Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-08-23, 20:37
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnutteKragballe
Rätt säker på att detta är pudelns kärna.

Tjejen är inte ond eller korkad utan bara förvirrad i hela sin könsuppfattning och framförallt sin uppfattning om hur män är.

Det skrämmande är att en jävlig okunnig åklagare inte upplyste henne om lagen utan istället spelade med i hennes skeva mansbild.
.

Mjo, men denna vinkel har vi varit inne på redan från första stund. Det som i mitt tycke förändrar bilden är att det kommer fram väldigt mycket saker om Anna Ardin som tyder på att hon inte är normal i huvudet. Citaten från diverse CV och bloggar som hon skrivit är tämligen skrämmande, nästan Cecilia Beckroth-varning. Och glöm inte att Cecilia lurade i väldigt många människor att hon var en normal och socialt-politiskt engagerad person, innan den fulla patologiska bilden framkommit. Här kan även nämnas att Fula Gubbens personradar visade rött på Cecilia (som bl a PM:ade mig flera ggr) vid en tidpunkt då nästan alla tog henne på allvar. Som ett sidospår.

Ardins efterlämnade texter indikerar för mig en människa som är mentalt obalanserad och i stånd att göra nästan vad som helst, när hon känner sig hotad eller kränkt. Börjar nästan tycka lite synd om Ass-man...

- F.G
Citera
2010-08-23, 20:39
Medlem
deckardrottningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Man får väl hoppas att SÄPO i alla fall inte var med i sängkammaren. Så hur kan de veta något?

T.ex. genom att tidsangivelser i kvinnans historia inte stämmer med Assanges faktiska schema enligt SÄPO.
Citera
2010-08-23, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnutteKragballe
Lät han henne inte komma eller på vilket sätt gick han från att vara en man som hon ville ha sex med till en egotrippad "karl" ?

Mycket spännande att höra ditt svar på detta.

Jo förstår du; för att sex ska vara bra för bägge parter krävs (oftast) kommunikation, lyhördhet och empati. Om dn ena parten saknar det kan det hända att den andra (oavsett kön) inte trivs med det inledda sexet och kommer på att h*n inte vill fortsätta. Om då den andra inte fattar det (heller) kan det hända att man upplever den andre som egotrippad och vill avsluta. Och om den andre inte bryr sig om att avsluta då kallas det för ett övergrepp.

*Lektion 1a i Hur man har sex så att båda trivs.*
Citera
2010-08-23, 20:40
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
intressant. har du länk till allt det där?
Sök på hans namn på FaceBook. Han visar mer info än AA.
Citera
2010-08-23, 20:41
Medlem
KnutteKragballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Mjo, men denna vinkel har vi varit inne på redan från första stund. Det som i mitt tycke förändrar bilden är att det kommer fram väldigt mycket saker om Anna Ardin som tyder på att hon inte är normal i huvudet. Citaten från diverse CV och bloggar som hon skrivit är tämligen skrämmande, nästan Cecilia Beckroth-varning. Och glöm inte att Cecilia lurade i väldigt många människor att hon var en normal och socialt-politiskt engagerad person, innan den fulla patologiska bilden framkommit. Här kan även nämnas att Fula Gubbens personradar visade rött på Cecilia (som bl a PM:ade mig flera ggr) vid en tidpunkt då nästan alla tog henne på allvar. Som ett sidospår.

Ardins efterlämnade texter indikerar för mig en människa som är mentalt obalanserad och i stånd att göra nästan vad som helst, när hon känner sig hotad eller kränkt. Börjar nästan tycka lite synd om Ass-man...

- F.G

Absolut, det var just pga. dessa vibbar som jag fann Anna Ardin och lade ut hennes namn i denna tråd.

Men en sjuk människa är inte ond eller korkad utan just patologisk.

Citat:
Ursprungligen postat av Aniska
Jo förstår du; för att sex ska vara bra för bägge parter krävs (oftast) kommunikation, lyhördhet och empati. Om dn ena parten saknar det kan det hända att den andra (oavsett kön) inte trivs med det inledda sexet och kommer på att h*n inte vill fortsätta. Om då den andra inte fattar det (heller) kan det hända att man upplever den andre som egotrippad och vill avsluta. Och om den andre inte bryr sig om att avsluta då kallas det för ett övergrepp.

