Citat:
Ursprungligen postat av Twoheaded Erik
TT skrev i alla fall i samma nyhet om att SSU och SD blivit hackade.
Hur som helst, varför får vi inte se några Sverigedemokrater bröla om "demokrati" när SSU blir hackade? Är det bara demokrati när det handlar om er själva?
Citat:
Ursprungligen postat av Hoelzel
Givetvis är det så! De kan nu även klaga på att det dröjde tre dagar innan media skrev om attacken mot SD och då i samband med att man skrev om attacken mot SSU, även om attacken mot SSU uppenbarligen är allvarligare.
Skillnaden är att SSU tog det några få timmar innan de va fösta sidan på aftonbladet och SD fick en rad i botten och det tog ett dygn och ända anledningen att dom fick vara med var pga SSU. Kan förstå att dom inte skrev om SD den här gången eftersom det bara är ddos men å andra sidan så äre rätt oroande att media inte skriver om när ett av Sveriges största partier tystas ner med olagliga metoder
Men det som är ännu värre är att SD vart hackade och hela databasen läckte och allt och det skrev inte media en rad om bortsett från
http://www.idg.se/ som har skrivit om alla intrång på partisidor. Men alltså så råkar SD ut för samma sak som SSU men det kom inte ens med i i aftonbladet för det va oviktigt men när SSU råkar ut för det är det 1a sidan
Är det demokratiskt att censurera?