Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2012-06-07, 15:15
Medlem
Therons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalinnea
JA i en intervju med australiska ABC som refereras i svd.se

"– Den enda anledningen till att jag besökte Sverige var att FBI kom till Storbritannien och slog till mot en av mina påstådda källors mammas hus, Bradley Manning i Wales. FBI var här i Storbritannien och klampade runt, så vi tänkte att det var bäst att jag åkte bort. Och jag lyckades få några människor att skriva en inbjudan för att prata på temat ”krigets första offer är sanningen” i Sverige och använda den inbjudan som ett slags falskt respass till Sverige (Min fetning). Sen exploderade allt medan jag var där under en vecka, säger Assange till ABC.

Det var Socialdemokrater för Tro och Solidaritet, tidigare Broderskapsrörelsen, som bjöd in Assange för att hålla föredraget i LO-borgen."

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/ju...ge_7260265.svd

Va?!

Lyckades JA få någon att bjuda in honom och inte tvärtom?
Hade han kontakt med någon i Sverige som kunde få hit honom på hans önskemål?

Häromdagen funderade jag mycket på det här med att en av kvinnorna skulle ha haft stora eller framtida planer med JA. Är detta en del av de planerna?
Har vi grävt tillräckligt på AAs och JAs OkCupid kommentarer och medlemskap?
Det var ju så JA hamnade i AA's säng.
Citera
2012-06-07, 15:48
Medlem
Citat:
JA i en intervju med australiska ABC som refereras i svd.se

"– Den enda anledningen till att jag besökte Sverige var att FBI kom till Storbritannien och slog till mot en av mina påstådda källors mammas hus, Bradley Manning i Wales. FBI var här i Storbritannien och klampade runt, så vi tänkte att det var bäst att jag åkte bort. Och jag lyckades få några människor att skriva en inbjudan för att prata på temat ”krigets första offer är sanningen” i Sverige och använda den inbjudan som ett slags falskt respass till Sverige (Min fetning). Sen exploderade allt medan jag var där under en vecka, säger Assange till ABC.

Det var Socialdemokrater för Tro och Solidaritet, tidigare Broderskapsrörelsen, som bjöd in Assange för att hålla föredraget i LO-borgen."

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/julian-assange-var-radd-for-fbi-reste-till-sverige_7260265.svd

Va?!

Lyckades JA få någon att bjuda in honom och inte tvärtom?
Hade han kontakt med någon i Sverige som kunde få hit honom på hans önskemål?

Häromdagen funderade jag mycket på det här med att en av kvinnorna skulle ha haft stora eller framtida planer med JA. Är detta en del av de planerna?
Har vi grävt tillräckligt på AAs och JAs OkCupid kommentarer och medlemskap?

Intervjun

Transcript
Citera
2012-06-07, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgatan36
Du påstår att någon skickat dig ett meddelande i vilket vederbörande hävdar att Feministiskt Perspektiv, Antifascistisk Aktion och tidningen EXPO samarbetar för att kartlägga den här trådens deltagare. Det kan i så fall knappast handla om att "kartlägga" vilka åsikter de olika signaturerna i tråden förfäktar eftersom detta endast kräver förmåga att läsa innantill. Din påstådda "uppgiftslämnare" måste mena att samarbetet syftar till att kartlägga identiteterna bakom signaturerna.

Om detta var sant skulle det naturligtvis vara oerhört uppseendeväckande.

Din "uppgiftslämnare" påstår vidare att man finner ledtrådar som bekräftar denna kartläggning om man googlar begreppen "Exponera Expo" och "research.nu"

"Exponera Expo" leder till en ödslig facebooksida där någon som har blivit blockad på EXPOs FB-sida utlovar någon slags hämnd genom att "komentrea dem hur mycket jag vill på min egen och tänker så göra." Sidan har under ett halvår fått 3 likes och 3 inlägg som absolut inte har något med Flashback att göra.

"research.nu" är en site med ansvarig utgivare som använder öppna källor för att i huvudsak kartlägga aktiva nazister och fascister. På research.nu nämns Flashback endast vid ett tillfälle, nämligen i en längre text om nazisten Hampus Hellekant (som mördade fackföreningsmannen Björn Söderberg). Det är allt.

Det finns alltså noll substans i din "uppgiftslämnares" ledtrådar.
Om din påstådda "uppgiftslämnare" vill insinuera att det finns en grundläggande skillnad i politisk/ideologisk inställning mellan dem som kämpar för rättvisa för Assange och dem som misstänkliggör och smutskastar Assange så tycker jag du ska upplysa vederbörande om han/hon pratar i nattmössan. I båda grupperna, gruppen som kämpar FÖR Assange och gruppen som kämpar EMOT Assange finns nämligen HELA det politisk/ideologiska spektrat representerat. Här finns vänster och höger, liberaler och konservativa, feminister och antifeminister.
Det är denna unika bredd som gör världsopinionen för Assange så kraftfull.

