2010-08-20, 00:24
Medlem
Druffsens avatar
Som rubriken lyder så låser sig min dator när jag spelar wow, allting låser sig och har jag på musik så övergår det till ett ljud som låter typ "Brrrrrrrr" ända in i oändligheten.
Detta händer bara när jag startar wow, ibland kommer det efter några sekunder och ibland efter några minuter

Detta är datorn jag har http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=344159

Fungerar hur bra som helst om jag inte spelar wow, och ett svar i typ som med "sluta spela wow då" nöjer jag mig inte med.
Har inte haft det här felet förr och har kollat om något krockar i IRQ men det verkar inte så, laddade även ner ett program för att se tempen på delarna i datorn men någon temperaturmätare hittade jag inte, dock gick grafikkortet på 99% när jag spelade wow.

Så hur ska jag gå tillväga för att lösa detta?

Mvh
Citera
2010-08-20, 00:27
Medlem
Veeoons avatar
Hade liknande problem med att datorn låste sig i olika spel och lät BRRRRRRR.... sen övergick det till blåskärm. Kolla upp memtest. Jag körde ett sådant och det visade sig att en av mina ramstickor var defekta och sen jag har plockat ut den så har jag inte haft problem.
Citera
2010-08-20, 00:27
Medlem
sallypros avatar
ta nyckeln och lås upp den?
Citera
2010-08-20, 00:32
Medlem
White-Wolfs avatar
Lägg en filt över den
Citera
2010-08-20, 00:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Druffsen
Som rubriken lyder så låser sig min dator när jag spelar wow, allting låser sig och har jag på musik så övergår det till ett ljud som låter typ "Brrrrrrrr" ända in i oändligheten.
Detta händer bara när jag startar wow, ibland kommer det efter några sekunder och ibland efter några minuter

Detta är datorn jag har http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=344159

Fungerar hur bra som helst om jag inte spelar wow, och ett svar i typ som med "sluta spela wow då" nöjer jag mig inte med.
Har inte haft det här felet förr och har kollat om något krockar i IRQ men det verkar inte så, laddade även ner ett program för att se tempen på delarna i datorn men någon temperaturmätare hittade jag inte, dock gick grafikkortet på 99% när jag spelade wow.

Så hur ska jag gå tillväga för att lösa detta?

Mvh

Prova sätt ett element kring datorn så att den inte fryser ihop eller byt fläkt till en mindre kylalstrande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in