Det var jag som raderade inläggen och jag har fått PM med samma fråga. Mitt svar till PM:aren såg ut så här:
I en sådan här lång och snabbt växande tråd måste man rensa ganska hårt, annars blir det hopplöst för de som vill läsa ikapp.
Angående Mirre så var första raderade inlägget så här:
Citat:
Ok. Jag satsar min heder på att den ännu okända yngre kvinnan är rejält snygg och sexig.
Det passar liksom in i scenariot.
Antagligen med tidigare psykproblematik.
Jag uppfattade detta som lite lätt raljerande och en oseriös gissning tagen ur luften. Gissningen motiverades inte.
Inlägget besvarades med följande:
Citat:
Lite Goth med piercing, kolsvart hår
Kallas för Mirre
Skribenten hade fetmarkerat snygg, sexig och psykproblematik.
Detta uppfattade jag som ännu ett raljerande inlägg med gissning tagen ur luften. Utan substans alltså.
Att namnet Mirre kom upp uppfattade jag som raljerande även det. Att skribenten i fantasin skapade en bild av en kvinna med det beskrivna utseendet och ett passande smeknamn till det.
Sedan följde några inlägg till om Mirre, som tydligen har en blogg. Jag uppfattade det hela tiden som om det var ett sidospår utan substans och mer på skämt.
Om jag har missförstått något och det verkligen finns skäl att denna Mirre ska nämnas och diskuteras i tråden så är jag förstås inte främmande för att återställa inläggen.
-------------------------------------------
Mitt svar i denna tråd är förstås detsamma som mitt svar i PM:et. Jag kan ha missuppfattat något - jag har försökt följa tråden men kan givetvis ha missat något. Jag skickade även kopia av mitt svars-PM till en annan moderator för ytterligare en bedömning.