Citat:
Ursprungligen postat av Aniska
Hur har hon försökt pådyvla oss den. Det handlar bara om att hon har anmält EN (!) man för ett ofredande.
Dain-Bramage har koll på läget. Imponerad av en Flashbackare som trots att en annan har andra åsikter än h*n själv lyckas se att tråden här i mångt och mycket är helt fel ute.
Jag instämmer till fullo med det du skrev i ditt inlägg om en driven tjej med starka åsikter. Och det har man rätt att ha. Hon tog intitiaiv till inbjudan (vad jag vet) och jobbade ideellt i flera dagar. och som tack blev hon ofredad.
Och, nej hon är inte avis på den andra tjejen men lackade ur när hon insåg att en yngre tjej utsatts än mer än hon själv av en egotrippad karls inställning att det bara är han själv som räknas.
Inte hora (utan klok och medveten tjej)
inte CIA-agent (tydlig och engagerad vänster)
inte manshaterska (har haft ett förhållande i många år)
Tack.
Men jag skulle vilja ha dina tankar om en sak.
Vad som väsentligen verkar skilja mig och mina åsikter från Annas (förutom på det politiska och religiösa planet) är att jag verkar ha en betydligt mer avslappnad attityd till andra människor. Folk begår misstag ibland, folk beter sig som idioter ibland, folk är svin ibland. Jag tillhör den skara människor som tycker att vi vuxna borde kunna lösa dessa saker öga mot öga. Bara för att man
kan anmäla någon till några myndigheter betyder inte det att det alltid är det moraliskt rätta att göra, anser jag.
Låt mig ge ett par egna exempel, som har med ämnet att göra. Jag har vid flera tillfällen vid sex blivit både riven på ryggen eller biten i läppen så pass hårt att det börjar blöda. Det kan vara riktigt bra vid rätt tillfällen, vid andra gör det bara jävligt ont. Jag antar att jag skulle kunna anmäla vederbörande för antingen misshandel eller kanske sexuellt ofredande.
MEN JAG SKULLE ALDRIG FÖR MITT LIV ENS KOMMA PÅ TANKEN. Herregud. Att potentiellt förstöra en annan människas liv för att visa att jag inte tar någon skit, eller för någon jävla princip är sjukt egoistiskt, och sjukt oproportionerligt.
Man kan inte bara se till sin egna ideal och agenda, man måste även se till konsekvenserna det medför i praktiken.
I en sådan situation väljer man ju antingen att säga till personen, kanske till och med ge henne en redig jävla avhyvling. Och i värsta fall skita i att träffa henne igen.
För att återkomma till vad jag skrev i första stycket tycker jag att man ska försöka ta andra människor med en nypa salt. Försök se till hela människan, ge honom/henne en chans. Ungefär som jag förut skrev om Anna.
Vad är din inställning till dessa saker?