• 1
  • 2
2010-08-27, 17:10
Bannlyst
Mitt tips för ett lyckligt liv är att ha ett mål, och sträva mot det, och tillåta sig själv att ta lite pausar ibland med goda vänner och äventyr! Sånt gör mitt liv rikt!
Citera
2015-05-01, 13:33
Medlem
wastedandlazys avatar
Får ibland en känsla av att allt man gör är bara för å allt att gå ihop.

Ibland tycker jag det är skitkul typ att meka med bilen för att i nästa stund inse att bilen bara ska ta mig från a till b. Det kanske är en bra analogi med livet att livet är själva resan, man borde kanske skaffa sig en rolig bil.

Men mkt annat, gillar jobbet men får påminna mig om att det inte är livet utan bara lönen.

Så vad gör ni helst efter att allt annat är gjort? Lönen intjänad och bilen funkar:P

Sitter med barnen, spelar instrument, filosoferar om vadå?

edit: brukar tänka på alla som har levt, spec mina förfäder det viktiga var väl att det njöt av livet (hur..?) samtidigt som de jobbade för att underlätta för oss idag
Senast redigerad av wastedandlazy 2015-05-01 kl. 13:35.
Citera
2015-05-01, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naatta
Som rubriken lyder så undrar jag vad livskvalitet är för dig? Vad känner du gör ditt liv värt att leva?

Personligen måste jag nog säga att självförverkligande = livskvalitet för mig.

Jag håller på med en undersökning i skolan och är väldigt nyfiken på att få jämföra resultat.
`

Livet är i olika delar.
En del vill pissa, och annan vill bajsa.

Kvalitet i att pissa o bajsa?

Jag gillar livet när jag får drömma.
Gillar livet när jag jobbat klart en slitsam arbetsdag utan att ha få vilat fem minuter.
Gillar livet när jag e nykter. Gillar livet när jag e full av konstigheter. Gillar ångestens kreativa kraft.

Vad ogillar jag i livet och vad är motsatsen till liv med kvalité?
Hmm.. svårt att svara på.. Ogillar, spontant, på mekaniska reflektioner av livet.
Citera
2015-05-01, 22:48
Medlem
Kan inte ens se terrorism som dålig egenskap för livskvalitet.
Kan inte hitta ondskan i att behandla folk med att ge dem död och lidande.

Allt hör till att skapa och forma liv.

Tro nu inte att jag saknar empati och inte har ångest inför det som sker.
Lider när minsta och största barn förlorar något kärt.

Men ur filosofiskt perspektiv så finns inget som direkt bär kvalite.
Vad är kreativt på sikt?
Citera
2015-05-01, 23:43
Medlem
Marzzo97s avatar
När man inte längre känner "tänk om" eller "jag önskar jag kunde"

När du känner att du har allt du vill, när du inte längre är infekterad av pengar eller omöjliga relationer. Utan bara nöjer dig med det du har. Du känner en lycka hela tiden.
Citera
2015-05-02, 00:19
Medlem
Kleops avatar
Ibland måste jag intala mig själv att det blir kommer bli bättre i framtiden med hjälp av all teknologi och smartare människor. Det håller hoppet uppe i ett par dagar i alla fall, sen går det ner igen. Men för det mesta tar jag en promenad, ror ut på någon sjö om det är varmt ute, röker något man blir påverkad av, eller bäst av allt, laddar ner en ny porrvideo och runkar i en halvtimme.
Citera
2015-08-29, 07:53
Bannlyst
Drömmen om att få vara i glesbygd vid vattnet på helgen. En enkel stuga i närheten. Lugn och ro.

Jag stör mig på folk som påstår att folk vill bo i städerna. Tror dem inte, inte utifrån att det innebär verklig livskvalitet.
Citera
2015-08-29, 08:15
Medlem
Ringmuskeldofts avatar
Lyssna på Jazz från en SACD med en rörförstärkare och högtalare i 100k klassen är ett exempel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in