2010-08-22, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [S][K]
Eftersom jag inte riktigt har tid att läsa igenom allt just nu så tänkte jag bara fråga vad de har för källor till argumenten
Det är det som är det typiska med SSU och sossarna i helhet. Bara massa påståenden utan några som helst underlag (uppenbarligen tycker de att det skall vara så självklara fakta så det knappt behöver styrkas). Samma sak gäller ju deras argument till nya förslag eller. "Bättre sjukvård" eller "Bättre skola". Aha, hur då?
Citera
2010-08-22, 19:02
Medlem
Fzns avatar
Citat:
Eftersom jag inte riktigt har tid att läsa igenom allt just nu så tänkte jag bara fråga vad de har för källor till argumenten
Eftersom du inte har tid att läsa igenom allt just nu så tänkte jag bara säga att de har väl strukturerade källor längst ner på PDF:en.
Och eftersom jag inte har tid att läsa igenom alla just nu så tänker jag luta mig tillbaka och vänta på att någon har tid att läsa igenom allt just nu och sedan gör detta till en vettig tråd.
Citera
2010-08-22, 19:03
Medlem
Brookuss avatar
Citat:
Har du inte lärt dig än att kramare inte har några källor?

Källan är alltid; "såhär är det"
Citera
2010-08-22, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scharpschutze
Varför skulle det vara patetiskt? Självklart har man ju mycket material mot motståndarpartier. Tror du alla politiker bara står och spånar nya argument när du debatterar?

Om jag omformulerar mig då, 30 sidor med ren dynga för att debattera emot ett parti utanför riksdagen, samtidigt som det uppenbarligen inte verkar finnas dylika dokument emot de andra partierna i alliansen, eller för den delen varken FI eller PP. Japp, det anser jag vara tämligen patetiskt.
Citera
2010-08-22, 19:13
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Jag får göra en rättning.

SSU.se blev hackat, men dokumentet är ju ifrån "Socialdemokraterna" dvs. inte SSU.

Rätt stor skillnad i min värld.
Citera
2010-08-22, 19:14
Medlem
Såg nu att jag var sen med trådstart, kanske bättre att fortsätta på https://www.flashback.org/t1276556 som ligger i Politik (Inrikes). eller om vi ska ha kvar tråden här för att specifikt behandla invandrings/integrations-delen av dokumentet... upp till mod
Citera
2010-08-22, 19:18
Medlem
SinXs avatar
Någon som kan ladda upp dokumentet? SSUs sida verkar vara nere/DDoS:ad.
Citera
2010-08-22, 19:19
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinX
Någon som kan ladda upp dokumentet? SSUs sida verkar vara nere/DDoS:ad.

Se första inlägget i tråden som är uppdaterat med info om vart alternativa nerladdningsplatser finns.

Helt klart värt att ladda ner.
Citera
2010-08-22, 19:22
Medlem
Karmans avatar
Kan man inte använda det här dokumentet och gå igenom det punkt för punkt och smula sönder SSU:s argumentation till grus. Det kan inte vara allt för svårt, då de inte har fakta på sin sida, om man uttrycker sig försiktigt.
Citera
2010-08-22, 19:43
Medlem
Citat:
From: Expo Alexander Bengtsson <alexander.bengtsson@expo.se>
Sender: expo.alexander.bengtsson@gmail.com
Subject: Bloggen
Date: Fri, 13 Aug 2010 13:25:52 +0200
To: niclas.nilsson@expo.se, Magnus Manhammar <manhammar@gmail.com>

Hej!

Här kommer lite instruktioner för att uppdatera bloggen:

Gå in på www.blogger.com
Andvändarnamn: expoblogg@gmail.com
Lösenord: orjansvall

Ni kommer då till en administration där de tre Expo-relaterade bloggarna finns. Klicka på bloggen "Expo utbildar". Sedan tror jag att ni fixar steken. Det är enkelt.

Inläggen ska inte vara för långa. Och akta er för att skriva lika självgott som extremhögern gör i sina "kamprapporter"... Kika gärna på hur jag och Leman har skrivit tidigare under året.

Frågor på det?

/alex.

--
Alexander Bengtsson
Reporter/Utbildningschef
Tel: 08-652 60 04 (redaktion)
Fax: 08-652 62 04
Mobil: 0766 - 47 79 95
Adress: Box 8165, 104 20 Sthlm
Hemsida: http://www.expo.se
Prenumerera på Expo: http://www.expo.se/prenumeration.html

Intressant att se Expos kopplingar till SSU
Citera
2010-08-22, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zatzy
Intressant att se Expos kopplingar till SSU

Ja, de får till och med lära SSU:s toppar hur man uppdaterar en blogg! Undra om det finns något mail där Expo lär dem hur en kafekokare fungerar?

Japp, Expo är verkligen partipolititiskt oberoende.
Citera
2010-08-22, 19:51
Medlem
Fy fan så härligt! De som ligger bakom det här borde tilldelas Serafimerorden och adlas. Nu passar det sig för vänsterslöddret att gnälla. Men inte ett ljud när Sd utsätts för storskaliga nätattacker, vandaliseringar, hot och våld.

SSU kan ta sig ärslet. Hur i helvete kan man vara så urbota satans jävla mongoloid att man går ut med ett debattunderlag där man framhåller 19 miljarder i minskade statsutgifter som ett argument MOT en minskad invandring?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in