Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-13, 14:47
  #49
Medlem
Dollmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Yes, det är nog samma tjomme jag tänker på. Ser han ut såhär?

https://minfil.com/d6d7O7ffbc/_20180813_140734.JPG

Han väl trött och harmlös.

Otroligt att han orkar hålla på. Är det den tjomme jag tror är han 61 år nu...

Jag tror han kallas Classe också, och jag hade kontakt med honom för 5 år sen, pga ett rättsfall jag rotade i.

Jag är alltid lite nyfiken på vad han gör...

Hur lång är han? Bara normalt lång, eller 2 m?

En rikspundare är han. Han har nog sett allt.
Polares polare. Prata med han för typ 40 år sedan. Däremot så va han på våran gata å drog å kolla in en husvagn. Fråga vad han ville. Han sa att han va spekulant, hmmmm. En annan gång stod han vid en låst motorcykel å kollade o fixade säkert 20 minuter. Tillslut gick jag till Polisstationen å sa till Vi måste själva ha lite koll i samhället nu när det blir kaossamhälle. Just nu e de snorungar som e o rotar runt på tomterna fast dom snor mest cycklar o moppar . Höll på å ta en förraveckan
Citera
2018-12-16, 20:18
  #50
Medlem
shotillsolens avatar
Kommer ihåg att min kusin som bodde där ute pratade om massa av de ''tuffaste'' från bålsta var inga man jiddrade med. Det var så länge sen jag pratade med honom om bålsta skvaller + att det var en livstid sen dessa människor gjorde hyss där ute.
Vilka var de tuffare från bålsta under 90-talet och vad gjorde dom för att få respekten dom fick?
Citera
2020-02-24, 13:10
  #51
Medlem
Någon som mins en stor kille vid namn Marcus, åkte i en vit Valliant, tror han kom från USA ?
Läskig kille som tränade styrketräning på Bista när det låg på samma sida som Gyproc..Undrar var han vart av ?
Citera
2021-05-04, 13:34
  #52
Medlem
Nån som vet var Sergey "Sagge" Jansson född 1977. tagit vägen? (som jag nämnt om för några år sedan i denna tråd).
Han brukade hänga i Centrum för några år sedan med Tomas Ålund (född 1980).

Någon som vet var dessa är idag om de lever?
Citera
2022-10-07, 01:28
  #53
Medlem
Intressant tråd.
Såg Mini o Mike på 90-talet men nästan alltid hade de åkt på stryk.
Dom gav säkert mer än de fick.
Många hade respekt för dom men som kickboxare o rätt många år i boxning så gick de förbi en utan problem på stan eller när man gick på disco i Bålsta.

Drömmen är att de skulle bo i husvagn eller blivit blinda av diabetes..
Kan det finns en gud tro som delar ut lite karma.
Citera
2023-08-14, 06:26
  #54
Medlem
Minns på 90-talet så pratade morfar alltid om någon familj med Finska Romer som bodde på Kölvägen som alltid var inblandad in massa grejer och polisbilarna åkte skytteltrafik på gatan. Sonen verkar ha varit inblandad i massa grejer och farsan hade hela gatan full av bilar men sa alltid "det är inte mina bilar" när grannarna klagade.
Någon med detaljer om dessa lirare?
Citera
2023-09-10, 16:14
  #55
Medlem
NorthernWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tilikum
Intressant tråd.
Såg Mini o Mike på 90-talet men nästan alltid hade de åkt på stryk.
Dom gav säkert mer än de fick.
Många hade respekt för dom men som kickboxare o rätt många år i boxning så gick de förbi en utan problem på stan eller när man gick på disco i Bålsta.

Drömmen är att de skulle bo i husvagn eller blivit blinda av diabetes..
Kan det finns en gud tro som delar ut lite karma.
Grattis!
Mike blev pundare och hankar sig nog fram på diverse jobb och bidrag. 😊
Mini jobbar däremot inom restaurangbranschen och verkar ha skött sig rätt bra.
Häggmark vet jag inte så mycket om, men hörde att han jobbar på nån bensinstation.
Magnus ”Belgian blue” Nilsson gick bort i cancer för nåt år sen, men han va framgångsrik som företagare. Träffade på honom då och då.
Hans lillebror (minns inte namnet) gjorde en del jobb åt juggemaffian och bor i Thailand sist jag hörde nåt.
Samir och övriga har jag ingen koll på alls. Han va ju mer snackis än tuff.
Citera
2023-09-10, 16:17
  #56
Medlem
NorthernWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gymguy
Minns på 90-talet så pratade morfar alltid om någon familj med Finska Romer som bodde på Kölvägen som alltid var inblandad in massa grejer och polisbilarna åkte skytteltrafik på gatan. Sonen verkar ha varit inblandad i massa grejer och farsan hade hela gatan full av bilar men sa alltid "det är inte mina bilar" när grannarna klagade.
Någon med detaljer om dessa lirare?
Ha ha ha, du måste mena Villa Karlsson, som folk kallade huset. Fanns inte en bildel som dom inte kunde fixa.
Citera
2023-10-18, 15:17
  #57
Medlem
Tänker du på Roberto, svenne, Robin Björkman, Kim werber, Robin Koivisto, fimpen å alla dom?
Citera
2023-10-18, 15:22
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morethanyou
Är typ 8-10 år sen det hände, tror han fick livstid.


Nej Toni fick inte livstid. Han va på samma anstalt som mig och slussades ut till Sörbyn där han satt sitt sista år innan han gick ut på boja
Citera
2023-10-25, 11:27
  #59
Medlem
Hej
Den här Mini heter han Thomas i förnamn?
Citera
2023-11-02, 21:12
  #60
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernWolf
Grattis!
Mike blev pundare och hankar sig nog fram på diverse jobb och bidrag. 😊
Mini jobbar däremot inom restaurangbranschen och verkar ha skött sig rätt bra.
Häggmark vet jag inte så mycket om, men hörde att han jobbar på nån bensinstation.
Magnus ”Belgian blue” Nilsson gick bort i cancer för nåt år sen, men han va framgångsrik som företagare. Träffade på honom då och då.
Hans lillebror (minns inte namnet) gjorde en del jobb åt juggemaffian och bor i Thailand sist jag hörde nåt.
Samir och övriga har jag ingen koll på alls. Han va ju mer snackis än tuff.


Åhh tack för informationen.
Hade glömt bort tråden. Intressant med personer som lekte eller var larger than life i ungdomen
Dom är säkert här o läser ibland.
Tack igen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback