Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-08-22, 12:09
Medlem
ChrisOhoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorkijgg
Ur intervjun med Ass-ange:

"Hur skulle du vilja sammanfatta denna lördag?

– Vare sig åklagare eller polis har varit i kontakt med mig. Men jag är glad för att svenska myndigheter så snabbt värderade kvinnornas berättelser och la ner anklagelserna om våldtäkt. Tydligen är det så att en åklagare med högre rang tog över utredningen och ändrade beslutet om att anhålla mig.

– Den första åklagaren bör kritiseras. Så även media som blint rapporterade om anklagelserna. "

Nämen vad är detta? Yttrandefrihetens och frihetskämpens frontman KRITISERAR MEDIA för att ha PUBLICERAT uppgifter!!!!!!!! Det kanske inte är lika roligt när man själv sitter på den drabbades bänk?

Det kanske var den önskade effekten.
Citera
2010-08-22, 12:10
Medlem
Fylleannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalinnea
Kan det vara så att JA droppat en låg kommentar om AAs läggning efter det intima stycket?
Kan det vara samma sak ang den yngre tjejen.

Vad vet vi om JAs läggning och åsikter om HBT-personer?

Eller kan det vara så att Julian använder kondomer av märket Black Jack , vilket dom upplevt som rasistiskt och kränkande.
Citera
2010-08-22, 12:15
Medlem
ChrisOhoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kill bill
Låt mig förklara.

Motivet med min styrketräning är? Du svarar "gå ner i vikt".
Stämmer, men vad är själva effektmålet? JAG GÅR NER I VIKT FÖR ATT TJEJERNA SKA VILJA KNULLA MED MIG.

Ett grovt exempel, jag får knappt ligga med min tjej.

Du måste tänka längre än bara "svärta ner" som motiv.

Målet var att svärta ner honom (säger vi) syftet med nedsvärtningen är att han blir nedsvärtad. Sen måste vi gå ett steg längre, varför svärta ner honom? Där finns en miljon+ tänkbara svar som vi bara kan spekulera i, så du ställde en fråga ingen människa kan svara på.
Citera
2010-08-22, 12:16
Medlem
StarSuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kill bill
Låt mig förklara.

Motivet med min styrketräning är? Du svarar "gå ner i vikt".
Stämmer, men vad är själva effektmålet? JAG GÅR NER I VIKT FÖR ATT TJEJERNA SKA VILJA KNULLA MED MIG.

Ett grovt exempel, jag får knappt ligga med min tjej.

Du måste tänka längre än bara "svärta ner" som motiv.

Svärta ner hans namn.
Varför?
För att WikiLeaks tappar förtroende om deras talesman är en dömd sexförbrytare vilken resulterar till mindre läsare, vilket resulterar till mindre skada om de skulle släppa något fruktansvärt hemligt, som att Barrack Obama är född på ett UFO som cirkulerar runt Neptunus.
Citera
2010-08-22, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raticid
Sossar är som jehovasvittnen. De betraktar alla andra organisationer utom Partiet som djävulens organisationer.

Hade då inte varit lättare att angripa PP dirket? Falkvinge knullar ju runt.

Varför gå en omväg till JA? Den har affären har inte skadat PP alls.
Citera
2010-08-22, 12:20
Medlem
ChrisOhoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarSucker
Svärta ner hans namn.
Varför?
För att WikiLeaks tappar förtroende om deras talesman är en dömd sexförbrytare vilken resulterar till mindre läsare, vilket resulterar till mindre skada om de skulle släppa något fruktansvärt hemligt, som att Barrack Obama är född på ett UFO som cirkulerar runt Neptunus.

Assange är inte hotet. Det är Assanges källor som är hotet mot USA.
Citera
2010-08-22, 12:22
Medlem
TigerKids avatar
OM det är en konspiration, en sexfälla, så borde "groupietjejen" - hon som kom utifrån och anmälde att hon ville hjälpa till ligga närmast till hands att misstänka. Om man nu ska spekulera... Är det inte lite för bra om underrättelsetjänst (svensk eller utländsk) placerar fällan som pressekreterare till "offret", target, eller vad vi ska kalla honom?

I ett sådant scenario skulle pressektreteraren kunna vara en "nyttig idiot" som manipuleras att hjälpa till.

Det hypotetiska scenariet (som någon i tråden lancerade) med polisen som förstärker historien till åklagaren och tar bra betalt föratt läcka den till pressen är väl också teoretiskt möjlig? Eller att det faktiskt hänt något som tjejerna faktiskt ville "rådfråga" om... Dock så misstänker jag att de var medvetna om att polisen skulle komma att anmäla - 31-åringen verkar vara en person som har koll på sådant. Men, än så länge är det mycket vi inte vet.

Att jouråklagaren inledningsvis anhåller och att chefen sedan tar tillbaks behöver väl inte vara något konstigt. Besluten bygger ju på den info de har i just det skedet. Förutsättningarna/inforamaionsläget kan ändras och åklagare kan göra olika bedömningar. Behöver inte indikera något skumt eller fel.

Perfekt story för en spionroman. "Alla" kan vara skurken, inledningsvis. Hoppas vi får läsa alla kapitel i boken.
Citera
2010-08-22, 12:23
Medlem
StarSuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisOhoy

Ja, men det finns ingen som publicerar källorna så som WikiLeaks gör. Det finns alltid källor, men få medier att gå till för att få den globala spridning så som WikiLeaks får.
Citera
Medlem
deckardrottningens avatar
Citat:

En våldtäktsmisstanke kan ge svensk polis rätt till telefonavlyssning och att begära ut samtalslistor och liknande, och dessa kan ju "läcka" till främmande makts underrättelsetjänster utan att någon får veta det.
Citera
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarSucker
Svärta ner hans namn.
Varför?

Såja, men varför skulle hon göra det? Obama var kanske inte ditt bästa exempel. Någon sa något om att han möjligen kunde ha info som beror det hon sysslar med?
Citera
Medlem
avations avatar
Citat:

Men idiot, så kan man ju säga om allt.

"Det är inte nordkorea som är hotet, det är deras kärnvapen"
Citera
2010-08-22, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrpreben
Hade då inte varit lättare att angripa PP dirket? Falkvinge knullar ju runt.

Varför gå en omväg till JA? Den har affären har inte skadat PP alls.

Även wikileaks är Inte-Partiet. I lördags trodde de att de var eller kunde bli allierade. Dagen efter ändrades ställningen.

Daleks i Doctor Who är nog en bättre jämförelse än jehovasvittnen när jag tänker efter.

Not Dalek!? EXTERMINATE! EXTERMINATE!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in