Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-09-01, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean
Du får det att framstå som att du vet vem han verkligen är: "men har man en gång träffat honom så vet man"

Då är vi alla nyfikna på vad du vet.

Menar du att han i själva verket är ryss eller liknande? Ja, det är ju i så fall intressant.

För så länge han är västerlänning så spelar det ingen större roll om han är uppväxt i Australien, England eller i Kanadas träskmarker.

Det är inte var han är född som är intressant, det är vad han varit och var han arbetat som är intressant.
Citera
2010-09-01, 22:15
Medlem
MilitantCanibals avatar
Världen är liten: jag känner Marianne Ny ytligt och nu är hon på förstasidorna på BBC och CNN. Jag har aldrig pratat jobb med henne men av det lilla jag läst och hört i media verkar hon väldigt professionell och seriös. Inte den som väcker åtal i onödan. Om jag inte minns fel så lade hon bland annat ner ett uppmärksammat våldtäktsmål där mediapöbeln dömt gärningsmannen på förhand för några år sen.

Men i det här fallet undrar jag verkligen hur hon ska få ihop nånting som håller i tingsrätten?
Citera
2010-09-01, 22:16
Medlem
flashyourightbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mesmero
Jag mår bokstavligt talat illa när jag tittar på nyheterna och spektaklet dras upp. Rättsapparaten och dessa två kvinnor har fått mig att för första gången aktivt ta avstånd från allt som har med feminism att göra. Dessutom tar cirkusen fokus från de som verkligen drabbas av våldtäkt i dess rätta bemärkelse, nämligen då det krävs någon form av våld. Som bonus får jag nu dessutom kalla kårar när socialdemokraterna nämns (har tidigare varit relativt nyanserad gällande politiken). Jag skäms över att vara svensk för första gången någonsin.

Känner likadant, illamående och jag respekterar feminister än mindre än någonsin tidigare. Jag kände tidigare inte till den kristna falangen inom socialdemokraterna men har nu blivit vaccinerad emot Sossarna och deras feminism för resten av mitt liv.....
Citera
2010-09-01, 22:17
Medlem
deckardrottningens avatar
Wikileaks är under hård attack från USA. Det jobbas på en lag för meddelarskydd för journalister, liknande den vi har i Sverige. Nu visar det sig att man tänker införa ett speciellt undantag för Wikileaks så att sajten inte får ta del av skyddet.
Senast redigerad av deckardrottningen 2010-09-01 kl. 22:26.
Citera
2010-09-01, 22:19
Medlem
Cradleoffilths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blablablablabla
Men du måste väl tycka att det inte räcker med att bara fortsätta ett samlag? Om han fortsätter måste det naturliga vara att säga till ännu tydligare. Den första tjejen lät det fortsätta för att en vecka senare anmäla och det känns väldigt konstigt för då har hon inte gjort som normala tjejer som inte vill fortsätta hade gjort. För då hade det inte blivit någon fortsättning. Förstår du? En kille som varken är våldsam eller säger skrämmande saker så borde det vara lätt att se till det slutar. Det vet alla.

Förtydliga: Räcker det med ett juck till för att det ska vara våldtäkt?

Nu vet ju ingen exakt vad som står i anmälan. Jag misstänker dock att minst en av kvinnorna har sagt något under samlaget då de upptäckt att kondomen är satt ur spel. Men som sagt vi får se vad som sagts.

I princip anser jag att mannen skall sluta när han upptäcker att kondomen inte är med längre eller när kvinnan säger det. Däremot skall det inte vara straffbart om man inget vet, exempelvis om man upptäcker att kondomen är trasig/borta efter samlaget.
Citera
2010-09-01, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mesmero
Jag mår bokstavligt talat illa när jag tittar på nyheterna och spektaklet dras upp. Rättsapparaten och dessa två kvinnor har fått mig att för första gången aktivt ta avstånd från allt som har med feminism att göra. Dessutom tar cirkusen fokus från de som verkligen drabbas av våldtäkt i dess rätta bemärkelse, nämligen då det krävs någon form av våld. Som bonus får jag nu dessutom kalla kårar när socialdemokraterna nämns (har tidigare varit relativt nyanserad gällande politiken). Jag skäms över att vara svensk för första gången någonsin.

Men där har vi det! Motivet!

AA är en agent provocateur X-treme, vars mission är att infiltrera allsköns bizarra sekter och fullständigt skämma ut dem, i en enda jättemediamassaker: feminister, djurrättsaktivister, veganer, rättshaverister, bibeldårar, socialdemokrater... allt drar hon ned i djupet, likt en rasande saltvattenkrokodil.
Citera
2010-09-01, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MilitantCanibal
Världen är liten: jag känner Marianne Ny ytligt och nu är hon på förstasidorna på BBC och CNN. Jag har aldrig pratat jobb med henne men av det lilla jag läst och hört i media verkar hon väldigt professionell och seriös. Inte den som väcker åtal i onödan. Om jag inte minns fel så lade hon bland annat ner ett uppmärksammat våldtäktsmål där mediapöbeln dömt gärningsmannen på förhand för några år sen.

Men i det här fallet undrar jag verkligen hur hon ska få ihop nånting som håller i tingsrätten?

