Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2013-04-19, 10:49
Medlem
duqus avatar
När SW bodde på sin gamla adress Sämskarbogatan innan flytten till Torggatan, behövde hon bara följa en stig-passera 2 parkeringar och korsa huvudvägen så var hon framme vid ICA-Maxi. Därför verkar det konstigt att hennes bror skulle skjutsa henne hem för bilvägen lär nog ta lika lång tid som att gå, och hon hade ju inte storhandlat precis (1 kasse, kanske 3-5kg:s vikt).

I aug 2010 bodde hennes bror i södra delen av Enköping där då 2 andra ICA låg närmare till, så varför åka till ICA längst bort för att "råka" träffa syrran där, om han nu inte jobbade på just denna ICA. Just nu bor han på Drottninggatan, ett stenkast från centralstationen på södra sidan, han bodde längre söderut 2010 om jag minns rätt, vem kollar detta ?

Sen finns det också en osäkerhets-detalj, augusti månad är högrisk-månad för alla banarbetare som går och dräller efter stambanorna i diverse renoveringsobjekt. JA kan ha tagit ett tåg i god tid men sen blivit fördröjd av banverkets gubbar, bara på sträckan Sth-Gtbg kan man på sommaren kallt räkna med minst 3 ställen och c:a 30-50min fördröjningar pga banarbeten. Att han ringde från tåget (om nu detta stämmer) tyder mer på en fördröjning just pga banarbeten, hade han varit sen från start hade han nog ringt redan vid stationen innan tåget kommit.
Citera
2013-04-19, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askabara
Alltså

Har vi sett tidtabell för tågen?

Vet inte den exakta tidtabellen, men år 2010 gick tågen från Enköping på ca-minuttalen 10 och 40 (var olika olika timmar, men minuttalen var 10-14 över hel timme hela dagen, och 40-44 min över hela timme i rusningstid).
Citera
2013-04-19, 10:52
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalinnea
Jag har nog förbisett eller helt missat den tolkningen av att två samlag skulle kunna ha varit ett.
Till råga på allt skulle detta kunna bli en tolkningsfråga om var eller när ett samlag tar vid och slutar.
Är det när ena parten slumrar till, när den andra drar sig ut för att rätta till något där nere. Eller är det när en viss tid gått mellan de olika ställningarna eller krävs det även ett avslutande samtycke för att alla parter ska vara överens?

Hela den här historien liknar de fiktiva och tillkrånglade fallen på gamla Law and order

Jag har svårt att tro att JA ejakulerade under samlaget de hade ca 8:30. Men en ejakulation är ju inte den enda (om den ens ÄR det!) slutpunkten för ett samlag. Dessutom kan ju andra saker ta vid efter en ejakulation. Det beror ju på de inblandades smak och tycke.

Om JA ejakulerade (för första, andra, tredje eller fjärde gången på åtta timmar) så är det tveksamt om den lille soldaten skulle stå i givakt igen några minuter senare. Mycket tveksamt.

Och om JA inte ejakulerade och det gick låt säga 15 minuter så skulle jag klassa det som ett och samma samlag, tror jag.

Återigen hamnar vi i kondomfrågan och att det ska anses vara våldtäkt om en person inte uppfyller något som var överenskommet för sexakten. Alltså eftersom SW inte fick HIV eller någon annan könssjukdom, eftersom hon inte blev gravid så handlar det hela bara om trygghet.

SW kände sig i stunden inte trygg. Inte bekväm. Dock lyckades hon inte säga det till JA. Och efteråt så skämtade och skrattade hon. Afghanistan. CSN-lån som JA kunde betala med WL-pengar.

Jag har förut menat att om det är straffbart att som osmittad inleda samlag utan kondom så borde det också vara straffbart att inleda samlag utan att ha strumpor på sig, om nu den andra parten krävde det.
Citera
2013-04-19, 11:22
Medlem
Alltså

~ 0800 Affären
- handla. 5 min
- Småprat med bror. 3-5 min
- Skjutsning hem. 3-5 min
- Frukost-tillredning. 10-15 min
- Ätning. 10-15 min
- Småprat på sängkanten. 3-5 min
- 3 telefonsamtal med prat till väninnor. 10-20 min
- Samlag "önskat". 3-15min (kanske längre ändå, mina empiriska studier visar att vid tredje, kanske fjärde ejaculationen under samma natt så behövs mer intensivt stimulerande och under längre tid)
- lite påklädning/avklädning, div annat 5-10 min
- Insomning från läge "omskakad" (exalterad?) till lugn och avslappnad. 5-10 min

= 52-105 min

Tufft tids-schema!

~ 0900 Övergreppet

- Telefonsamtal från Stockholm, Af*onbladet eller publisistklubben om möte
- Påklädning (duschning?) 10 min
- Cykling till station ~ 10 min

Allt med så långt? Har jag tänkt rätt?
Citera
2013-04-19, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
När SW bodde på sin gamla adress Sämskarbogatan innan flytten till Torggatan, behövde hon bara följa en stig-passera 2 parkeringar och korsa huvudvägen så var hon framme vid ICA-Maxi. Därför verkar det konstigt att hennes bror skulle skjutsa henne hem för bilvägen lär nog ta lika lång tid som att gå, och hon hade ju inte storhandlat precis (1 kasse, kanske 3-5kg:s vikt).

*snip*.
Inte nödvändigtvis ologiskt, kanske bara för att "prata färdigt med syrran". Sådant händer ju.
Citera
2013-04-19, 11:29
Medlem
MoLoKs avatar
Ja!

Bra!

Mer prat om kroppsliga funktioner och den härliga lusten och mindre prat om "charged"!

Skulle dock kapa en del tider. Just because.