http://expomakt.wordpress.com/

http://www.daddys-sverige.com/3/post/2012/05/hata-grna-men-se-till-att-ni-gr-det-korrekt.html
Senast redigerad av HimlensHemlighet 2012-06-07 kl. 17:13.
Citera
2012-06-07, 18:04
Medlem
Kungsgatan36s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HimlensHemlighet
http://expomakt.wordpress.com/

http://www.daddys-sverige.com/3/post/2012/05/hata-grna-men-se-till-att-ni-gr-det-korrekt.html

Varför länkar du till dessa två bloggar? På vilket sätt har de bäring på ditt insinuation, förlåt din "uppgiftslämnares" insinuation, att Feministiskt Perspektiv, Antifascistisk Aktion och tidningen EXPO samarbetar för att kartlägga identiteten hos den här trådens deltagare?
Tala ur skägget, om du har något konkret att komma med. Annars har vi viktigare saker att avhandla, rättsrötan i Assange-fallet, t ex.
Citera
2012-06-07, 18:06
Medlem
Citat:
Varför länkar du till dessa två bloggar? På vilket sätt har de bäring på ditt insinuation, förlåt din "uppgiftslämnares" insinuation, att Feministiskt Perspektiv, Antifascistisk Aktion och tidningen EXPO samarbetar för att kartlägga identiteten hos den här trådens deltagare?
Tala ur skägget, om du har något konkret att komma med. Annars har vi viktigare saker att avhandla, rättsrötan i Assange-fallet, t ex.

Du har svårt att läsa vad det står i inläggen på de bloggarna? Och vad bilderna visar?

Expo är ingen tidning, det är en underrättelsetjänst. Med oklart fokus. Bortsett från att de levererar underrättelserapporter till DN om vissa riksdagmän.
Senast redigerad av HimlensHemlighet 2012-06-07 kl. 18:08.
Citera
2012-06-07, 18:17
Medlem
Kungsgatan36s avatar
Citat:
Du har svårt att läsa vad det står i inläggen på de bloggarna? Och vad bilderna visar?

Expo är ingen tidning, det är en underrättelsetjänst. Med oklart fokus. Bortsett från att de levererar underrättelserapporter till DN om vissa riksdagmän.

Nej, jag har inte det minsta svårt att läsa vad som står i bloggarna. Budskapet är mycket tydligt. Där finns bl a en detaljerad kartäggning av människor som har koppling till Expo, ja t.o.m. detaljerade ritningar över Expos lokaler.

Du har fortfarande inte svarat på frågan vad detta har för bäring på insinuationen att Feministiskt Perspektiv, Antifascistisk Aktion och tidningen EXPO samarbetar för att kartlägga den här trådens deltagare?
Citera
2012-06-07, 18:46
Medlem
Citat:
Nej, jag har inte det minsta svårt att läsa vad som står i bloggarna. Budskapet är mycket tydligt. Där finns bl a en detaljerad kartäggning av människor som har koppling till Expo, ja t.o.m. detaljerade ritningar över Expos lokaler.

Du har fortfarande inte svarat på frågan vad detta har för bäring på insinuationen att Feministiskt Perspektiv, Antifascistisk Aktion och tidningen EXPO samarbetar för att kartlägga den här trådens deltagare?

När jag fick uppgifterna så drog jag ett par slutsatser av 2 bilder där... 'tidningen EXPO'?
Citera
2012-06-07, 21:02
Medlem
Citera
2012-06-07, 22:02
Medlem
Kaitas avatar
Citat:

Din poäng går inte fram. Kungsgatan36 har rätt, din koppling till denna tråd framgår inte. Om kartläggning pågår är det en sak för mods.
Citera
2012-06-07, 22:42
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaita
Din poäng går inte fram. Kungsgatan36 har rätt, din koppling till denna tråd framgår inte. Om kartläggning pågår är det en sak för mods.

Kolla på den vita bilden med röda pilar på daddys. "Free Assange (Annonymous)" i botten eller basen på den bilden.
Senast redigerad av Nostradumbass 2012-06-07 kl. 22:59.
Citera
2012-06-07, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Kolla på den vita bilden med röda pilar på daddys. "Free Assange (Annonymous)" i botten eller basen på den bilden.

Men vilken koppling har Anonymous med oss i den här tråden?
Eller är kopplingen att deltagare här i skulle vara drivande eller deltagande i Anonymous eller är det ett samlingsnamn för alla här?
Citera
2012-06-07, 23:32
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Men vilken koppling har Anonymous med oss i den här tråden?
Eller är kopplingen att deltagare här i skulle vara drivande eller deltagande i Anonymous eller är det ett samlingsnamn för alla här?

Att vi är anonyma. Jag tror inte att Anonymous som i hackergruppen avses, resten av "grupperna" och folket som kartläggs är svenskar; varför skulle Expo kartlägga internationella medlemmar i hackergruppen Anonymous?
Senast redigerad av Nostradumbass 2012-06-07 kl. 23:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in