2010-08-22, 23:37
Medlem
Sillkungs avatar
Varför raderades alla inlägg som nämnde "Mirre" som kandidat för den ena anmälan mot Assange? Det var ju inte off topic och spekulationer förekommer hela tiden. Detta var en lika bra sådan som någon annan där en person dessutom sade sig vara säker på att det var hon.
2010-08-23, 00:57
Moderator
blomvattnares avatar
Det var jag som raderade inläggen och jag har fått PM med samma fråga. Mitt svar till PM:aren såg ut så här:

I en sådan här lång och snabbt växande tråd måste man rensa ganska hårt, annars blir det hopplöst för de som vill läsa ikapp.

Angående Mirre så var första raderade inlägget så här:

Citat:
Ok. Jag satsar min heder på att den ännu okända yngre kvinnan är rejält snygg och sexig.

Det passar liksom in i scenariot.

Antagligen med tidigare psykproblematik.
Jag uppfattade detta som lite lätt raljerande och en oseriös gissning tagen ur luften. Gissningen motiverades inte.

Inlägget besvarades med följande:

Citat:
Lite Goth med piercing, kolsvart hår

Kallas för Mirre
Skribenten hade fetmarkerat snygg, sexig och psykproblematik.
Detta uppfattade jag som ännu ett raljerande inlägg med gissning tagen ur luften. Utan substans alltså.
Att namnet Mirre kom upp uppfattade jag som raljerande även det. Att skribenten i fantasin skapade en bild av en kvinna med det beskrivna utseendet och ett passande smeknamn till det.

Sedan följde några inlägg till om Mirre, som tydligen har en blogg. Jag uppfattade det hela tiden som om det var ett sidospår utan substans och mer på skämt.
Om jag har missförstått något och det verkligen finns skäl att denna Mirre ska nämnas och diskuteras i tråden så är jag förstås inte främmande för att återställa inläggen.

-------------------------------------------

Mitt svar i denna tråd är förstås detsamma som mitt svar i PM:et. Jag kan ha missuppfattat något - jag har försökt följa tråden men kan givetvis ha missat något. Jag skickade även kopia av mitt svars-PM till en annan moderator för ytterligare en bedömning.
2010-08-23, 01:11
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillkung
Varför raderades alla inlägg som nämnde "Mirre" som kandidat för den ena anmälan mot Assange? Det var ju inte off topic och spekulationer förekommer hela tiden. Detta var en lika bra sådan som någon annan där en person dessutom sade sig vara säker på att det var hon.

Du borde läst den klistrade tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av admin3
1. Kontakta först den aktuella moderatorn via PM (personligt meddelande) - klicka på moderatorns användarnamn och välj "skicka ett privat meddelande". Inkludera gärna länkar till det du vill klaga på/diskutera. Oftast kan problemet lösas på detta sätt. Ge moderatorn tid att svara innan du går vidare, en riktlinje kan vara ett dygn.

2. Skulle steg 1 inte fungera så kontakta Admins (admin, admin3 & admin4)kom ihåg att skriva en informativ rubrik på ditt pm och inkludera (om möjligt) länkar. Var saklig och ge även oss tid att svara, admins surfar inte osynligt så du ser när vi varit online och haft möjlighet att läsa ditt pm.

3. Skulle steg 1 och 2 inte fungera så starta en tråd i delforumet Flashback. Var nog med att inkludera länkar (om möjligt) och håll tråden saklig, var även noga med korrekt rubriksättning.
2010-08-23, 01:30
Medlem
Sillkungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Text

Ok. Nej, det är nog ett sidospår då hon vid närmare efterforskning ser ut att bo i Göteborg.

Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Ok, jag skall se till att komma ihåg detta och lovar bot och bättring. Tråden kan låsas.
2010-08-23, 01:45
Medlem
lajjjbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Eftersom tråden har xxxx antal tusen läsare så kanske det var klokt att starta tråden. Jag undrade nämligen samma sak, och nu slapp jag pm:a.
2010-08-23, 09:21
Medlem
KnutteKragballes avatar
Ber om ursäkt för mitt inlägg som Mirre.

Det var jag som uppfann namnet Mirre helt fritt för att se vilka idioter som svalde betet och nu kan vi söka bakåt och se vilka det är.
2010-08-23, 09:22
Moderator
blomvattnares avatar
På förekommen anledning vill jag poängtera att Mirrespåret inte raderas enbart i tron att det var ett sidospår. Det är inte en moderators uppgift att bedöma sådant och även sidospår kan vara intressanta att läsa i efterhand; hur resonemanget gick.

Den springande punkten är att "sidospåret" uppkom ur i stort sett ingenting. Hade det funnits något konkret i gissningen som utlöste Mirrespåret hade raderingarna inte skett.
I sådana här trådar drar det lätt iväg. Hade Mirrespåret fått fortsätta hade det kunnat tippa över till att Mirrespåret var ett fastställt och bekräftat spår (men egentligen inte alls fastställt och bekräftat) och det hade varit svårt att stoppa lavinen om den hade blivit större.
Med ökad förvirring för de som ströläser.

Ur tråden:

Citat:
Mirre diskuterades en hel del igårkväll. Dock raderade moderatorn alla spår av detta, för att moderatorn trodde att det var ett "stickspår". Skulle tro att Mcfrog försöker hitta kopplingen mellan Mirre och själva fallet.

Och återigen - har jag missat något inlägg i tråden som påvisar att Mirrespåret visst hade relevans så kan ju inläggen återställas.
2010-08-23, 09:32
Medlem
KnutteKragballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Och återigen - har jag missat något inlägg i tråden som påvisar att Mirrespåret visst hade relevans så kan ju inläggen återställas.

Lovar att det fanns ingen relevans alls, bara min fantasi och vilja att se vilka som inte kan tänka själva utan bara följer flocken som zombies.
2010-08-23, 10:39
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnutteKragballe
Lovar att det fanns ingen relevans alls, bara min fantasi och vilja att se vilka som inte kan tänka själva utan bara följer flocken som zombies.
Då hoppas jag att du har full förståelse för tillsägelsen du får för brott mot regel 0.09.

Tråd låst

// Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in