Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2011-11-17, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wtfuk
second opinion:
Svensk media censurerar i Assange-fallet
http://www.second-opinion.se/so/view/1715

hmm..
Tror mer på Wallenbergintervention än Olinintervention.

@Strawman
Min hypotes är bl.a. att den tredje kvinnan var original hunungsfälla.
AA och SW dök upp som hittat, alt. var någon eller båda backup eller manipulerade, och den dynamiska svartmålningskampanjen förändrades aningens och scriptet kördes vidare.
Det är inte kapitalismen JA är ett hot mot utan bl.a. krigsprofitörer.

Om det är Wallenberg som ligger bakom påtryckningar för brytningen mellan Junibacken och Ullman PR, så kanske Ullman så småningom kan berätta om flera Wallenbergsrelaterade företag har brutit med Ullman PR.
Citera
2011-11-17, 16:10
Medlem
BleAivanos avatar
JA valt att byta ut Hurtig till förmån för advokaterna Per E Samuelson och Thomas Olsson.

http://www.nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=7237390
Citera
2011-11-17, 16:13
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BleAivano
JA valt att byta ut Hurtig till förmån för advokaterna Per E Samuelson och Thomas Olsson.

Hehe. Precis som jag föreslog! Samma namn också.
Citera
2011-11-17, 16:25
Medlem
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK

Björn Hurtig kan då kallas in som vittne?
Citera
2011-11-17, 16:25
Medlem
Citat:

Du är ju grym! När jag gjorde det, som du kallade "uppläxning" (det var det inte menat som), så hade jag helt glömt bort Per T Samuelsson. Han är ju faktiskt en av de få som vågar öppna truten lite mer än genomsnittet.
Citera
2011-11-17, 16:40
Medlem
Citat:

Jag hoppas de får igenom ett bra case, och att Ullman gör ett bra jobb.

Risken är mycket mycket stor att en frianden dom (eller ens att det inte går till åtal) kommer mediavinklas som så många andra sexualfall att "han är nog skyldig men vi måste ändra vår lagstiftning så att inte dessa otäcka våldtäktsmän går fria pga bristande bevis" osv.

Oavsett hur det går så tror jag pga allt som hittils skett att AA/SW redan vunnit sitt case mot medelsvensson-allmänheten.

Det kommer (efter en friande dom eller ingen rättegång) behövas ett program på bästa sändningstid i typ Uppdrag granskning (ger mediapublicitet) eller Kalla Fakta som klart går igenom fallet och påvisar DNAfri-kondom, IK-facebook, rensade Twitter osv. Det är nog enda sättet för JA att gå helt fri om misstankarna. Tror inte Ullman har tillräckligt mediaräckvidd eller makt för att själv få fram tillräckligt med artiklar för detta.
Citera
2011-11-17, 16:41
Medlem
Mycket bra val av JA.
Och dig.
Citat:
Citera
2011-11-17, 16:43
Medlem
Janemans avatar
Citat:

Sture Bergwalls nuvarande advokat, inte alltför vänligt inställd till CB.

http://www.tv4play.se/nyheter_och_debatt/nyheterna?title=quicks_advokat_bra_om_borgstrom_sk a_granskas&videoid=973492
Citera
2011-11-17, 16:49
Medlem
Juxtaposition666s avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Tuscana
Mitt förslag: Thomas Olsson. Han har visat stor kompetens och, faktiskt, rättspatos, bl a i fråga om resning för Thomas Quick; däremot vet jag ju inte vad en eventuell tillväxt av tuppkam kan ha haft för inverkan på hans förmåga till engagemang idag.

Enligt en "insider", max, finns risk att Hurtig förlorar sin berömde klient. Bra att vi har i alla fall ett namn:

Tomas Olsson.

Säger allt. 2011-05-05
Citera
2011-11-17, 16:53
Medlem
Juxtaposition666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albertus.Pictor
Hahaha... Du måste vara ståuppare. Tomas Olsson tar fall som är principiellt inytressanta. Inte sådana som är förlorade på förhand.

Vad är det som gör att det är så svårt att analysera utifrån fakta istället för önsketänkande?

:-)
Citera
2011-11-17, 16:54
Medlem
Kan JAs senaste överklagande bara vara en ren skenmanöver för att ge de nya advokaterna lite mer tid att läsa in sig och förbereda?
Citera
2011-11-17, 16:57
Medlem
Juxtaposition666s avatar
Det ska vara så att Thomas Olsson är på väg att slå världsrekord i resningar till en HD som beviljat dessa resningar. TQ-fallet hjälpte till, men han var på rätt spår innan dess.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in