Flashback bygger pepparkakshus!
2010-08-23, 12:32
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Hej!

Datorn heter Acer 6930. Vad jag vet så ska väl acer ha en factory-reset partition? Som man ska kunna köra drive 2 drive reset på. Får inte skiten att funka och eftersom jag just nu kör en piratversion av windows 7 så undrar jag ifall det går att bränna ut en recoveryskiva via e-recovery?

Känns som att det borde bli strul med recovery eftersom att jag kör windows 7 men datorn levererades med vista. På undersidan av datorn finns en etikett där det står windows vista 32bit home premium OEM samt en cd-nyckel.

Slutsats: Vill alltså ha tillbaka datorn till fabriksläget.
Citera
2010-08-23, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars Vinterdäck
Hej!

Datorn heter Acer 6930. Vad jag vet så ska väl acer ha en factory-reset partition? Som man ska kunna köra drive 2 drive reset på. Får inte skiten att funka och eftersom jag just nu kör en piratversion av windows 7 så undrar jag ifall det går att bränna ut en recoveryskiva via e-recovery?

Känns som att det borde bli strul med recovery eftersom att jag kör windows 7 men datorn levererades med vista. På undersidan av datorn finns en etikett där det står windows vista 32bit home premium OEM samt en cd-nyckel.

Slutsats: Vill alltså ha tillbaka datorn till fabriksläget.
Kör du en factory reset får du inte ha kvar win7.
Citera
2010-08-23, 15:55
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Helt sant och det bryr jag mig inte om. Vill ha tillbaka datorn till ursprungliga OSet.

Har kollat lite nu och vad jag förstår så är recoverypartitionen borta.

Så alltså utan recovery partition samt utan recovery-cd så är jag ganska körd?
Citera
2010-08-23, 17:13
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars Vinterdäck
Helt sant och det bryr jag mig inte om. Vill ha tillbaka datorn till ursprungliga OSet.

Har kollat lite nu och vad jag förstår så är recoverypartitionen borta.

Så alltså utan recovery partition samt utan recovery-cd så är jag ganska körd?

Inte alls. Du kan använda vilken Vista skiva som helst med vilken version som helst därför att din dator har SLIC 2.0 i bios. Mer info @ http://forums.mydigitallife.info/forums/4-Windows-Vista

Kortfattat, du lägger in OEM-certifikat och versionsberoende (Starter, Home Premium, Ultimate etc) OEM-nyckel och den blir 100 äkta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in