Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-12-07, 17:44
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getz
Skulle dom inte släppa massa dokument om han blev gripen? det fanns ju nått krypterat doc.
Den finns bland annat att hitta här:
http://thepiratebay.org/torrent/5723136/WikiLeaks_insurance

JA kommer knappast att släppa den bara för att han blir gripen. Det krävs något betydligt mer dramatiskt än så.
Citera
2010-12-07, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashback979
Det har varit rykten om det fram och tillbaka att Time har tagit bort Julian från omröstningen:

http://www.time.com/time/specials/packages/article/0,28804,1972075_1976159_1976160,00.html

Sist låg han etta med en average rating på 91 och över 250.000 röster. Nu är alla nollor med 5 i rating framme.
Fy vad uselt jag jublade när jag såg honom etta.
Citera
2010-12-07, 17:47
Medlem
BaalZeBubs avatar
Det här är en väldigt bra och utförlig artikel:
http://en.wikipedia.org/wiki/European_Arrest_Warrant

"In particular EAWs have been issued for minor offences such as possession of 0.45 grams of cannabis; theft of two car tyres; driving a car under the influence of alcohol, where the limit was not significantly exceeded (0.81 mg/l) and the theft of a piglet.[9]

In the UK, persons arrested under an EAW have recently been extradited for minor offences such as the stealing of 10 chickens (Romania) unintentionally receiving a stolen mobile phone (Poland) and theft of £20 worth of petrol (Czech Republic).[10]"
Citera
2010-12-07, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getmecashmed

Senaste budet är att han är fortf med i racet.
Citera
2010-12-07, 17:53
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getmecashmed
Han ligger etta än. Det finns många olika kategorier.

http://www.time.com/time/specials/packages/article/0,28804,2028734_2028733,00.html
Citera
2010-12-07, 17:57
Medlem
MeMajks avatar
Julle hade sällskap av Jemima Khan i dag, vad har de ihop?
Jemina Kahn är ju HET
Citera
2010-12-07, 17:57
Medlem
SlurpareNs avatar
Skulle Sverige överlämna J.A till USA så får dem ju räkna med riot i Stockholm.
Citera
2010-12-07, 17:59
Medlem
6E303062s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlurpareN
Skulle Sverige överlämna J.A till USA så får dem ju räkna med riot i Stockholm.
Folk bryr sig inte tillräckligt för att det skall bli upplopp. Svensken knyter näven i fickan och någon enstaka kommer att rösta på PP 2014.
Citera
2010-12-07, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Julle hade sällskap av Jemima Khan i dag, vad har de ihop?
Jemina Kahn är ju HET
Hon tweetar att hon inte känner honom, men att hon är för press- & yttrandefrihet.
Citera
2010-12-07, 18:02
Medlem
The Untouchables

Uttalande av överåklagare Marianne Ny
2010-12-07
Brittisk polis har i dag gripit Julian Assange. Överåklagaren ger med anledning av detta en kommentar.
Överåklagare Marianne Ny har utfärdat den europeiska arresteringsorder som möjliggjort gripandet av Julian Assange. Den europeiska arresteringsordern grundas i sin tur på ett häktningsbeslut från Svea hovrätt den 24 november.
Marianne Ny lämnar följande kommentar med anledning av dagens händelser:
-*Förutom gripandet har det inte hänt något nytt i utredningen, men gripandet var en förutsättning för att vi skulle kunna gå vidare. Vad som händer i utredningen härnäst har jag inte möjlighet att lämna information om. För närvarande handläggs ärendet av brittiska myndigheter, säger Marianne Ny.
Åklagaren vill också poängtera att ärendet uteslutande rör Julian Assanges agerande som privatperson.
-*Jag vill göra klart att jag inte har utsatts för några som helst påtryckningar av politisk eller annan karaktär. Jag agerar som åklagare med anledning av misstankar om sexualbrott som begåtts i Sverige i augusti. Svenska åklagare är helt självständiga i sitt beslutsfattande, säger Marianne Ny.

USA köper sig enkelt en justitieminister men en svensk åklagare kan de aldrig köpa...
Låter som att hon läser FB också.
Citera
2010-12-07, 18:02
Medlem
Callass avatar
The Guardian:
Citat:
Swedish prosecutor Marianne Ny says the rape case against Assange has nothing to do WikiLeaks, Reuters reports:

The sexual misconduct case against WikiLeaks founder Julian Assange is a personal matter and not connected with his work releasing secret US diplomatic cables, a Swedish prosecutor said on Tuesday.

Dagens Nyheter:
Citat:
(Claes Borgström) anser att Wikileaksgrundaren med sina påståenden kränker hans klienter ännu en gång.

Det är två vanliga svenska tjejer, som beundrat Assange för hans arbete. Nu står de under en otroligt stark press med medierna i farstun och ständiga påringningar, säger Borgström.
Citera
2010-12-07, 18:03
Medlem
flashyourightbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drdracula141
Vet vi verkligen att JA vart i enköping? Det kan ju lika gärna vart någon som utgett sig för att vara JA.
Fråga två hur länge tror ni det dröjer innan Hollywood gör en långfilm om JA?

De hinner säkert göra filmen, lansera den, ge filmen en Oscar eller 2 och detta långt innan Marianne Ny är färdig med åtalsförberedelserna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in