2004-06-08, 15:01
Medlem
Är Sado Machosism

tillåtet för relgisösa? Får man gilla Lack och läder om man är med i Jehovas?
Får man leka med en dildo om man tillhör Kristi församling?
Citera
2004-06-08, 18:26
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skitsnackarn
tillåtet för relgisösa? Får man gilla Lack och läder om man är med i Jehovas?
Får man leka med en dildo om man tillhör Kristi församling?

Ett huvudtema i Nya Testamentet är kärleken, att man skall älska sin nästa som sig själv. Gud bryr sig inte om vilka ställningar människor använder när de har sex, lika lite som han bryr sig om vilken ställning du har när du nyser. Bibelns bud om att behandla någon som man själv vill bli behandlad, att man ska behandla människor med respekt och kärlek, återspeglas i alla livssituationer, däribland intima agerande i sovrummet. Så länge man inte gör illa någon och att den är med på det samt inte blir utnyttjad så bryr sig inte Gud om vad man gör!

Hur jag gör det? Hade du varit ute på Kastelholmen förra sommaren (i Sthlm) så hade du sett live hur jag gör
Citera
2004-06-09, 08:07
Medlem
runars avatar
Sun Ruler..

Du beskriver kristendomen när den är som bäst, och hur församlingar(tex statskyrkan) mfl utan sekteristiska drag resonerar.

Om du tittar tex på den karismatiska rörelsen, där många församlingar har klart sekteristiska drag. Är det inte alls lika självklart..

Jag vet eftersom jag jag var med och startade upp en av de största k-församlingarna i Sverige.

Det som sägs utåt och vad pastorerna vill få medlemmarna att tycka och tänka, är många gånger väldigt annorlunda från vad som sägs internt.

Jag vet att det tisslas och tasslas enormt mycket inom k-pingst om vem som har gjort ditten och datten och med vem, dvs vem som har bedrivit skörleverne och med vem. Jag lovar dig, det finns fler Knutbys!!

Jag blir lika ledsen varjegång när någon ung godhjärtad-församlings medlem försvarar sin församling, när de isjälva verket inte vet ett jota vad som försigår bakom kulliserna.
Citera
2004-06-09, 09:28
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runar
Du beskriver kristendomen när den är som bäst, och hur församlingar(tex statskyrkan) mfl utan sekteristiska drag resonerar.

Om du tittar tex på den karismatiska rörelsen, där många församlingar har klart sekteristiska drag. Är det inte alls lika självklart..

Jag vet eftersom jag jag var med och startade upp en av de största k-församlingarna i Sverige.

Det som sägs utåt och vad pastorerna vill få medlemmarna att tycka och tänka, är många gånger väldigt annorlunda från vad som sägs internt.

Jag vet att det tisslas och tasslas enormt mycket inom k-pingst om vem som har gjort ditten och datten och med vem, dvs vem som har bedrivit skörleverne och med vem. Jag lovar dig, det finns fler Knutbys!!

Jag blir lika ledsen varjegång när någon ung godhjärtad-församlings medlem försvarar sin församling, när de isjälva verket inte vet ett jota vad som försigår bakom kulliserna.

Håller med ditt inlägg i debatten. Har fått min beskärda del då jag inte direkt är Guds bästa barn (en kristen motsvarighet på den "muslimske" Mike Tyson så att säga). Dock tror jag egentligen inte det är religionen i sig som är den avgörande faktorn i tisslet och tasslet utan snarare hierarki, maktlystenhet m.m. Faran som jag ser det är oftast när saker och ting blir organiserat, det blir ofta ett Vi-mot-Dem. Ta t.ex. många skumraska försäljningsföretag, politiska organisationer, arbetsplatser med provisionsbaserad lön m.fl. Kan nämnas i sammanhanget att min kusin jobbade på ett företag med provisionsbaserad lön. Varje fredag samlades alla säljare, chefen gick runt med en cymbal och slog på den så fort någon passerat en viss nivå. Den som sålt mest höjdes till skyarna medan den som sålt minst förolämpades och verbalt förnedrades.

Min ödmjuka åsikt är att människor tenderar att i grupp ta fram ibland sina sämsta sidor, de kan försvinna in i den gråa mängden och bete sig vidrigt.
Citera
2004-06-09, 10:00
Medlem
runars avatar
Jag håller med dig till fullo!

Det är inte kristendomen som det är fel på, det är när bibeltexten blir selekterad, övertolkad och förvrängd för att legitimera maktutövning som det uppstår problem.

Detta är det som är den stora faran med karismatiska församlingar med apostodiskt ledarskap. Sytemet bäddar för korruption och maktmissbruk.

Det finns en anledning till präst utbildningen och dess längd, det handlar om bla att lära prästen att reflektera och se helheten samt att förstå att bibeln kan tolkas på många olika sätt.Inget rätt inget fel.

Jag ryser när jag ser maktfullkomliga outbildade pastorer som säger sig veta exakt vad gud vill!