Nej man är inte alls egotrippad om man fortsätter ha sex med någon som inte vill ha det man är en våldtäktsman men vad jag läst så har inte Anna Ardin anmält någon för våldtäkt utan ofredande så din förklaring håller inte alls.

Tror inte alls att det var det som du menade ovan utan du rå ljuger nu för att du inser att du skrev för mycket..
Senast redigerad av KnutteKragballe 2010-08-23 kl. 20:44.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deckardrottningen
Spekulation: Eftersom Assange är ett högriskmål för attentat så kanske han stod/står under uppsikt av SÄPO. Chefsåklagaren fick sedan kontakt med SÄPO och fick en opartisk redogörelse för kvällens aktiviteter och då stod det klart för henne att historien från den okända kvinnan om våldtäkter helt enkelt inte stämde.

Du menar att SäPo har spionerat på honom? För det finns väl inga indikationer, eller anledning, att de skulle ha gett honom personskydd? Det är inget statsbesök och så förfärligt upptaggad hotbild är det väl inte emot honom ändå.
Citera
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag ska utveckla.

Vad jag menar är att om kvinnans historia verkligen beskriver en våldtäkt så hade det aldrig skrivits av innan Assange hade hörts. Misstankarna har troligen avskrivits för att beskrivningen, även om den vore sann, inte är en våldtäkt.

Det tycker jag är en indikation på att kvinnan i och för sig kan anses som trovärdig, men att det tyder på att hon av något skäl inte kan bedöma vad en våldtäkt är.

Betyder det att jour-åklagaren aldrig tog del av polisens protokoll? För hade hon gjort det så hade hon ju inte gått vidare med det hela? Hon fick bara lite muntlig info från polisen?

Det gör det hela nästan värre. På dessa grundvalar hade någon alltså kunnat anhållas och sitta i finkan minst hela helgen.
Citera
2010-08-23, 20:42
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lajjjban
Jag kan inte vara bergsäker, då jag inte är stupsäker på standardförfaranden i sådana här fall. Men walk with me, eftersom våldtäkten är nedlagd så skulle eventuellt ofredandet fortfarande kunna vara aktuellt, men då ofredande inte går under allmänt åtal så måste T20 stå med namn bakom anmälan, och om hon gjorde det så skulle vi veta vem hon är via rapporten, som inte finns (?).

Någon kunnig(are) får bekräfta.
Borde hon inte också finnas med på den första anmälan, inte som anmälare men som offer.
Så snart allt blir nedlagt kanske anmälan blir offentlig, vad vet jag?
Citera
2010-08-23, 20:43
Medlem
skjutsnutens avatar
Asså vad fan händer i det här landet när en tjej måste gå till polisen för att få reda på om hon blivit våldtagen eller inte?

Är det inte ett tecken på att vi har förflyttat gränsen över vad som är våldtäkt lite väl mycket? Jag menar om tjej efter samlag behöver sitta och fundera på om hon blivit våldtagen eller ej så kan man nog ganska säkert säga att det INTE är en våldtäkt.

Alla jävla lagar om att tjejer kan säga dom blivit våldtagna om dom haft frivillig sex när dom varit lite för berusade är ju bara rent jävla omyndigförklaring av det kvinnliga könet.

Våldtäkt - Bara ordet säger ju vad det handlar om. Är där inget våld med i bilden så e de fan inte våldtäkt heller.

Jag hoppas Assange förnedrade slynan ordentligt i sängen. Det var säkert det dom satt o snackade om i telefonen innan dom sprang till polisen.

T20: "Han kallade mej....*snyfta*.. whore.. *snyftsnyft*...."
AA: "Den jävla mansgrisen!! Du.. när han var med mej ville han inte ens använda kondom!" (Medan hon egentligen tänker "Han tog den här jävla horan istället för mej, fyfan va han ska få)"
T20: "Jaa.. det är hemskt... jag känner mej nästan... våldtagen."
AA: "Om du känner dej våldtagen så är du det också!! Kom så går vi till polisen!" (Medan hon tänker: haha Assange, Steg 1A ur min sjustegs guide till hämd)"
Citera
2010-08-23, 20:44
Medlem
aeaeaeaeas avatar
Citat:

Bra skrivet!

