2010-08-20, 12:06
Bannlyst
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7645292.ab

Hur fan tänker Sanna sedan när hon åker hem till Sverige och hoppar på SD om islamhatare och islamfobi är rasist?
Citera
2010-08-20, 12:13
Medlem
rövners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deaeus
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7645292.ab

Hur fan tänker Sanna sedan när hon åker hem till Sverige och hoppar på SD om islamhatare och islamfobi är rasist?

Att kriminalisera otrohet och att införa piskrapp och/alternativt stening till döds som påföljd för otrohet är såvitt jag vet ingenting som något av dom etablerade riksdagspartierna heller vill se infört i svea rikes lag.
Sålunda finner jag det inte motsägelsefullt att Sanna kan kämpa mot den företeelsen och samtidigt tycka att SD är ett islamofobiskt parti på andra punkter. Hur exakt vet jag dock inte
Citera
2010-08-20, 12:38
Medlem
KalGustfXVIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rövner
Att kriminalisera otrohet och att införa piskrapp och/alternativt stening till döds som påföljd för otrohet är såvitt jag vet ingenting som något av dom etablerade riksdagspartierna heller vill se infört i svea rikes lag.
Sålunda finner jag det inte motsägelsefullt att Sanna kan kämpa mot den företeelsen och samtidigt tycka att SD är ett islamofobiskt parti på andra punkter. Hur exakt vet jag dock inte

Det heter sharialagar och är en del av den så otroligt fredsälskande religionen islam. Det finns t.ex. redan områden i England där sharia regerar i praktiken och snart är den på en plats nära dig i Sverigestan. Älskar man islam får man ta hela paketet. Våld, rasism, förtryck och allt.
Citera
2010-08-20, 12:43
Medlem
rövners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalGustfXVI
Det heter sharialagar och är en del av den så otroligt fredsälskande religionen islam. Det finns t.ex. redan områden i England där sharia regerar i praktiken och snart är den på en plats nära dig i Sverigestan. Älskar man islam får man ta hela paketet. Våld, rasism, förtryck och allt.

Piskning och stening är i England inte en påföljd för något brott.

Edit: Kanske i en källare under en kebaberia nånstans i förorten då, men då pratar vi om lokala små grupper som skrivit sina egna lagar och som då är att betrakta som brottslingar i ett nationaljuridiskt perspektiv
Citera
2010-08-20, 12:54
Bannlyst
Jan Helin och resten av AB är förbaskade hycklare som senaste månaden skriver flera artiklar om utsatta muslimska kvinnor

När ni idioter hoppade på SD och muslimer är största hotet, då försvarar ni dessa kvinnor ska bestraffas enligt ISLAM!

Islam är ingen religion! Det är ett rättsystem likt demokratin!
Citera
2010-08-20, 14:29
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Låt de dumma svenska tjejerna få sin sharia då! Jag vill leva i ett fritt land dvs. inte Sverige.

Sverige får bli ett varnande exempel för andra länder som även har sina atombomber riktade mot landet om de gåt för långt.
Citera
2010-08-20, 14:44
Medlem
Mujahids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Gurka
Låt de dumma svenska tjejerna få sin sharia då! Jag vill leva i ett fritt land dvs. inte Sverige.

Sverige får bli ett varnande exempel för andra länder som även har sina atombomber riktade mot landet om de gåt för långt.
Det islamska Sverige kommer utveckla bomben och kommmer pålägga atomvinter hos den nation som riktar vapen mot Svea och hela den islamitiska sammarbets riket Eurobhiya.
Citera
2010-08-20, 14:55
Medlem
Dr-Ms avatar
Jag har svårt att tro att muslimer i Sverige vill ha Sharia, då många unga män oavsett etnicitet och religion tänker på frihet vilket inkluderar sex. Tjejerna skiljer sig inte mycket från killarna så ett Islamstyrd Sverige kommer att begränsa friheten vilket många föraktar.
Citera
2010-08-20, 15:57
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mujahid
Det islamska Sverige kommer utveckla bomben och kommmer pålägga atomvinter hos den nation som riktar vapen mot Svea och hela den islamitiska sammarbets riket Eurobhiya.

Det är bra att veta, då är det bäst att atombomba innan dem har bomben.
Citera
2010-08-20, 16:08
Medlem
Montbarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-M
Jag har svårt att tro att muslimer i Sverige vill ha Sharia, då många unga män oavsett etnicitet och religion tänker på frihet vilket inkluderar sex. Tjejerna skiljer sig inte mycket från killarna så ett Islamstyrd Sverige kommer att begränsa friheten vilket många föraktar.