Bibeltexten i sig är inte farlig, det gäller bara att förstå sig på den...
Citera
2004-06-09, 10:12
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runar
Jag håller med dig till fullo!

Det är inte kristendomen som det är fel på, det är när bibeltexten blir selekterad, övertolkad och förvrängd för att legitimera maktutövning som det uppstår problem.

Detta är det som är den stora faran med karismatiska församlingar med apostodiskt ledarskap. Sytemet bäddar för korruption och maktmissbruk.

Det finns en anledning till präst utbildningen och dess längd, det handlar om bla att lära prästen att reflektera och se helheten samt att förstå att bibeln kan tolkas på många olika sätt.Inget rätt inget fel.

Jag ryser när jag ser maktfullkomliga outbildade pastorer som säger sig veta exakt vad gud vill!

Bibeltexten i sig är inte farlig, det gäller bara att förstå sig på den...

Can I get an amen up in here, yes you can! Du och jag är inne på samma spår, håller med om allt! Har själv vid flera tillfällen blivit skrämd av vissa religiösa ledare som tycks ha en patent på vad Gud vill. Näe, jag håller mig borta från allehande skumrasksekter och organisationer, Gud är mitt ljus och Bibeln min vägledning. Att älska sin nästa så gott det går är mitt ledspår.
Citera
2004-06-19, 11:36
Medlem
kakburkens avatar
åter till hur vi pippar..*S*

Ok,jag och min fru ( föredetta sambos i en massa år) även under tiden som vi var sambos var vi med i vår församling..nemas problemas.

Pingstförsamling i södra sverige.

Tja..hur knullar vi?

Som vanligt tror jag,missionären, bakifrån,on top, i hemmet,ute,på konferenser,tja överallt där man kan och det passar..*S*
Dildos? jovars...vi har ett par..men dom är tråkiga...
Porrfilm..händer det med ibland.
Snuskiga sms....jodå..det brukas flitigt..
oralsex? absolut!
Preventivmedel? självklart, vi använder p-piller, har testat kondom men trist.

Med andra ord..vi knullar nog som de allra flesta gör...
Ligger väl inte och funderar på att "ojdå vi är med i en frikyrka och då måste vi släcka lyset och köra en missonär för att endast alstra barn",de som tror det måste ju vara puckade i huvet...man blir väl inte dum i huvvet av att vara frireligiös????
Citera
2004-06-20, 20:58
Medlem
Okej....

Tack försvaret!!!

Men vilken sorts kyrka är ni med i?
Är ni inte rädda att Jesus skall tycka ni syndar??
Citera
2004-06-21, 16:21
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skitsnackarn
Tack försvaret!!!

Men vilken sorts kyrka är ni med i?
Är ni inte rädda att Jesus skall tycka ni syndar??

Jag är inte med i någon kyrka men är döpt i den Apostoliska Pingstkyrkan. Rädd? Jesus finner inget fel i att man har oralsex, doggystajl m.m så länge man inte gör någon illa. Han bryr sig inte om vilken ställning man håller på med!
Citera
2004-06-21, 16:52
Medlem
chicos avatar
Det är säkert ingen skillnad bland frireligiösa eller bland "vanligt folk" Som någon nämde i början av den här tråden, kan vi ju enbart hänvisa till Knutbypastorn. Han satt ju och hade samkväm i soffan med sina medlemmar och tittade på porrfilm, för att sedan praktisera det i sänghalmen.

Jag hade för ett antal år sedan ett ungt nygift par som bodde våningen under mig. Båda tillhörde Elim och några värre kaniner än dom får man leta efter. Dessa 2 personer pippade varenda natt, med början vid 22 snåret.

Hur märkte jag då detta? Jo, deras säng knarrade vid vart juck dom tog och vi råkade ha TV rummet alldeles ovanför. Det var lögn att koncentrera sig. Paret fick 2 barn inom en inte alltför avlägsen framtid, sen flyttade dom så vi fick lugn o ro

Chico
Citera
2010-02-01, 23:21
Medlem
Yoyombas avatar
Haha, rolig tråd.. eller mest patetisk. Bara för att man är (fri)religiös så betyder det inte att man inte ska idka samlag. Det var väl kanske så förr, att sex mest var till för att "producera barn". Men allting har "moderniserats", det är inte så tabubelagt som alla tror och tänker. Bara för att man är (fri)religiös betyder det inte att man är tråkig och inte gör och beter sig som alla andra..

Och även ifall de flesta religiösa faktiskt väntar med sex till efter äktenskap jag ju upplysa er om att;
1. Alla religiösa väntar inte
2. Det finns de som inte är troende som också väntar med sex till efter äktenskapet.

Vad är det med folk egentligen? Vi lever inte på 1800-talet längre.

Suck.
Citera
2010-02-02, 08:20
Medlem
Pushtigbans avatar
Du bumpar en 6 år gammal tråd bara för att håna en användare (TS) som säkerligen inte synts till på FB under flera år...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in