Det här har jag fått bra förklarat av min poliskontakt: det handlar tydligen inte om att få ihop nåt som ska hålla i tingsrätten utan det betyder inte så mycket som man tror. Det enda som hänt är att en utredning startat vilket nästan alltid händer när nån anmäler våldtäkt och det här fallet ska bara börja utredas. det beror på vad som kommer fram men det kan bli så att killen inte förhörs eller bara förhörs en gång och så kan allt läggas ner om en vecka. Det är tydligen väldigt långt till att det handlar om ett åtal. Det kan bli så att tjejerna förhörs först och då kan utredningen läggas ner redan då.
Citera
2010-09-01, 22:21
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deckardrottningen
Wikileaks är under hård attack från USA. Det jobbas på en lag för meddelarskydd för journalister, liknande den vi har i Sverige. Nu visar det sig att man tänker införa ett speciellt undantag för Wikileaks så att den får del av skyddet.

Du glömde ett "inte" men jag förstod dig ändå.

Citat:
According to a report by the NYTimes.com, senators Charles Schumer and Dianne Feinstein are drafting the amendment to outline that the bill’s protections would “extend only to traditional news-gathering activities and not to websites that serve as a conduit for the mass dissemination of secret documents”.

Intressant.....
Citera
2010-09-01, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cradleoffilth
Nu vet ju ingen exakt vad som står i anmälan. Jag misstänker dock att minst en av kvinnorna har sagt något under samlaget då de upptäckt att kondomen är satt ur spel. Men som sagt vi får se vad som sagts.

I princip anser jag att mannen skall sluta när han upptäcker att kondomen inte är med längre eller när kvinnan säger det. Däremot skall det inte vara straffbart om man inget vet, exempelvis om man upptäcker att kondomen är trasig/borta efter samlaget.

Jo, men du slingar dig lite nu tror jag. Jag ville veta hur du ser på att tjejen säger till och killen fortsätter och sedan fortsätter allt som förut. Ska inte tjejen testa något annat som att flytta på sig och säga till tydligare som det brukar vara?
Citera
2010-09-01, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deckardrottningen
Wikileaks är under hård attack från USA. Det jobbas på en lag för meddelarskydd för journalister, liknande den vi har i Sverige. Nu visar det sig att man tänker införa ett speciellt undantag för Wikileaks så att den får del av skyddet.

Å vad tror ni det kan bero på då???? Ljushuvuden!
Citera
2010-09-01, 22:28
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tycker
Det är inte var han är född som är intressant, det är vad han varit och var han arbetat som är intressant.
OK, då är vi överens om att barndomen inte är så viktig.

Men vad är det som han kan ha varit eller arbetat som, som är intressant? Skulle han i själva verket vara amerikanske militär eller agent och ha startat Wikileaks för att ge amerikanska militären en möjlighet att sprida desinformation?

Eller något annat?

Alla förslag är intressanta.
Citera
2010-09-01, 22:30
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Men det belyser tydligen ett problem som jag var fullständigt omedveten om fanns i vårt avlånga och sexuellt frigjorda land, där till och med kvällstidningar har rubriker som "tio heta tips för att krydda sexlivet". Vi har sexualkunskap i skolan från sjätte klass, men en vuxen kvinna gammal nog att redan genomgå en skilsmässa tror av någon anledning att det är möjligt att undvika graviditet genom den klassiska "dra ut metoden" (vilket är en stor risk även om mannen lyckas dra ut i tid, fråga min farmor som fick sju barn), samt att aborter gör en infertil. Har hon tagit en tidsresa hit från 1960talet?

Shit! Där har vi det. Kristen friskola.

Förbjud religösa friskolor NU GENAST
Roligt att du skulle fråga det (fetstil). För, tidigt i tråden, när Aniska försökte förklara det här med att JA inte var gentleman som en form av våldtäkt, liknade hon det med sina föräldrars indirekta brott att en kamrat NEG för dem i deras Våning.

Citat:
Ursprungligen postat av Aniska
Nej, de förtryckte inte henne utan de ansåg sig vara jämställda. Men hon såg deras överläge.
Och visst ville hon göra ett gott intryck - men det vill många - utan att niga för det. Att hon neg sa hon senare berodde på att HON KÄNDE sig underlägsen. Det hade de ingen aning om.

Dvs: JA kan ha gjort saker som han trodde var helt ok för alla. Det kan också vara grövre övergrepp (och är det antagligen också, antar jag eftersom jag inte tror AA anmäler i "onödan").

- Här i tråden kan det vara humor när en tjej skämtar om sin situation . men blir mindre kul när andra gör det. Och det var det - vad som är humor och inte - som föranledde mitt inlägg

Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Det här är rätt förvirrande. Nigandet försvann ju för decennier sedan. Jag har sett en (1) nigning sedan 60-talet. Och det var inte en full nigning, utan minivarianten: en knixning. Jag har inte sett någon bockning under samma tid, vad jag kan minnas. Men här har vi alltså en person som berättar att hennes kompis neg för hennes föräldrar. Och det är på något sätt en fråga om makt, vet flickan. Medan jag är förvånad över att hon över huvud taget känner till konceptet nigning.

Om inte historien är från 1962 vill säga.

Den analoga händelsen för mr Assange är alltså att en svensk feminist på något sätt, utan att Assange ens reflekterat över det, driver sig själv till en förnedrande handling pga sin egen förvridna uppfattning om maktförhållanden mellan män och kvinnor. En handling av ett slag som försvann från vår svenska kultur långt innan hon var född. Och det ska mr Assange skaka galler för...

Det blir bara värre och värre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in