Citat:
Ursprungligen postat av ErrorFlynn
Din slutledningsförmåga matchar inte din attityd. Du klagar på obetydliga grammatiska fel hos andra som postar medan du själv spekulerar vilt om saker du inte har belägg för. Är det rätt vecka för gnäll och fel vecka för analytiskt tankearbete månne?
Att kritisera folk för att de blandar ihop facktermer så mycket att inläggets andemening blir obegriplig är inte obefogat. Om jag dessutom utgår från att en skribent skrivit korrekta fakta så kan jag enkelt dra slutsatser genom juridiska kunskaper.
Inlägget jag besvarade påstod att Assange inte greps vid flygplatsen när han reste ut och av detta påstående är det oerhört logiskt av mig att påstå att Assange därmed inte var anhållen i sin frånvaro vid det tillfället. Att sedan foliehattar som du ser konspirationer och att Assange skulle ha varit anhållen men ändå tillåtits lämna landet får stå för er.
Jag har alltså inte anmärkt på grammatiska fel utan anmärkt på ihopblandning av termer som gripen, anhållen, häktad och användandet av begrepp som inte finns i svensk straffrätt som tex "arrresterad".