Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2004-05-20, 15:40
Medlem
Vad fyller signaturer för funktion egentligen?
Citera
2004-05-20, 15:43
Medlem
Pellenezs avatar
Ja, vad tror du? Ungefär som med en Avatar vill väl personen säga någon. Vilket personen oxå vill med sina inlägg. Man kan lika gärna fråga vad forumet fyller för funktion.
Citera
2004-05-20, 15:46
Medlem
Signatur är helt enkelt något som inte kan sägas för många gånger, enligt användaren. Alltså bifogas den i varje inlägg.
Citera
2004-05-20, 15:48
Medlem
agitators avatar
och de som inte håller med om det som står i signaturen får inte läsa inlägget. Gör man det ändå blir man troligtvis bannad.
Citera
2004-05-20, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellenez
Ja, vad tror du? Ungefär som med en Avatar vill väl personen säga någon. Vilket personen oxå vill med sina inlägg. Man kan lika gärna fråga vad forumet fyller för funktion.

Kan man inte få in det man vill ha sagt i ens inlägg?

Jag är medveten om att man kan välja bort signaturer i inställningarna. Är bara nyfiken på varför vissa vill slänga in en massa citat eller dylikt efter v a r j e inlägg den personen skriver.
Citera
2004-05-20, 16:02
Medlem
agitators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fairground

Jag är medveten om att man kan välja bort signaturer i inställningarna. Är bara nyfiken på varför vissa vill slänga in en massa citat eller dylikt efter v a r j e inlägg den personen skriver.
ju fler citat man har, desto smartare är man. Tre stycken, som jag har, betyder att man är skitsmart. Har man ingen, som du, betyder det att ens intellekt inte är så väl utvecklat.

(förresten skulle jag ha den där smileyn som blinkar med ett öga, men den här blundande idioten kommer upp istället)
Citera
2004-05-20, 16:10
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agitator
ju fler citat man har, desto smartare är man. Tre stycken, som jag har, betyder att man är skitsmart. Har man ingen, som du, betyder det att ens intellekt inte är så väl utvecklat.

(förresten skulle jag ha den där smileyn som blinkar med ett öga, men den här blundande idioten kommer upp istället)

Jag har så många att jag inte ens kan räkna dem. Är jag oändligt smart då?
Citera
2004-05-20, 16:15
Medlem
agitators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellenez
Jag har så många att jag inte ens kan räkna dem. Är jag oändligt smart då?
edt finns ju en brytpunkt, den går vid tre citat. Om du anser att du har så pass många att du inte kan räkna dem så ligger du nog inte i topp vad gäller smarthet, så många är de väl inte. Kanske är detta ett test förresten, du har ju inga citat ju? Eller är du en slarver som inte vill använda citationsteckan?
Citera
2004-05-20, 16:18
Medlem
Citat:

Om du berättar hur jag enkelt kan införa budskapet av mitt signaturcitat i alla mina inlägg så kan jag ta bort citatet.
Citera
2004-05-20, 16:38
Medlem
xatrixs avatar
Citat:

Varför har kungen ett motto? Jo, det ska spegla ens inställning/värderingar/tankar blabla osv osv. Precis som en avatar på nåt sätt berättar om personen.

Varför har vi användarnamn på forumet? Räcker det inte med ett tal (som på ICQ)? Se ovan...
Citera
2004-05-20, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xatrix
Varför har kungen ett motto? Jo, det ska spegla ens inställning/värderingar/tankar blabla osv osv. Precis som en avatar på nåt sätt berättar om personen.

Varför har vi användarnamn på forumet? Räcker det inte med ett tal (som på ICQ)? Se ovan...

Skillnaden mellan signaturer och avatarer/användarnamn är väl att de sistnämnda inte riskerar att blandas ihop med inläggstexten. På de flesta andra php-forum som jag är aktiv på så är signaturfunktionen avstängd. Om man nu nödvändigtvis vill ha ett "motto" så kan väl det få stå skrivet i ens profil?

Nåväl, om man får döma av de svar jag fått så är jag i minoritet här på FB och tänker därför inte driva den här diskussionen vidare.
Citera
2004-05-21, 00:36
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agitator
edt finns ju en brytpunkt, den går vid tre citat. Om du anser att du har så pass många att du inte kan räkna dem så ligger du nog inte i topp vad gäller smarthet, så många är de väl inte. Kanske är detta ett test förresten, du har ju inga citat ju? Eller är du en slarver som inte vill använda citationsteckan?

Det är citat, men citattecknen fick helt enkelt inte plats. En signatur får endast bestå av 500 tecken.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in