2016-01-24, 23:36
Medlem
Farbror.Rydqvists avatar
Bodde strax utanför Bålsta under 90-talet tillsammans med min dotter och minns att det var en fet zigenare vid namn "Tjock-Jocke" eller "Tjock-Johnny" kanske, som sålde fultjack som tog livet av ett gäng ungdomar. Någon som vet vem jag menar och vad som vart av fanskapet?
Citera
2016-03-13, 21:31
Medlem
CarteNoirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror.Rydqvist
Bodde strax utanför Bålsta under 90-talet tillsammans med min dotter och minns att det var en fet zigenare vid namn "Tjock-Jocke" eller "Tjock-Johnny" kanske, som sålde fultjack som tog livet av ett gäng ungdomar. Någon som vet vem jag menar och vad som vart av fanskapet?

Jag tror du syftar på Tjock-Leffe. Obehaglig typ det där. Han dog runt år 2000. Överdos om jag inte minns fel. De flesta drägg som härjade i Bålsta för 10-15 år sedan har antingen kammat till sig eller så har de dött av överdoser.
Citera
2016-05-26, 11:16
Medlem
Nån som sitter på mer information? Kanske mellan 2005-2010 hårdingar"? Svenne, Drevenlid, Centrum gänget Raineri och dom?
Citera
2017-08-31, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlitePreston
Nån som sitter på mer information? Kanske mellan 2005-2010 hårdingar"? Svenne, Drevenlid, Centrum gänget Raineri och dom?

Såg Svenne bli tagen av snuten på pendeltåget för ca 3 månader sedan. Han var helt aprak, antar alkohol+något mer. Han hade börjat veva på någon som stod och rökte av vad jag hörde från personen som blev förhörd av snuten och Svenne ivägledd av 2st i handfängsel, blodig, kunde inte gå själv utan blev släpad. Mitt på dagen var detta.

Rainer gifte sig och i samma veva gittade till Finland.

Drevenlid om du menar Viktor är reko kille som tränar kampsport.

Löken var ju ingen riktig hårding men flashade kniv ibland och så. Pundare som dog i överdos förstås.

Skulle vilja veta status på Rosten, inte sett den grabben på 3 år, sist jag stötte på han var han riktigt sliten och fortfarande full fart party pundare.
Senast redigerad av Osexig 2017-08-31 kl. 19:36.
Citera
2017-09-18, 08:14
Medlem
Gammal tråd nytt liv..
Tror dock flesta gamla kriminella lever ett ganska lugnt liv idag ..

Mange Belgien blue Nilsson var ju på den tiden är verkligen fullblods psykopat. Schysst å rak och trevlig mot de som förtjänade det ,men mot andra så kunde det bli en bagagelucka körning....
Finns säkert många storrys om honom men är den som jag hört om är när han klev in med yxa i Hallonbergen centrum...
Hans brorsa hade tydligen ringt för att det var fem killar från Hallonbergen som var ute efter honom..men Mange tyckte väl att fick styra upp det själv, men tydligen hade manges farsa hängt på samma pub å också blivit hotad ...
Vilket fick Mange se rött , så han sa till sin brorsa säg till att Killarna har fem minuter på sig att dra därifrån...
Mange åkte dit å på den tiden hade han en liten Toyota Celica och alla som känner Mange vet ju att han var ju ganska stor 😁
Så utanför puben står 2av killarna å väntar på Mange , som såg en Celica parkera å en gigantisk snubbe kommer ut med en yxa i handen 😂
Mange örfilar upp den största av dom varpå den lilla drar 😂
Sedan går han in på puben med yxan och letar efter de andra tre..som då såklart drar därifrån ...som sagt en fullblods psykopat som skiter att dom e 5😂😂
Men idag har jag hört rykten att jobbar som behandlingassistent, ett yrke som säkert passar honom till 100%, med hans rakhet å erfarenheter ...
Lycka till
Citera
2017-12-17, 18:46
Medlem
Dollmens avatar
Finns en gammal horsare, Clabben eller nått som man bruka se i centrum gå runt å halvsova. Kan stanna inne på Ica i en timme. Sett honom gå runt å snoka på andra ställen också. Några andra sköna snubbar o han brukar sitta på fiket .Födda ibörjan av 60talet tror jag
Citera
2018-02-15, 00:32
Medlem
StAlias avatar
Någon som vet vad som hände vid bedövningsmedelsöverdosen? Flyttade från Bålsta innan så noll koll
Citera
2018-02-15, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manjakis
Vilka tanker du pa? Samir Chatti ar val fran dom krokarna, satt for grovt narkotikabrott senast jag horde nagot, har en flygplanskapande bror Karim tror jag!
Mange"Belgian-Blue"Nilsson gammal vakt fran stallet som nu mera har en 40ars kris och tranar p VBC
Dom har blivit äldre, en presiderande
Muslim och den andra producerar Johan Falk filmerna .
Citera
2018-07-09, 20:18
Medlem
Någon som vet vad som hände Johan Drufva ? Trodde han börja hamna rätt med sambo? Barn. Men såg ett inlägg på Fbook att han nyligen vandrat vidare ?
Citera
2018-08-13, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dollmen
Finns en gammal horsare, Clabben eller nått som man bruka se i centrum gå runt å halvsova. Kan stanna inne på Ica i en timme. Sett honom gå runt å snoka på andra ställen också. Några andra sköna snubbar o han brukar sitta på fiket .Födda ibörjan av 60talet tror jag

Clabben, låter bekant. Är han lång?
Citera
2018-08-13, 13:01
Medlem
Dollmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Clabben, låter bekant. Är han lång?
Hejsan Lång spinkig mörkhårig ser ut som en zombie. Står å sover inne på Ica ibland. Eller sitter på fiket med sina drogpolare. Men han e väll ganska förargelselös jämfört med många andra nuförtiden
Citera
2018-08-13, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dollmen
Hejsan Lång spinkig mörkhårig ser ut som en zombie. Står å sover inne på Ica ibland. Eller sitter på fiket med sina drogpolare. Men han e väll ganska förargelselös jämfört med många andra nuförtiden

Yes, det är nog samma tjomme jag tänker på. Ser han ut såhär?

https://minfil.com/d6d7O7ffbc/_20180813_140734.JPG

Han väl trött och harmlös.

Otroligt att han orkar hålla på. Är det den tjomme jag tror är han 61 år nu...

Jag tror han kallas Classe också, och jag hade kontakt med honom för 5 år sen, pga ett rättsfall jag rotade i.

Jag är alltid lite nyfiken på vad han gör...

Hur lång är han? Bara normalt lång, eller 2 m?

En rikspundare är han. Han har nog sett allt.
Senast redigerad av Eremona2.0 2018-08-13 kl. 14:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in