2010-08-21, 16:43
Medlem
Hej Flashback!

Jag har bestämt mig för att börja träna, gå upp i vikt och försöka få en lite snyggare kropp nu när skolan börjar igen.
För tillfället är jag 183cm lång och väger 62,5 utan några kläder på mig - Dvs spinkig.

Är jävligt missnöjd med min kropp och självförtroendet är inte på topp. Med kläder på så stör jag mig inte speciellt på min kroppsbyggnad men utan så ser det förjävligt ut.
Anledningen till att jag är så pass smal är att jag hoppar över att äta väldigt många gånger, på sommarlovet tappar jag alla rutiner. Detta ska ändras på nu när jag börjar skolan kan jag äta mycket varje dag.

Mitt mål är att väga 70kg tills halloween.

Träningen tänkte jag lägga upp ganska basic:
Måndag - Hela kroppen
Onsdag - Hela kroppen
Fredag - Hela kroppen
Söndag - Kondition

Vad tycker ni om att köra såhär? Är det OK att köra hela kroppen/3ggr veckan? Ska jag köra en dag och en del av kroppen istället? Är 70kg ett realistiskt mål?

PS Väl på gymmet vet jag vad jag ska göra.
Citera
2010-08-21, 16:46
Medlem
Thomaspunkts avatar
Beroende på ditt val av övningar tycker jag att det ser bra ut. Har du koll på kosten?
Citera
2010-08-21, 16:46
Medlem
tallmisters avatar
absolut inga problem att köra hela kroppen 3 gånger per vecka.

Dock skulle jag isåfall fokusera på basövningarna och inte köra så mycket assistansövningar

Ett tips kan vara att köra knäböj/mark och bänk varje gång men med olika intensiteter.

Måndag Tung böj/medium mark/lätt bänk
onsdag Lätt böj/tung mark/medium bänk
fredag medium böj/lätt mark/tung bänk

Sen kör du liiite extraövningar utöver detta beroende på hur det känns.
Citera
2010-08-21, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thomaspunkt
Beroende på ditt val av övningar tycker jag att det ser bra ut. Har du koll på kosten?

Hur menar du med koll? Hade tänkt äta riktigt mycket varje dag, chips & godis äter jag knappt längre då jag inte tycker om det längre.

Citat:
Dock skulle jag isåfall fokusera på basövningarna och inte köra så mycket assistansövningar

Kan du vidareutveckla?
Citera
2010-08-21, 17:03
Medlem
RobbanColemans avatar
Jag tycker du ska splitta och köra ren volymträning om du vill bli grov.
Citera
2010-08-21, 17:09
Medlem
Nu till en början handlar det mer om att inte se så jävla spinkig ut. Jag har dock ganska spinkiga gener och lär aldrig bli som Vin Diesel så det försöker jag inte heller.

Beach 11 kanske man siktar mot något liknande
http://persikaaan.blogg.se/images/2009/never-back-down-production-shoot-cam-gigandet-1940158-266-400_29441799.jpg

Fast det är ju något som jag tänkte ge mig in på i vinter!
Citera
2010-08-21, 17:10
Medlem
KloBengans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wobbles
Hur menar du med koll? Hade tänkt äta riktigt mycket varje dag, chips & godis äter jag knappt längre då jag inte tycker om det längre.

Kan du vidareutveckla?

Vill inte lägga ord i munnen på honom, men är rätt säker på att han menar att du ska satsa på flerledsövningar. Alltså övningar där du involverar många muskelgrupper för att generera mycket kraft. Ett exempel på en flerledsövning, eller basövning, är marklyft.

Assistansövningar är mindre övningar där du isolerar muskler, syftet med dessa (ur styrkesynpunkt) kan vara att stärka sina svagare länkar för att få en bättre komposition som helhet. Ett exempel på en assistansövning är triceps pushdowns.
Citera
2010-08-21, 17:19
Bannlyst
Citat:
Nu till en början handlar det mer om att inte se så jävla spinkig ut. Jag har dock ganska spinkiga gener och lär aldrig bli som Vin Diesel så det försöker jag inte heller.

Beach 11 kanske man siktar mot något liknande
http://persikaaan.blogg.se/images/2009/never-back-down-production-shoot-cam-gigandet-1940158-266-400_29441799.jpg

Fast det är ju något som jag tänkte ge mig in på i vinter!

Beach 12 kanske, även om det är en väldigt väldigt tanig kropp. Men 1år är orealistiskt, du får sätta upp målen längre fram annars blir du bara besviken, iallafall om du kört med rent mjöl i påsen.
Citera
2010-08-21, 19:11
Medlem
19801s avatar
Citat:
Hej Flashback!

Jag har bestämt mig för att börja träna, gå upp i vikt och försöka få en lite snyggare kropp nu när skolan börjar igen.
För tillfället är jag 183cm lång och väger 62,5 utan några kläder på mig - Dvs spinkig.

Är jävligt missnöjd med min kropp och självförtroendet är inte på topp. Med kläder på så stör jag mig inte speciellt på min kroppsbyggnad men utan så ser det förjävligt ut.
Anledningen till att jag är så pass smal är att jag hoppar över att äta väldigt många gånger, på sommarlovet tappar jag alla rutiner. Detta ska ändras på nu när jag börjar skolan kan jag äta mycket varje dag.

Mitt mål är att väga 70kg tills halloween.

Träningen tänkte jag lägga upp ganska basic:
Måndag - Hela kroppen
Onsdag - Hela kroppen
Fredag - Hela kroppen
Söndag - Kondition

Vad tycker ni om att köra såhär? Är det OK att köra hela kroppen/3ggr veckan? Ska jag köra en dag och en del av kroppen istället? Är 70kg ett realistiskt mål?

PS Väl på gymmet vet jag vad jag ska göra.
Du får mycket bättre resultat om du splittar och kör höga volymer. Helst femton-tjugo ganska tuffa set per muskelgrupp.
Citera
2010-08-21, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 19801
Du får mycket bättre resultat om du splittar och kör höga volymer. Helst femton-tjugo ganska tuffa set per muskelgrupp.

Okej, noterat!
Citera
2010-08-21, 19:35
Medlem
LOLADs avatar
Om allt du bryr dig om är att bli grov så kör volym, som robban sa.
Citera
2010-08-21, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 19801
Du får mycket bättre resultat om du splittar och kör höga volymer. Helst femton-tjugo ganska tuffa set per muskelgrupp .

du menar reps va?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in