sen vet vi inte vilken typ av film eller program du använder.
Citera
2010-08-24, 11:57
Medlem
denargetysks avatar
Vilket operativsystem? Ljudkort?
Laptophögtalare är ju inte speciellt kraftiga alls men nåt som hjälper när det gäller mitt ljudkkort är att gå in i inställningarna och stänga av "loudness" funktionen när jag vill lyssna på musik och sätta på igen när ja kollar film, då höjs volymen avsevärt.

Jag har ett Realtek High Definition Audio
Citera
2010-08-24, 13:53
Medlem
Annars kan du om du ska kolla på film eller lyssna på musik använda VLC.

I VLC går det att höja volymen mycket mer än andra program.
Håll bara inne ctrl+uppåtpil så går det att höja mer än programmets 100%.
Lyssnar du på musik kan du höja till 200% och film 400%.

Det är ganska vanligt att laptops har låg volym dock, de har ju inte så stora högtalare.

www.videolan.org/vlc/
Citera
2010-08-24, 14:09
Medlem
krang666s avatar
Jag hade samma problem med min gamla laptop.
Ska finnas något program som eq:ar hela ditt ljudsystem du kan installera. Det gör att du kan ställa in ljudfrekvenserna så dom blir högre än dom egentligen är.
Du får dock googla ett tag. Tror det hette volumeequalizerwindows. Något sådant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in