En del vill ha fullkomlig sharia dvs inkluderande hududstraff som tex Iran och Saudiarabien har.

Andra vill att sharia delvis ska implementeras i lagstiftningen, dvs tex familje-och äktenskap och arvsregler ska tillämpas enligt sharia.

Andra vill ha sekulär lagstiftningen utam religiös koppling.

Det finns länder som tex Dubai som kan förena tex riklig förekomst av bordeller med rätt brutala straff för äktenskapsbrott. Dessa straff gäller dåd först och främst kvinnor med medborgarskap i Arabemiraten.

De religiösa ledarnas långsiktiga mål är att få de flesta muslimer i Sverige att eftersträva den fullkomliga sharian, men som ett led på väg gäller det att få sharian accepterad som lagstiftning inom äktenskapet i Sverige och andra europeiska länder.
Citera
2010-08-20, 16:24
Bannlyst
Har kvar någon släkt i Iran, några av de hamnade i fängelse i Iran för att de protesterade mot regeringen.
Varför blev de inte stenad till döds eller mördad? De erkände sitt straff och fick gå, annars hade de fått stanna i fängelset under en lång tid.

Vad fan är detta skit som Aftonbladet spottar ur? Samma äckliga bild på kvinnan varje gång, har de kollat igenom en skolfoto som kom från Iran?

Detta är ett trick för att bygga fördomar mot Iran så Israel och USA kan attackera Iran utan konflikter.

Om detta var sant, hur ska man lyckas få henne fri med att skriva under ett papper? Irans regeringen skulle ha torkat sig i röven med pappret.
Jag tror heller inte att Aftonbladet har träffat henne, bilden på journalisten ser ut att vara fake, varför skulle hon vara på ett berg och ta kort på staden bakom sig?

Rätt så roligt att alla kvinnor i Iran inte tar på sig "svarta" kläder. Så här ser de ut, på en skala från 5 till 7.
http://www.rozanehmagazine.com/JylyAugust05/Tehran2.jpg
http://ivmp.files.wordpress.com/2007/11/niusha-zeyghami.jpg

För övrigt, hur kan en svensk och en iranier förstå varandra? Hon lämnade grundskolan så hon kan inte engelska, där satte Aftonbladet sig själv i skiten igen. Eller finns det ett hemligt språk som endast kvinnor kan förstå och kommunicera med varandra?
Citera
2010-08-20, 16:29
Medlem
Dr-Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonOfZeus
Har kvar någon släkt i Iran, några av de hamnade i fängelse i Iran för att de protesterade mot regeringen.
Varför blev de inte stenad till döds eller mördad? De erkände sitt straff och fick gå, annars hade de fått stanna i fängelset under en lång tid.

Vad fan är detta skit som Aftonbladet spottar ur? Samma äckliga bild på kvinnan varje gång, har de kollat igenom en skolfoto som kom från Iran?

Detta är ett trick för att bygga fördomar mot Iran så Israel och USA kan attackera Iran utan konflikter.

Om detta var sant, hur ska man lyckas få henne fri med att skriva under ett papper? Irans regeringen skulle ha torkat sig i röven med pappret.
Jag tror heller inte att Aftonbladet har träffat henne, bilden på journalisten ser ut att vara fake, varför skulle hon vara på ett berg och ta kort på staden bakom sig?

Rätt så roligt att alla kvinnor i Iran inte tar på sig "svarta" kläder. Så här ser de ut, på en skala från 5 till 7.
http://www.rozanehmagazine.com/JylyAugust05/Tehran2.jpg
http://ivmp.files.wordpress.com/2007/11/niusha-zeyghami.jpg

För övrigt, hur kan en svensk och en iranier förstå varandra? Hon lämnade grundskolan så hon kan inte engelska, där satte Aftonbladet sig själv i skiten igen. Eller finns det ett hemligt språk som endast kvinnor kan förstå och kommunicera med varandra?

Ja, det är lite märkligt att på aftonbladet har alla iranska kvinnor svarta kläder.
http://lh3.ggpht.com/hydmastipics/SPrUYbmrwEI/AAAAAAAAqvM/G-u2so73siw/s800/190359image009.jpg
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in