2010-08-21, 16:01
Medlem
albertas avatar
Hej
Min man har blivit erbjuden att köpa denna bil för ca 112000.
Bilen är från 2008 och har gått sisådär ca 3500
Är den bilen något att ha? Han bad mig fråga då han själv befinner sig i Kina och inte har tillgång till ngt nät (...)

mvh alberta
Senast redigerad av alberta 2010-08-21 kl. 16:01. Anledning: stvfl
Citera
2010-08-21, 16:07
Medlem
AFIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alberta
Hej
Min man har blivit erbjuden att köpa denna bil för ca 112000.
Bilen är från 2008 och har gått sisådär ca 3500
Är den bilen något att ha? Han bad mig fråga då han själv befinner sig i Kina och inte har tillgång till ngt nät (...)

mvh alberta

Jag har jobbat kring importen av Citroen/Peugeot i många år och bilarna som jag haft att göra med, har säkert 40% redan problem vid ankomst till Sverige. Dessutom så dumpade koncernen priserna kring 00 för att försäljningen sjönk. Det fiffiga i kråksången är dock att dom återtar förlusten i form av reservdelar och service. Vilket dessa bilar gör och det ofta. Spännande design men tyvärr ingen kvalite´, vilket är synd.
Citera
2010-08-22, 19:46
Medlem
Köpte en ny C4 Coupé 2005 och den höll rätt bra i 5 år. Dock körde jag bara 300-400 mil/år. Nu har varvräknaren (digital) gått sönder, visar endast stapeln - inga siffror. Kostnad: över 4000 kr för den lilla displayn som är ca 10 cm! (Som jämförelse kostar HELA Volvo S80:s stora instrumentdisplay 8000 kr.)

Samtidigt gick fläkten också sönder, går bara på den högsta hastigheten (4). Har ännu inte hunnit kolla upp det men en annan C4 med samma problem hade kablarna brunnit upp och det kostade över 6000 kr att byta ut det.

Jag vet att dagens bilar ÄR dyra i reparationer men Shitroens reservdelspriser är makalösa.

Pruta ned priset till 95000 kr och ha minst 15000 kr i reserv för garanterat framtida kostnader.
Citera
2010-08-24, 15:13
Medlem
albertas avatar
Ok tack för era svar!
Får visa mannen tråden sen när han kommer hem :-)

/
alberta
Citera
2010-08-24, 19:14
Medlem
Pendeltågs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alberta
Ok tack för era svar!
Får visa mannen tråden sen när han kommer hem :-)

/
alberta

kan tipsa om www.citroenakuten.com , Ett stort Citroenforum med massor av läsvärd läsning, finns speciella forumdelar för de flesta modellerna. Tror du får mer utbyte av att läsa där och sedan ev fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in