2010-08-22, 18:15
Medlem
Käg Malaxs avatar
Andra förslag: oflexibel, insnöad.
Citera
2010-08-22, 18:29
Medlem
InnocentWar1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Skulle jag besöka en studio och undrade vad ett musikredigerarprogram som syntes på en skärm var så skulle nog det mesta utöver "det är ett redigeringsprogram" vara rätt avancerat för mig

Jodå, jag förstod nog det. Ville dock vara lite lagom ordmärkare eftersom "advancera" är en vanlig missuppfattning.
Citera
2010-08-22, 19:09
Medlem
Egon3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Skulle jag besöka en studio och undrade vad ett musikredigerarprogram som syntes på en skärm var så skulle nog det mesta utöver "det är ett redigeringsprogram" vara rätt avancerat för mig
Det kanske rent av var ett studiebesök i en studio. Men med tanke på inläggets #1 stabilitet i övrigt skulle jag inte ta o i studiobesök som ett stalltips.
Citera
2010-08-22, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slavboll
Det här är bara ett exempel på hur dumt det kan bli.

Mannen är högutbildad, social, respekterad person bland andra arbetskamrater. Har inga problem med att festa på krogen och välta omkull våta drinkhoror.

Men.. på arbetsplatsen träffar han tre somalier på studiobesök och dem är mellan 25-30, alla snackar blattesvenska. Somalier pekar på skärmen och frågar vad är det där?

Han börja snacka tekniska detaljer som somalier inte ens begriper. Ändå forsätter mannen pumpa i somalier med advancerad information. Somalier nickar och ser ganska dumma ut i ögonen.

Varför gör han det? Är det inte enklare att avrunda och förklara det så tydligt det går.

Smartass och andra liknande typer borde räkna ut nivån på folk. Vad kallas sånt folk folk som inte klarar av att anpassa.

Den som räknar ut nivån på folk innan h*n pratar med dom brukar väl kallas dumdryg. (Vad är antonym till dumdryg?)

Här är en anekdot från en man som hade svårt att vara dumdryg hur gärna han än ville (läs sista meningen!) :

Citat:
“Silence does not always mark wisdom. I was at dinner, some time ago, in company with a man, who listened to me and said nothing for a long time; but he nodded his head, and I thought him intelligent. At length, towards the end of the dinner, some apple dumplings were placed on the table, and my man had no sooner seen them, than he burst forth with: `Them’s the jockies for me!’ I wished [Dr. Johan Gaspar] Spurzheim could have examined the fellow’s head.”

http://evidenceanecdotal.blogspot.com/2008/01/thems-jockies-for-me.html

Förmodligen försökte han diskutera tysk idealism med sin "somalier", som väntade på äppelkakan.

Var han en (ofrivillig) ”komplimentator”?

http://www.ehow.com/how_2158697_pay-a-complement.html

Själv skulle jag bli smickrad över en sån behandling vid middagsbordet - även om jag föredrar äppelknyten framför Hegel...
Citera
2010-08-22, 20:53
Medlem
slavbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egon3
... när en grammatiksvag svensk kastar sten på somalier som med all rätt ser undrande ut.

Jag är svensk men inte född i Sverige.
Citera
2010-08-22, 20:55
Medlem
slavbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnocentWar1
Personen är opedagogisk.

Vad definierar du som "advancerad" [sic!] information?

avancerad.. Pja, program som dyker upp i skärmen när man redigerar musik.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in