2010-08-22, 09:57
Bannlyst
På Sturehof stötte jag ihop med denna Arvind Kedia som skröt om sitt Konglomerat som senare visade sig bestå av två företag: Industrigolv Sweden AB och Kedia Sweden Industrigummi AB. Någon som vet mer om killen och vad jag förstod var han mer eller mindre än arvtagare till Kingfisher Beer?
Citera
2010-08-22, 14:01
Medlem
Han är ju en småföretagare. Industrigolv hade 2009 en omsättning på futtiga 4,5 miljoner med 4 anställda. Hans andra bolag Kedia Sweden Industrigummi AB omsatte under samma år 0,45 miljoner.

Knappast ett konglomerat. Släng den här tråden.
Citera
2010-10-11, 14:36
Medlem
Är ju en gammal tråd detta, men kan inte annat än fylla på med lite mer info om denna herr Arvind Kedia. Han är ingen arvtagare till Kingfisher Beer eller någon annan ölsort heller. Han har som ni redan nämnt två st mindre bolag, ett som han driver själv och som tillverkar olika gummi produkter. I o m att han har sina rötter i Indien, så är det säkerligen där han har någon industi som tillverkar åt honom. Vad gäller det andra bolaget, så är det ett företag som slipar golv och detta med HTC maskiner.
Om ni gör en uc på honom, så plockar inte han ens ut 100 släng i månaden. Men har flera lägenheter (1 i Norrköping och 1 någonstans i Stockholm), veteranbilar etc etc och enligt ryktet så har han även köpt ett landställe i Östergötlandsskärgård. Så man måste tillstryka att han är duktig på att använda den lilla lön han plockar ut.
Jag har sett honom ute flera ggr i Stockholm och han vill absolut ge sken av att vara super entreprenören, vilket han långt ifrån är utan snarare en kille från Norrköping som tar ut lite för lite lön...
Citera
2010-10-11, 15:53
Medlem
Såg vad jag i efterhand skrev och det skall självklart vara mindre än 100 000 SEK om året och ej 100 000 i månade, vilket ändå är ganska hyffsat. Så alltså, mindre än 100' SEK om året...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in