2010-08-20, 08:26
Bannlyst
Provar här sedan mångfaldarna i inrikes inte behagade kännas vid att svara (dom skäms antar jag?)

Sven-Erik Östeberg klagar på lönedumpning (inte att de tar våra jobb)

http://www.dn.se/nyheter/valet2010/s...aden-1.1156109

Skärpta regler för utländsk arbetskraft och ett större ansvar för huvudentreprenörer ska få slut på lönedumpning och osund konkurrens. Det är Socialdemokraternas recept för ordning och reda på arbetsmarknaden.

Vad han inte nämner

– På de allra flesta punkter är vi överens med V och MP. Det är inte där vi har konflikten utan med regeringen.

Det är Mikaela Valtersson och MP som samarbetar med regeringen. Det är Mikaela Valtersson som ansvarar för arbetstillståndet, utländska bemanningsföretag som skiter i arbetslösa svenskar och ansvarig för lönedumpningarna

Ni som är för fri invandring, här är 4 exempel på lönedumpningar med Mikaela Valtersson

https://www.flashback.org/t1271481

Redan vid det här stadiet, öppnade gränser har nu lönedumpningar skett och hårdare konkurans om jobben inlett

Hur håller då era argument för fri invandring?

Anser ni som är för fri invandring att det är rimligt att de få arbetstillfällen ska gå till utländska bemanningsföretag och utländskt arbetskraft

Där ni arbetslösa rödingar inte har en chans att ansöka om dessa jobb?

Härligt med fri invandring eller när ni blir utkonkurrerade med både jobb och bostad?

Om öppnade gränser redan vid detta tidiga stadium visar tydliga tecken på hårdare konkurans om de få jobb som finns, där arbetslösa svenskar inte har nån chans att söka direkt går till utländska arbetsgivare och utländsk arbetskraft

Vad ska tiotusentals utkonkurerade arbetslösa svenskar se något positivt med FRI invandring?
Citera
2010-08-20, 08:46
Bannlyst
inte du igen, du gör ju knappast bra reklam för sd om det är det du tror
Citera
2010-08-20, 08:51
Bannlyst
jag som trodde att bemanningsföretag som importerar in lågavlönade från östeuropa skulle höja våra löner i Sverige.
Citera
2010-08-20, 09:05
Medlem
Bra trådstart. Frågeställningen är helt väsentlig och i högsta grad aktuell.
Lite OT.
Jag ska ta upp ett exempel ur det verkliga livet, en händelse som jag var med om för c:a 3 mån. sedan.
Nära släktingar till mig hade fått tag på "gratis"biljetter till ett större utomhusevenemang p.g.a att kommunalfacket hade ngt. jubileum. Det var vackert väder så jag följde jag med dem till evenemanget. Givetvis fanns där ett sossetält och ett kommunalfacktält där (des)information kunde erhållas.

Efter att ha tagit del av pensionsinformationen i kommunaltältet, det kunde ur materialet utläsas att de äldre kommunanställda uttryckte en oro för pensionen, tog jag kontakt med med en äldre man som ansvarade för bokbordet. Jag försökte starta en sansad dialog ang. massinvandringen och dess ekonomiska konsekvenser. Mannen lyssnade intresserad och jag såg att han på många sätt höll med mig i grundproblematiken. Det dröjde dock inte länge förrän en karl i 45-års åldern, han hade ett kommunalemblem på jackan och var tydligen tältansvarig, steg fram och avbröt samtalet:

-Jag känner igen dig. Är inte du SD:are?
-Ja visst är jag det.
-Ut härifrån! Vi talar inte med SD:are!

Så talar maktens arrogans. På många sätt och vis tycker jag synd om fotfolket i svensk arbetarrörelse. Jag är uppvuxen i ett arbetarhem och vet med mig att den genuine arbetaren kan skilja på rätt och orätt. Kort sagt svensk hederlighet. Men nutidens arbetarrörelse verkar det däremot vara illa ställt. Arbetarna är så hårt hållna av hjärntvättade politiska kommisarier, där palmeinternationalism är ledstjärnan, så att det kommer att bli en fullständig chock för de svenska arbetarna när de brutala konsekvenserna av massinvandringspolitiken blir uppenbara.

På väg ut från evenemanget hörde jag mina släktingar, i grunden ursossar, sinsemellan resonera:

-Men såg du hur många svartingar det var här i år?
-Helt otroligt...vilken skillnad gentemot för fem år sedan.

Jag kände en lättnad när jag tog mig in bilen och återigen kunde känna mig fri i tanken. Bort från hjärntvätt och maktfullkomlighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in