~ 0800 Affären
- handla. 5 min <--- ta bort helt, detta gör hon medans hon pratar med väninnor tror jag!
- Småprat med bror. 3-5 min
- Skjutsning hem. 3-5 min
- Frukost-tillredning. 5-10 min
- Ätning. 5-10 min
- Småprat på sängkanten. 3-5 min
- 3 telefonsamtal med prat till väninnor. 10-15 min
- Samlag "önskat". 3-15min (kanske längre ändå, mina empiriska studier visar att vid tredje, kanske fjärde ejaculationen under samma natt så behövs mer intensivt stimulerande och under längre tid)
- lite påklädning/avklädning, div annat 5-10 min
- Insomning från läge "omskakad" (exalterad?) till lugn och avslappnad. 5-10 min

= 43-85 min

Tufft tids-schema!

~ 0900 Övergreppet

- Telefonsamtal från Stockholm, Af*onbladet eller publisistklubben om möte
- Påklädning (duschning?) 10 min
- Cykling till station ~ 10 min
Citera
2013-04-19, 11:46
Medlem

Ja

Man behöver inte trassla in sig i juridiska petitesser för att begripa att här vilar en lögn. Och vem vet, kanske detta är orsaken till varför det trollas så in i vassen så fort det grävs om SW.

Nu får vi fundera till litet... vem kommer att drabbas mest när det här uppdagas? Vem har mest att förlora?

Och vem har resurser nog att göra en mörkning i klass med den som vi såg efter Estonia-katastrofen?

Jag tror inte att vi skall släppa taget ännu, vi har defintivt en ful fisk på kroken.
Citera
2013-04-19, 12:40
Medlem
Nickelodions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duqu

I aug 2010 bodde hennes bror i södra delen av Enköping där då 2 andra ICA låg närmare till, så varför åka till ICA längst bort för att "råka" träffa syrran där, om han nu inte jobbade på just denna ICA. Just nu bor han på Drottninggatan, ett stenkast från centralstationen på södra sidan, han bodde längre söderut 2010 om jag minns rätt, vem kollar detta ?

Om vi spekulerar i att hon inte gick till ICA utan fortsatte förbi och lika långt till, över en äng och längs en stig (därför kunde hon inte ta cykeln) så kommer hon fram till en plats där det spekulerats att hon skulle kunna ha arbetat. Psyops på Regementsgatan. Detta skulle ta lite längre tid än att bara handla, därför ordnade hon skjuts tillbaka ....

Så vitt jag minns har brodern bott på samma adress hela tiden, men jag minns diskussionerna om att det var egendomligt att han skulle ge sig iväg till ICA-Maxi för att handla, med bil och precis när de öppnar på morgonen.
Citera
2013-04-19, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nickelodion
Om vi spekulerar i att hon inte gick till ICA utan fortsatte förbi och lika långt till, över en äng och längs en stig (därför kunde hon inte ta cykeln) så kommer hon fram till en plats där det spekulerats att hon skulle kunna ha arbetat. Psyops på Regementsgatan. Detta skulle ta lite längre tid än att bara handla, därför ordnade hon skjuts tillbaka ....

Så vitt jag minns har brodern bott på samma adress hela tiden, men jag minns diskussionerna om att det var egendomligt att han skulle ge sig iväg till ICA-Maxi för att handla, med bil och precis när de öppnar på morgonen.

Det där är ju en Bomb. Går det att bekräfta? Det skulle ju göra pusslet på morgonen komplett, fast med en helt annan bild än vad som tidigare skymtat...
Citera
2013-04-19, 12:56
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Askabara
Det där är ju en Bomb. Går det att bekräfta? Det skulle ju göra pusslet på morgonen komplett, fast med en helt annan bild än vad som tidigare skymtat...

Intressant.

Tänk dessutom om "brodern" inte är brodern...
Citera
2013-04-19, 12:57
Medlem
Citat:

Det kanske inte ens var brorsan som skjutsade!

* * pucktvåa.... molok tänker fortare än jag skriver
Citera
2013-04-19, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuscana
"Legal words have different meanings in different contexts. The only conclusion you can draw from Wong’s paper is that Assange is to be considered charged for the purposes of Article 6(3) ECHR. Which means that Marianne Ny’s failure to inform him properly, in a language which he understands and in detail, of the nature and cause of the accusation against him, is a violation of his human rights."

Exakt! Det är det Bob liksom Rudling inte verkar kunna ta till sig. Ta till exempel i svensk rätt begreppet fastighet. I skattelagstiftningen inkluderar det hus på ofri grund som däremot inte innefattas i jordabalkens begrepp fastighet.

Begreppsjurisprudens kallas det när man drar sådana slutsatser som Bob och Rudling.
Deras modus operandi verkar vara att dra felaktiga slutsatser av i och för sig korrekta fakta. I vissa specifika kontexter kan man alltså hävda att JA är "charged". Men eftersom kontexten i det här fallet är Europeiska konventionen om skydd för de mänskliga rättigheterna, blir den korrekta slutsatsen att åklagaren har åsidosatt hans mänskliga rättigheter.

Bob (och Rudling) har ju också rätt i att JA faktiskt har ställt vissa "krav" som villkor för att återvända till Sverige. Men de kraven sammanfaller med konventionens artikel 6, dvs vad JA:s "krav" handlar om är att åklagaren ska agera i enlighet med Europakonventionen.

Åklagarens hållning är att JA ska betraktas som "charged" i EAW:s mening (annars hade arresteringsordern inte varit giltig), men inte i Europakonventionens mening. Därmed slipper hon ta hänsyn till hans mänskliga rättigheter. Inte så konstigt att han protesterar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in