2010-09-06, 21:19
Medlem
Danny Gomezs avatar
David och Peter!

Citera
2012-02-08, 16:16
Medlem
Neighbourhoodspacemans avatar
Filip och Fredrik är ju klart mer begåvade och allmänbildade, vilket gör att det är mer intressant att lystna på dom.
Citera
2012-06-08, 15:13
Medlem
Tjafsarns avatar
Erik och Mackan är ju tyvärr totalt värdelösa, de spelar inte i samma kategori som Filip och Fredrik. Går inte att jämföra. Filip och Fredrik har dessutom internationell kapacitet.
Citera
2012-06-08, 16:25
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Går inte att jämföra då de inte spelar i samma liga. F&F ligger en bra bit över medelintelligensen OCH besitter humor. E&M är - en bra dag - medelmåttiga tjockisar som tränat sig att ignorera den självkritik som på ett ögonblick skulle slå dem ur rampljuset.

Däremot står det såklart väldigt tydligt att det är många som föredrar de senare. Lika tydligt är det att det handlar om en annan typ av klientel. Skulle de som föredrar E&M magiskt öka sin IQ med 20 över natten, skulle de byta favorit.

Notera att detta bara är ett konstaterande, inget värderande. Jag påstår alltså inte att den ena är "bättre" än den andra - bara var den mycket tydliga skillnaden mellan dem (och deras fans) ligger. Jantefaktorn som så många svenskar älskar spelar naturligtvis en enorm roll här.

Peace.
Senast redigerad av Mr Mojo Risin' 2012-06-08 kl. 16:27.
Citera
2023-12-27, 02:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WinstonChurchill
Personligen är Erik & Mackan en favorit därför att de leverar underhållning av mycket hög kvalitet. Men självklart gillar jag förstås Filip & Fredrik också, men har dock inte samma typ av humor i många fall. Sen kan jag tycka att Filip & Fredrik använder för mycket personangrepp och liknande. Men Erik & Mackan tror jag inte skulle kunna ersätta Filip & Fredrik i deras program.

Vilken är den bästa duon och varför? Vilka gör de bästa programen? Vilka har bäst humor? Vilka är kändast?
Filip och Fredrik har ju blivit utsparkade från SVT och håller nu till i andra kanaler. Medan Erik har fått en helt egen serie i sex delar. Så här i efterhand talar det sitt tydliga språk.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in