I övrigt vet jag inte om det är alltför värt att ha en massa teorier om AA när det var två personer som anmälde. Båda säger sig ha upplevt samma sak, och vi vet ännu inte om det rör sig av två väldigt lika kvinnor, eller två väldigt olika (som bara råkar ut för samma Assman). Vi vet att bägge mötte Assman genom hans "arbete" här, men det säger inte så mycket om dem som personer, finns många möjligheter.
Citera
2010-08-23, 20:45
Medlem
Dain-Bramages avatar
Citat:
Hur har hon försökt pådyvla oss den. Det handlar bara om att hon har anmält EN (!) man för ett ofredande.

Dain-Bramage har koll på läget. Imponerad av en Flashbackare som trots att en annan har andra åsikter än h*n själv lyckas se att tråden här i mångt och mycket är helt fel ute.

Jag instämmer till fullo med det du skrev i ditt inlägg om en driven tjej med starka åsikter. Och det har man rätt att ha. Hon tog intitiaiv till inbjudan (vad jag vet) och jobbade ideellt i flera dagar. och som tack blev hon ofredad.
Och, nej hon är inte avis på den andra tjejen men lackade ur när hon insåg att en yngre tjej utsatts än mer än hon själv av en egotrippad karls inställning att det bara är han själv som räknas.

Inte hora (utan klok och medveten tjej)
inte CIA-agent (tydlig och engagerad vänster)
inte manshaterska (har haft ett förhållande i många år)

Tack.

Men jag skulle vilja ha dina tankar om en sak.
Vad som väsentligen verkar skilja mig och mina åsikter från Annas (förutom på det politiska och religiösa planet) är att jag verkar ha en betydligt mer avslappnad attityd till andra människor. Folk begår misstag ibland, folk beter sig som idioter ibland, folk är svin ibland. Jag tillhör den skara människor som tycker att vi vuxna borde kunna lösa dessa saker öga mot öga. Bara för att man kan anmäla någon till några myndigheter betyder inte det att det alltid är det moraliskt rätta att göra, anser jag.

Låt mig ge ett par egna exempel, som har med ämnet att göra. Jag har vid flera tillfällen vid sex blivit både riven på ryggen eller biten i läppen så pass hårt att det börjar blöda. Det kan vara riktigt bra vid rätt tillfällen, vid andra gör det bara jävligt ont. Jag antar att jag skulle kunna anmäla vederbörande för antingen misshandel eller kanske sexuellt ofredande.
MEN JAG SKULLE ALDRIG FÖR MITT LIV ENS KOMMA PÅ TANKEN. Herregud. Att potentiellt förstöra en annan människas liv för att visa att jag inte tar någon skit, eller för någon jävla princip är sjukt egoistiskt, och sjukt oproportionerligt.
Man kan inte bara se till sin egna ideal och agenda, man måste även se till konsekvenserna det medför i praktiken.
I en sådan situation väljer man ju antingen att säga till personen, kanske till och med ge henne en redig jävla avhyvling. Och i värsta fall skita i att träffa henne igen.

För att återkomma till vad jag skrev i första stycket tycker jag att man ska försöka ta andra människor med en nypa salt. Försök se till hela människan, ge honom/henne en chans. Ungefär som jag förut skrev om Anna.

Vad är din inställning till dessa saker?
Citera
2010-08-23, 20:47
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aeaeaeaea
Bra skrivet!

I övrigt vet jag inte om det är alltför värt att ha en massa teorier om AA när det var två personer som anmälde. Båda säger sig ha upplevt samma sak, och vi vet ännu inte om det rör sig av två väldigt lika kvinnor, eller två väldigt olika (som bara råkar ut för samma Assman). Vi vet att bägge mötte Assman genom hans "arbete" här, men det säger inte så mycket om dem som personer, finns många möjligheter.

Vi vet i alla fall med 100-procentig säkerhet att det var två kvinnor som fick veta att de båda haft sex med Julian Assange.

Som man kan jag säga att det genast öppnas oanade möjligheter för den diskussion som sedan följde kvinnor emellan. Det kan förklara varför anmälan lades ner när chefsåklagaren verkligen själv läste förhöret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in